درباره کشور قبرس شمالی

درباره قبرس شمالی

درباره قبرس شمالی

اگر بخواهیم درباره قبرس شمالی بگوییم، یک کشور جزیره‌ای است که در شرق دریا مدیترانه واقع شده. بعد از سال ۱۹۷۴ این جزیره به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش قسمت شمالی ترک زبان هستند که اکثرا مسلمان و به زبان ترکی و انگلیسی‌ صحبت می‌کنند. مردم این قسمت بسیار مردم خون گرم و مهمان نواز هستند که برگرفته از فرهنگ انگلیسی هاست. این قسمت شامل چندین شهر بسیار مهم هست که پایتخت آن شهر نیکوزیا می‌باشد. تعداد جمعیت بر اساس سرشماری سال 2017 حدودا 326.000 نفر می‌باشد. کشور قبرس شمالی جزیره ای با کشورهایی مثل ترکیه ، یونان ، لبنان ، سوریه ، اسراییل ، مصر و لیبی همسایه است.

قبرس شمالی پنجمین کشور امن جهان می باشد که آمار جرم و جنایت در این کشور نزدیک به صفر می باشد.

بخش قبرس جنوب مردم یونانی هستند که زبان رسمی‌ آنها یونانی می باشد و مذهب اونها مسیحیت می باشد.

قبرس یکی‌ از پربازدیدترین مقاصد توریستی دنیا است به شکلی که دور تا دور آن را دریا مدیترانه و کوهای سرسبز احاطه کرده اند.

12 دانشگاه بین المللی و چندین مدارس چند زبانه، یکی‌ از دلایل اصلی ای هستند که خانواده ها فرزندانشان را به این کشور می فرستند.

امنیت بالای این کشور، جاذبه های توریستی، هزینه های مقرون به صرفه، طبیعت بکر، تحصیلات عالی‌ و اقتصاد رو به رشد از دلایلی هستند که این کشور را تبدیل به بهشتی روی زمین کرده است.

گیرنه

شهر ساحلی گیرنه (کایرنیا) که اسم ترکی آن گیرنه است در قسمت شمال قبرس شمالی واقع شده است.

وجود هتل های پنج ستاره و کازینو‌های مجلل و همچنین ساحل‌های زیبای دریای مدیترانه یکی‌ از عوامل جذب توریست به این شهر شده است.

قلعه هیلاریون (بش پارماک) و صومعه ی بلاپایس از جمله مراکز تاریخی‌ و دیدنی‌ این شهر به حساب می آید.

قلعه هیلاریون در روی کوهای مشرف به شهر گیرنه  قرار دارد. این شهر دارای تاریخچه دیرینه ای هست. این قلعه طی قرون مختلف به عنوان دژی تسخیر ناپذیر شناخته میشده که از سلطنت ونیزی ها تا عثمانی ها مورد استفاده قرار گرفته است. با اینکه این قلعه در طی‌ جنگهای متعدد و مرور زمان مورد آسیب‌های زیادی قرار گرفته ولی‌ باقیمانده این بناها به خوبی‌ عظمت این قلعه را نشان میدهد. بلندی قلعه هیلاریون ۷۰۹ متر بوده و در بالای آن می‌توان از ویو بسیار زیبایی از شهر ساحلی گیرنه و دریای مدیترانه لذت برد.

صومعه بلاپایس

در فاصله ۸ کیلومتری از شهر گیرنه که درارتفاعات شهر گیرنه واقع شده و ویو بسیار زیبا از ساحل شهر گیرنه و دریا مدیترانه را دارد.

لازم به توضیح است که منطقه بلاپایس یکی‌ از بهترین و زیباترین مناطقی هست که ویلاهای بسیار لوکس و مدرن در این منطقه واقع شده اند.

یکی‌ دیگر از جاذبه های شهر گیرنه وجود بندر قدیمی‌ (لیمان) به همراه قلعه قدیمی‌ (قلعه کایرنیا) می باشد.  وجود رستورانها و کافه ها وا امکانات تفریحی دراین بندرگاه، سالانه بسیاری از مردم جهان را برای دیدن این شهر جذب می‌کند.

نیکوزیا (لفکوشا)

شهر نیکوزیا که به زبان ترکی لفکوشا نامیده می شود، پایتخت کشور قبرس شمالی است. این شهر در بین قبرس ترک نشین و قسمت قبرس جنوبی واقع شده است.

یک بازارچه  قدیمی‌ در مرکز شهر این دو قسمت قرار دارد. یک‌ مرز زمینی‌ بین این دو قسمت می‌باشد که مردم برای عبور و مرور باید از مرکز کنترل یونان و ترکیه عبور کنند.

کلیسا صوفی مقدس، کلیسا اعزم صوفی که دراین شهر واقع شده است، بعد از حمله عثمانی‌ها به این جزیره این کلیسا تبدیل به مسجد گردیده. به این کلیسا مناره هایی افزود شده است. همچنین به اسم سلطان سالیم مسجد سلیمی نامید شده است. اکثر ادارات و موسسات دولتی مهم در این شهر در نزدیکی‌ میدان آتاتورک قرار دارد. همچنین اکثر کارخانه جات و کمپانی‌های بزرگ دراین شهر واقع شده است.

لازم به توضیح هست که در مرکز شرح نیکوزیا یک موزه به نام شاعر معروف، مولوی در اواخر قرن ۱۶ بنا شد که هر ساله مورد بازدید بسیاری از جمله درویشان حامی‌ او قرار می‌گیرد.

فاماگوستا

شهر فامگوستا به زبان ترکی، گازی ماگوسا نامیده میشود که در فاصله 45 کیلومتری از پایتخت واقع شده است.

فاماگوستا شهری آکادمیک و دانشجویی است. دراین شهر دانشگاه بین المللی مدیترانه شرقی واقع شده که سالانه 20،000 دانشجواز سراسر دنیا را به خودش جذب می‌کند. این شهر در نوار ساحلی دریای مدیترانه با جمعیتی حدود 85،000 نفر واقع شده. فاماگوستا با سواحل زیبا شنی، جزو بهترین سواحل دریای مدیترانه محسوب میشود.

یک بندرگاه بسیار مهم دارد که روزانه کشتی‌های متعددی دراین بندرگاه برای جابجایی محصولات وارداتی‌ پهلو میگیرند. این شهر به علت قدمت ۳۰۰۰ ساله اش یکی‌ از شهر‌های مهم قبرس شمالی به حساب می آید و دارای بناهای تاریخی‌ بسیار می‌باشد. درکنار این شهر یک شهر قدیمی‌ به نام وارشا( مروارید مدیترانه) که یونانی های قدیم در آن زندگی‌ میکردند وجود دارد. شهر وارشا در قسمت مرزی با قسمت جنوب قرار داشته که بعداز ۴۶ سال برای اولین بار در پایان سال ۲۰۲۰ به روی عموم مردم باز گشایی شد.

دراین شهر یک قلعه بسیار قدیمی وجود دارد. این قلعه در زمان ونیزی ها برای محافظت از حملات دولت عثمانی ساخته شده بود.

ارتفاع دیوارهای این قلعه  حدود ۱۶ متر و قطر ۸ متر و به طول ۳ کیلومتر می‌باشد. دراین قلعه، کلیسا معروف نیکلا مقدس دیده میشود. بعداز حمله عثمانی ها تبدیل به مسجد لالا مصطفی پاشا شده است.

قسمت قدیمی‌ شهر فامگوستا که ترک های قبرس در آن زندگی‌ میکردند، حالا مدرن و زیبا شده. این بخش با امکانات متنوع و ساخت و ساز‌های بسیار مدرن هر ساله پذیرای تعداد زیادی توریست شده است.

در نزدیکی فاماگوستا

شهر سالامیس (خرابه‌های سالامیس) که در فاصله ۶ کیلومتری از فاماگوستا قرار دارد، همان قدرکه تخت جمشید برای ایرانیان اهمیت دارد، این شهر برای قبرسیان حائز اهمیت است.

همچنین شهر اسکله که در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر فاماگوستا قرار گرفته است که به سواحل شنی و طلایی دریای مدیترانه بوسه می‌زند.

ساحل این شهرتوسط کمپانی های بزرگ سازنده اکنون تبدیل به مدرنترین شهر ساحلی قبرس شمالی شده است.

در سال های اخیر مردم بسیاری از کشورهای اسکاندیناوی دانمارک ، سوئد ، فنلاند، آلمان ، نروژ، بلژیک و همچنین از شهرهأ آسیایی از قبیل ایران ، لبنان ، اسرائیل ،چین و روسیه برای سرمایه گذاری دراین برج های مجلل با امکانات هتل‌های پنج ستاره تمایل بسیار زیادی پیدا کرده اند.

پاسپورت قبرس شمالی

پاسپورت کشور قبرس شمالی در جایگاه هفتم جهان قرار دارد. با پاسپورت قبرس شمالی می توانید بدون ویزا به 122 کشور جهان مسافرت کنید. همچنین برای 43 کشور دیگر فقط به ویزای فرودگاهی نیاز دارید.

در ادامه چند روش دریافت پاسپورت قبرس شمالی را میخوانیم:

    • کار
    • تحصیل
    • سرمایه گذاری
    • تولد
    • ازدواج
    • پناهندگی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
4 مارس, 2021

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید