معرفی سواحل قبرس شمالی

اگر در حال برنامه ریزی برای داشتن تعطیلاتی مدیترانه ای هستید، سواحل قبرس شمالی گزینه بی نظیری برای تفریح و حتی در ادامه آن زندگی است. کسانی که به دنبال استراحت هستند می توانند از مناظر زیبا و آب گرم لذت ببرند. همچنین خطوط ساحلی صخره ای وجود دارد که بسیار جالب و سحر انگیز است.

دوستداران طبیعت می توانند گیاهان و جانوران این سواحل بکر را کشف کنند و همچنین گزینه هایی برای افرادی که می خواهند ورزش های آبی را امتحان کنند وجود دارد. شما همچنین می‌توانید مکان‌های تاریخی منحصربه ‌فردی را در نزدیکی هر ساحلی پیدا کنید. برای مثال، می‌توانید بناهای متروکه فاماگوستا را بررسی کنید یا از هر یک از کلیساها، موزه‌ها و قلعه‌های متعدد این منطقه دیدن کنید.

ساحل گردی در قبرس شمالی

1- ساحل آلاگادی

اگر می خواهید به طبیعت نزدیک شوید و چیزی را تجربه کنید که در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید، حتما از ساحل آلاگادی در منطقه گیرنه دیدن کنید. این ساحل توسط گل های وحشی زیبا و سایر گیاهان نادر احاطه شده است و دارای ماسه های نرم و تمیز است. کسانی که علاقه مند به عکاسی از طبیعت هستند، حتما عکس های زیبایی از این منطقه بی نظیر و بکرخواهند گرفت.

همچنین تابلوهایی در این منطقه وجود دارد که به بازدیدکنندگان هشدار می دهد که گل های این ساحل گونه ای حفاظت شده هستند و جریمه چیدن آنها بسیار زیاد است. توجه داشته باشید که قبرس شمالی خانه نرگس ها، ارکیده ها و همچنین شقایق های جذاب است که همین موضوع آن را به مقصدی محبوب برای دوستداران گیاه شناسی تبدیل کرده است. سواحل قبرس شمالی

اما اصلی ترین جذابیت ساحل آلاگادی، گیاه نیستند بلکه جانوران و لاک پشت های بی نظیر آن است. اگر می خواهید در طول تعطیلات خود لاک پشت های دریایی را ببینید، این ساحل خواسته شما را برآورده خواهد کرد. در واقع بسیاری از سواحل قبرس شمالی محل لانه سازی لاک پشت های دریایی است و به همین دلیل است که شبها به روی بازدیدکنندگان بسته است.

در طول روز، اگر به غواصی بروید، ممکن است با لاک پشتها برخورد کنید. آب دریا در اینجا زلال و گرم است و بنابراین می توانید به راحتی استراحت کرده و از مناظر زیبای آن دیدن کنید. یک بار ساحلی نیز در نزدیکی این ساحل برای خوردن نوشیدنی ها و تنقلات وجود دارد.

2- ساحل شن های طلایی

در شبه جزیره کارپاز، می توانید ساحلی زیبا و طلایی را پیدا کنید. دیپ کارپاز نام روستایی در نزدیکی آن است و نام شهرداری این منطقه نیز به این ساحل تعلق دارد. این شهر یکی از مراکز بوم گردی در قبرس شمالی است که به دلیل معماری تاریخی و خرهای وحشی زیبا و استثنایی که هنوز در آنجا زندگی می کنند، شناخته شده است. صومعه آپوستولوس آندریاس هم در همین نزدیکی است و تجربه ای به یاد ماندنی را برای هر کسی که به هنر و تاریخ علاقه دارد ارائه می دهد. این کلیسا یک مقصد زیارتی محبوب نیز هست.

ساحل طلایی فرصت های زیادی برای آفتاب گرفتن فراهم می کند. آب این ساحل کریستالی و شفاف است و شن و ماسه ها به رنگ قهوه ای طلایی است. چند رستوران در اطراف آن وجود دارند که غذاهای ساده اما بسیار خوشمزه ای را ارائه می دهند. این ساحل فاقد سایه است، پس مطمئن شوید که نوعی محافظ در برابر آفتاب را به همراه خود داشته باشید.

3- ساحل گلپساید

در نزدیکی شهر دریایی و تاریخی فاماگوستا، ساحل گلپساید یک انتخاب عالی برای خانواده ها است. دریای این ساحل گرم و بسیار شفاف است. اگر به دنبال ساحلی کم عمق و تمیز برای بازی بچه ها هستید، این ساحل مناسب ترین گزینه برای شما می باشد.

شما همیشه می‌توانید در کافه‌های مجاور این ساحل نوشیدنی میل کنید و همچنین از چترها و تخت‌های آفتابی آن که اجاره آنها به ‌طور تعجب برانگیزی مقرون به صرفه هستند استفاده کنید. ساحل گلپساید راحتی و امنیت کاملی را به شما ارائه می دهد و مناظر باشکوه آن این تجربه را کامل می کند. سواحل قبرس شمالی

پس از یک روز کامل استراحت در این ساحل، شهر فاماگوستا با طیف گسترده ای از بارها و رستوران ها، و همچنین گزینه های سرگرمی دیگر مانند تورهای طبیعت گردی سازمان یافته، موزه ها و حتی کازینوها آماده استفاده شما می باشد. ساحل آرامش ‌بخش گلپساید و تفریحات شبانه شهری پر جنب و جوش، یک انتخاب محبوب برای زوج‌ هایی است که به ماه عسل می آیند.

4- ساحل هیجان انگیز اسکیپ

ساحل اسکیپ یا فرار برای مسافرانی که می‌خواهند از هیجان‌هایی مانند جت اسکی لذت ببرند عالی است و همه افراد می توانند در محیطی راحت و تمیز با امکانات فراوان (از دوش‌های موجود در کنار رستوران ‌ها گرفته تا گزینه ‌های اجاره ماشین با قیمت مناسب) استفاده کنند.

ساحل کم عمق همراه با امواجی کوچک است. اگرچه که این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل در قبرس شمالی است، اما معمولاً زیاد شلوغ نیست. در کنار سواحل شنی سفید، چمن هایی نیز برای استراحتی راحت وجود دارد و سایه های زیادی در دسترس است.

امکانات تفریحی این ساحل عبارتند از قایق سواری با پدال، قایق رانی، والیبال ساحلی، غواصی و جت اسکی. توجه داشته باشید که این ساحل دارای هزینه ورودی است.

5- ساحل نقره ای

ساحل نقره‌ای فاماگوستا که به دلیل آب بسیار شفاف آن شناخته می‌شود، یک انتخاب عالی برای بازدیدکنندگانی است که مایل به غواصی هستند. ساحل نقره ای یک منطقه وسیع است و فضای زیادی برای خانواده ها در آن وجود دارد تا از محیط و هوای بی نظیر آن لذت ببرند. می‌توانید نرگس‌ها و دیگر جانوران دریایی را در این محیط کشف کنید.

برای بزرگسالان، ارتفاع آب فقط تا ران‌ها می باشد و این بدان معناست که والدین می ‌توانند آرامش داشته باشند و اجازه دهند که بچه‌های کوچکشان در آب دریا بازی و آب تنی کنند.

6- ساحل آکاپولکو

یکی دیگر از سواحل قبرس شمالی، ساحل آکاپولکو است که به یک هتل مجلل و مجموعه اسپا متصل است. اگر مهمان هتل نباشید نیز می توانید از تخت‌های آفتابگیر و اتاق‌های رختکن ساحل استفاده کنید و حتی می‌توانید بعد از گذراندن یک روز در آب دریا دوش بگیرید.

این ساحل به دلیل شن‌های بسیار تمیز آن قابل توجه است و بر خلاف سایر سواحل قبرس شمالی، لازم نیست نگران مواجه شدن با زباله باشید. می توانید ورزش های آبی مختلف و همچنین تنیس و گلف ساحلی را امتحان کنید. زندگی شبانه در این ساحل نیز عالی است.

7- ساحل آگیون فیلون

منطقه کارپاز یک ساحل زیبای دیگر را در خود جای داده است که مملو از لاک پشت های دریایی می باشد. ساحل Agion Filon دارای بخش‌های شنی است  و صخره‌های خوش منظره‌ای نیز در آن وجود دارد که در صورت تمایل به ماجراجویی می‌توانید از آنها بالا بروید.

در این نزدیکی یک نقطه مهم بوم گردی نیز وجود دارد. هتلی به نام Oasis که رستوران هتل برای رقابت با منوی رستوران های گران قیمت، غذاهای ترکی فوق العاده ای ارائه می دهد.

این ساحل همچنین به یکی از بهترین مکان های تاریخی قبرس شمالی نزدیک است. آگیون فیلون (همچنین با نام آیوس فیلون نیز شناخته می‌شود) یک کلیسای متعلق به قرن پنجم است. این کلیسا تا حدودی بر روی بقایای یک کلیسای قدیمی ساخته شده است. می‌توانید کف‌های کاشی‌کاری ‌شده زیبایی را که نشانه‌ ای از معماری بیزانسی است، و همچنین بخش‌هایی از کلیسای قدیمی را نیز می‌بینید.

8- ساحل پالم بیچ

اگر به دنبال یک مکان ساحلی واقعاً غیرعادی هستید، پالم بیچ در فاماگوستا را از دست ندهید. این ساحل عمدتاً در بین مردم محلی محبوب است. شن و ماسه طلایی ریزی دارد و آب آن گرم و تمیز است. یک هتل دلپذیر نیز در این مکان وجود دارد. اگر به دنبال استراحت و لذت بردن از آفتاب و شن هستید، ناامید نخواهید شد.

اما دقیقا با فاصله کمی از ساحل، مجموعه‌ ای از هتل‌های مخروبه را نیز خواهید دید. با قدم زدن بیشتر به سمت جنوب، در نهایت با یک حصار نظامی با سیمهای خاردار متوقف خواهید شد. این شهر واروشا، شهر ارواح قبرس شمالی است و ورود به آن برای عموم آزاد نیست. با این حال، می‌توانید ساختمان‌های متروکه زیادی را در اطراف این منطقه محصور شده مشاهده کنید.

در دهه 1970، واروشا یک مکان توریستی محبوب بین المللی بود، با هتل های مجلل که افراد مشهوری مانند الیزابت تیلور، بریژیت باردو و ریچارد برتون را به خود جذب می کرد. اما در آشفتگی سیاسی که دو قبرس را از هم جدا کرد، این شهر متروکه شد. واروشا یک بنای تاریخی عجیب است که از گذشته باقی مانده است و قطعاً ارزش آن را دارد که حتی شده از دور آن را بررسی کنید. البته، برنامه هایی برای بازگشایی آن وجود دارد، اگرچه که آینده دقیق آن در حال حاضر نا معلوم است.

سواحل قبرس شمالی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
12 اکتبر, 2022

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

قبرس شمالی، منطقه‌ایی غنی از تاریخ و میراث فرهنگی دارای روزهای پر جنب و جوش از مراسم و جشنواره‌هاست که بازتابی از گذشته و حال متنوع آن است. از سنت‌های باستانی تا جشن های معاصر مردم قبرس شمالی به...

قلعه شهر فاماگوستا

قلعه شهر فاماگوستا

تاریخچه قلعه در فاماگوستا، قبرس شمالی، شگفت انگیز است و چندین قرن را در بر می گیرد. قلعه در فاماگوستا که به عنوان قلعه یا قلعه اتللو نیز شناخته می شود، به دوره لوزینیان در قرن سیزدهم باز می گردد. در...

در مورد قبرس شمالی

در مورد قبرس شمالی

آمیختگی فرهنگی: فرهنگ قبرس شمالی ترکیبی منحصر به فرد از تأثیرات ترکی، قبرسی و عثمانی است. این آمیختگی در جنبه های مختلف زندگی روزمره از جمله زبان، آشپزی و آداب و رسوم مشهود است. فرهنگ مردم قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید