مراکز دیدنی قبرس شمالی کجاست؟!

مراکز دیدنی قبرس شمالی

مراکز دیدنی قبرس شمالی طبیعت، آثار تاریخی و البته سواحل، قبرس را به مقصدی هیجان انگیز تبدیل کرده اند، سرزمینی جذاب در دریای مدیترانه که فقط جزیره ای آرام با سواحل زیبا نیست بلکه با تاریخی طولانی گنجینه ای از آثار تاریخی و البته طبیعتی چشم نواز را در  خود جای داده است. درست است که لارناکا در قبرس جنوبی مقصد سفر خیلی از ما ایرانی هاست اما این جزیره شهرهای دیگری هم دارد، شهرهایی مثل نیکوزیا، گیرنه، فاماگستا، لفکا و … که در قبرس شمالی قرار گرفته اند و هر کدام دنیایی از جاذبه های تماشایی اند.

اینجا قبرس شمالی است جایی پر از بناهای عصر حجری که تمدن در آن متولد شده است. جزیره قبرس، سومین جزیره بزرگ مدیترانه در شرق دریای مدیترانه در فاصله ۶۴ کیلومتری سواحل ترکیه قرار دارد. پادشاهان باستانی اش تداعی گر شکوه دوره رومی بودند. به خاطر موقعیت خاصش که در محل رفت و آمد سه کشور مهم قرار دارد، در طول قرن ها تمدن های زیادی را به خود دیده است.

قبرس شمالی پر از نشانه هایی از میراث فرهنگی و تاریخی است که به ۱۰ هزار سال قبل برمی گردند. فکر می کنید انسان ها از چه زمانی به این جزیره آمدند؟

نشانه هایی پیدا شده که نشان می دهد حدود ۸ هزار سال قبل از میلاد اولین انسان ها پا به خاک این جزیره گذاشتند.

تعدادی از مراکز دیدنی قبرس شمالی:

  • قلعه هیلارون
  • قلعه فاماگوستا
  • مسجد لالا مصطفی پاشا
  • شهر واروشا
  • بندر گیرنه
  • خرابه های سالامیس
  • صومعه بلاپایس
  • قلعه کانتارا
  • لیمان گرینه هاربور
  • شهر دیوار کشی شده نیکوزیا
  • شهر دیوار کشی شده فاماگوستا

جزیره کارپاز در قبرس شمالی: یکی از بهترین منطقه های توریستی و گردشگری میتوان از کارپاز نام برد. در این منطقه میتوان از جنگل های سرسبز، کوه های بلند، روستا های قدیمی و مکان های تاریخی نام برد. ساحل بسیار زیبا و همیشه آبی کارپاز یکی از بهترین سواحل قبرس به شمار می آید.

گیرنه (کیرنیا) یکی از شهرهای سواحل شمالی قبرس است که به بندر و قلعه ی تاریخی اش معروف است. این شهر یک بندر قدیمی دارد که اگر گذرتان به قبرس شمالی افتاد حتما باید از آن دیدن کنید، بندری که در احاطه ی کافه ها و رستوران هاست و بهترین جا برای امتحان طعم غذاهای محلی قبرس.

قبرس شمالی جزیره ای که سراسر تاریخ است. جزیره قبرس یکی از جادویی ترین مکان های دنیاست و قبرس شمالی بخشی از این جزیره پر رمز و راز است که عطر و بوی مدیترانه در آن موج می زند. با سفر به بهشتی ترین بخش مدیترانه بناهای تاریخی با بیش از ۱۰ هزار سال پیشینه، میراث فرهنگی برجسته و گنجینه های باشکوه انتظارتان را می کشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
4 مارس, 2021

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی

نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی

نیکوزیا همچنین به عنوان لفکوشا شناخته می شود، پایتخت قبرس شمالی است و دارای اهمیت تاریخی، فرهنگی و سیاسی زیادی است. لفکوشا که در مرکز جزیره واقع شده است به عنوان مرکز اداری، اقتصادی و فرهنگی منطقه...

فرودگاه های قبرس شمالی

فرودگاه های قبرس شمالی

فرودگاه قدیم قبرس شمالی فرودگاه بین المللی ارجان در زبان محلی Ercan Uluslararasi Havalimanı در فاصله ۱۳ کیلومتری از شهر نیکوزیا (لفکوشا) و ۴۰ کیلومتری شهر فاماگوستا ( ماگوسا ) قرار دارد این فرودگاه...

تفاوت سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

تفاوت سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

با توجه به آب و هوای مدیترانه ایی و نزدیک بودن به ایران هر دو کشور ترکیه و قبرس شمالی از مقاصد مورد استقبال سرمایه گذاران ایرانی می باشند و البته افراد زیادی مردد در انتخاب میان این دو کشور هستند در...

مشاوره رایگان کلیک کنید