اجاره خانه در قبرس شمالی

 

قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام آن، آن را به مقصدی جذاب برای کسانی که به دنبال زندگی در این گوشه پنهان جهان هستند تبدیل کرده است. با این حال، قبل از شروع ماجراجویی در قبرس شمالی، درک شرایط و الزامات اجاره خانه در این منطقه که اهمیت زیادی دارد بسیار مهم است.

برای داشتن اطلاعات کامل در رابطه با شرایط و قوانین اجاره خانه در قبرس شمالی نیاز است که در ابتدا هدف از اجاره خانه ( بلند مدت و یا کوتاه مدت) و همچنین  موقعیت مکانی آن مشخص شود زیرا این موارد ارتباط مستقیم با قیمت واحدها دارد.

 

شرایط اجاره واحد در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی به دلیل توریستی بودن این منطقه و همچنین حضور دانشگاه‌های مختلف و در نتیجه تعداد بالای دانشجویان در شهرهای مختلف این جزیره، بسیار بازار پر رونقی می‌باشد.  به طور کلی اجاره خانه در قبرس شمالی به دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود. بلند مدت به معنای اجاره یک واحد برای مدت بیشتر از شش ماه می‌باشد.  اجاره کوتاه مدت بیشتر در مناطق توریستی قبرس شمالی اتفاق می‌افتد که از یک شب تا کمتر از ۶ ماه می‌باشد.  به طور کلی واحدهای مورد اجاره دارای لوازم‌ کامل منزل هستند که سطح کیفیت لوازم نیز می‌تواند بر قیمت اجاره واحد تا حدودی تاثیر گذار باشد. از دیگر شرایط اجاره واحد پرداخت مبلغ اجاره است، که در موارد اجاره بلند مدت یک تا دوماه از مبلغ اجاره به عنوان دپوزیت یا همان پول پیش به صاحبخانه پرداخت می‌شود و مبلغ اجاره با توجه به توافق میان مالک و مستاجر به صورت ۶ ماهه و یا یکساله پیش پرداخت می‌شود. در زمان اجاره واحد به مبلغ یکماه اجاره هم به عنوان کمیسیون به املاک پرداخت می‌شود.

 

مناطق خوب برای اجاره خانه در قبرس شمالی

زمانیکه صحبت از اجاره واحد پیش می‌آید اولین فاکتور مهم و تعیین کننده موقعیت مکانی واحد می‌باشد. برای توضیح بهتر این موضوع باید گفت منطقه لانگ بیچ به دلیل توریستی بودن منطقه و فاصله کم با دریا و امکانات موجود در پروژه‌ها مبلغ اجاره بالاتر می‌باشد.  مورد بعدی شهر فاماگوستاست که به دلیل وجود دانشگاه، حضور دانشجویان و  داشتن دسترسی‌های آسان در رتبه دوم قیمت اجاره واحد می‌باشد. به ترتیب شهر گیرنه و پس از آن هم شهر لفکوشا قرار دارند. البته قابل ذکر است که شهر گیرنه به دلیل توریستی بودن شهر در تمام طول سال تقاضا برای اجاره واحد مخصوصا کوتاه مدت وجود دارد.

 

قیمت اجاره خانه در قبرس شمالی

در حال حاضر مبلغ اجاره یک واحد استودیو در منطقه لانگ بیچ دودا ۴۰۰ تا ۴۵۰ پوند، واحد یکخواب هم ۵۰۰ تا ۵۵۰ پوند می‌باشد. البته شرکت سازنده پروژه یکی از عوامل تعیین کننده در مبلغ اجاره در این منطقه می‌باشد. در شهر فاماگوستا اجاره یک واحد یکخواب ۳۵۰ تا ۴۰۰ پوند متغییر است و یک واحد دوخواب ۴۵۰ تا ۵۵۰ پوند می‌باشد. اجاره خانه در شهر لفکوشا به نسبت دیگر شهر‌ها به دلیل دور و بودن از دریا و پایین بودن تقاضا پایین‌تر است . اجاره یک واحد یکخواب در این شهر ۲۵۰ تا ۳۰۰ پوند می‌باشد. نکته قابل توجه در رابطه با پرداخت اجاره این است که امکان پرداخت مبلغ اجاره با دیگر ارزها مانند دلار، یورو و حتی لیر به صورت معادل وجود دارد.

 

مراحل اجاره خانه در قبرس شمالی

اولین قدم در رابطه با اجاره خانه انتخاب لوکیشن و منطقه مورد نظر با توجه به الویت‌های زندگی فردی می‌باشد و در مرحله بعد تعیین بودجه قرار دارد. برای پیدا کردن واحد مورد نظر هم می‌توان به صورت حضوری به املاک‌های موجود در مناطق رفت و یا از طریق وبسایت‌هایی مانند www.101evler.com و یا www.hangiev.com و با موارد مشابه رجوع کرد. البته شرکت اشرفی استیت با داشتن بخش اجاره و البته اشراف کامل  به فایل‌های موجود مناطق و شهرها می‌تواند کمک بزرگی در این مسیر باشد. مرحله پس از پیدا کردن واحد مورد نظر بستن قرارداد فی‌مابین مالک و مستاجر است که از طریق یک شرکت املاک انجام می‌شود. نکته قابل توجه این است که در صورت نیاز به ارائه اجاره نامه به ادارات دولتی مانند اداره مهاجرت، نیاز به پرداخت مالیات اجاره وجود دارد.

در پایان، درک شرایط و ضوابط اجاره واحد در قبرس شمالی گامی حیاتی در جهت اقامتی آرام و لذت بخش در این منطقه زیبا است. با رعایت مقررات محلی، احترام به آداب و رسوم، و حفظ ارتباط باز با صاحبخانه خود، می توانید یک تجربه اجاره مثبت و دو جانبه سودمند را ایجادکنید.‌ فرقی نمی‌کند مجذوب  ساخل زیبای لانگ بیچ و یا خیابان‌های تاریخی گیرنه باشید، فرهنگ پر جنب و جوش نیکوزیا، یا سواحل آرام فاماگوستا، قبرس شمالی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با درک روشنی از فرآیند اجاره و آگاهی از شرایط و ضوابط موجود می‌توانید با اطمینان سفر خود را آغاز کنید و خاطرات ماندگار و خانه ای دور از خانه را در این گوشه فریبنده مدیترانه خلق کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
30 دسامبر, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

شبه جزیره کارپاز

شبه جزیره کارپاس (به یونانی: Καρπασία؛ به ترکی: Karpaz)، همچنین به نام های کارپاس، کارپاز یا کارپاسیا نیز شناخته می شود، شبه جزیره ای طولانی و انگشت مانند با مساحت ۸۹۸ کیلومتر مربع است که یکی از...

مشاوره رایگان کلیک کنید