مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

در صورت تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس، باید به این نکته توجه کنید که کشور قبرس به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است و قبرس شمالی تحت نظر ترکیه و قبرس جنوبی تحت نظر یونان قرار دارد. در جدول زیر، اطلاعات کلیدی در مورد هر یک از این مناطق برای شما خلاصه شده است:

در قبرس شمالی، تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که این کشور به عنوان یک مقصد توریستی و دانشجویی شناخته می‌شود. با این حال، باید در نظر داشت که همه این دانشگاه‌ها دارای رتبه و رنکینگ مناسبی نیستند. برای افرادی که در نظر دارند در قبرس تحصیل کنند، معمولاً می‌توانند یکی از سه دانشگاه برتر این کشور را انتخاب کنند. همه این سه دانشگاه مورد تأیید اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و ترکیه قرار دارند.

تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس CIU

دانشگاه بین المللی قبرس  یا(CIU) دانشگاه به لحاظ بورسیه‌های تحصیل در قبرس و اعتبار مدرک، بهترین محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر، طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از دلایل این محبوبیت، ارائه بورسیه‌های بسیار عالی توسط این دانشگاه است که باعث شده در هر ترم، تعداد زیادی از افراد برای تحصیل تمایل نشان میدهند. این دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی تا 75 درصد بورسیه و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تا 50 درصد بورسیه ارائه می‌دهد. با توجه به این بورسیه‌ها، هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه بسیار مناسب می‌باشد

 

تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

دانشگاه مدیترانه شرقی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های قبرس و جهان شناخته می شود. این دانشگاه دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش قبرس است و مدارک تحصیلی این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی، در بسیاری از کشورها شناخته شده و قابل قبول هستند. همچنین، مدارک تحصیلی این دانشگاه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران نیز تایید شده و قابل اعتماد هستند.

 

زبان دانشگاه ها برای تحصیل در قبرس

 

، دانشگاه‌های قبرس رشته‌های تحصیلی خود را به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی ارائه می‌دهند و انتخاب زبان تحصیل بر عهده دانشجو است. با این حال، بیشتر دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس به زبان انگلیسی تمایل دارند. زبان انگلیسی در سطح بین‌المللی شناخته شده است و مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی از اعتبار بالاتری برخوردارند. همچنین، در صورتی که در آینده قصد ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را داشته باشید، داشتن مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی می‌تواند مزیتی برای شما باشد و شما نیازی به ارائه مدرک زبان جداگانه ندارید. با این حال، در هر صورت، پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام به ثبت نام در دانشگاه، الزامات زبانی دانشگاه مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید.

محدودیت سنی برای تحصیل در قبرس

 

 

 

برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس، عموماً هیچ محدودیت سنی خاصی وجود ندارد. افراد در هر سنی که باشند می‌توانند برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه‌های قبرس ثبت نام کنند. اما لازم به ذکر است که دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی خود ممکن است محدودیت سنی زیر سی سال را داشته باشد. این محدودیت برای سایر رشته‌ها در دانشگاه‌های قبرس اعمال نمی‌شود و افراد در هر سنی می‌توانند در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند.

تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی

 

همانند سیستم آموزشی ایران، مقطع کارشناسی یا همان دوره لیسانس در کشور قبرس چهار سال میباشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات الزامی میباشد. البته متقاضیانی که با سیستم آموزشی جدید شش سه سه تحصیل کرده اند میتوانند با داشتن مدرک دیپلم برای تحصیل در قبرس اقدام کنند. در خصوص مدرک زبان انگلیسی، برای ورود به رشته‌های کارشناسی در دانشگاه‌های قبرس، داشتن مدرک زبان انگلیسی به هیچ عنوان الزامی نیست. با این حال، اگر شما دارای مدرک آیلتس با نمره 5 یا بالاتر یا معادل آن هستید، نیازی به آزمون زبان نخواهید داشت. داشتن این مدرک‌ها می‌تواند مزیتی برای شما باشد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، می‌توانند از بین رشته‌های متنوع دانشگاهی که در قبرس ارائه می‌شوند، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

 

تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

 

درست است، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس، طبق استانداردهای بین‌المللی، به سیستم آموزشی دو ساله پیروی می‌کند که شامل چهار ترم است. برای ورود به دانشگاه‌های قبرس به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، نیاز به داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط با رشته مورد نظر وجود دارد. دریافت پذیرش در این مقطع، بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو انجام می‌شود و نیازی به گذراندن آزمون خاصی نیست.

در تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس، زبان تدریس اغلب انگلیسی است، اما داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی نیست. با این حال، در صورت داشتن مدرک آیلتس با نمره 6.5 یا معادل آن، نیازی به آزمون زبان نخواهید داشت و می‌توانید مستقیماً وارد دپارتمان مورد نظر خود شوید. لیست رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های قبرس بسیار گسترده است و همه متقاضیان می‌توانند در رشته مورد علاقه‌ی خود که با پیشینه تحصیلی‌شان مطابقت دارد، تحصیل کنند.

در مورد تفاوت بین رشته‌های کارشناسی ارشد با و بدون پایان‌نامه، باید گفت که سیستم ارشد بدون پایان‌نامه برای افرادی طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را ندارند. اگر شما قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارید، باید رشته ارشد خود را همراه با پایان‌نامه انتخاب کنید.

 

درست است، تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های قبرس همانند سیستم آموزشی استاندارد جهانی، به هشت درس اصلی تقسیم می‌شود. مدت زمانی که برای اتمام این هشت درس لازم است، ممکن است بین دانشجوها متفاوت باشد و بستگی به پیشرفت و تعهد فردی دارد. اما به طور معمول، مدت زمانی بین دو تا سه سال برای اتمام این مرحله در نظر گرفته می‌شود.

تحصیل در قبرس در مقطع دکترا

 

پس از اتمام هشت درس، دانشجویان باید آزمون جامع یا همان کوآلیفای را موفقانه گذرانده و سپس وارد مرحله پایان‌نامه خود شوند. تکمیل دوره دکترا در دانشگاه‌های قبرس ممکن است سه تا پنج سال به طول بیانجامد.

برای ورود به دوره دکترا در قبرس، داشتن مدرک زبان انگلیسی در برخی دانشگاه‌ها الزامی نیست، اما اگر دارای مدرک آیلتس 6.5 یا معادل آن باشید، معافیت از آزمون زبان انگلیسی ورودی به دانشگاه را خواهید داشت و به طور مستقیم به دپارتمان مورد نظرتان وارد خواهید شد

لطفاً توجه داشته باشید که هر دانشگاه ممکن است الزامات و فرایند ورود خود را داشته باشد، بنابراین بهتر است مشاوران تماس بگیرید و اطلاعات دقیقتری درباره الزامات و فرایند ورود به دوره دکترا دریافت کنید.

تحصیل در قبرس پزشکی و پیراپزشکی

 

رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه های قبرس، جزو رشته های محبوبی هستند که سالانه جذب افراد زیادی را به سوی خود می‌کشانند. دانشکده های پزشکی و پیراپزشکی در قبرس دارای اعتبار و رتبه بسیار خوبی در سطح بین‌المللی هستند و دانشجویان برای ورود به این رشته ها نیازی به گذراندن آزمون ورودی خاصی ندارند.

یکی از دلایلی که باعث شهرت دانشکده پزشکی و دانشکده پیراپزشکی در قبرس در بین دانشجویان ایرانی شده، تطابق سیستم آموزشی دانشگاه های قبرس با سیستم آموزشی ایران است. در قبرس، دوره تحصیلی در رشته داروسازی به مدت شش سال است و پس از گذراندن شش سال یا دوازده ترم، دانشجو موفق به اخذ مدرک دکترای داروسازی می‌شود. در بسیاری از دانشگاه‌های جهان، دوره داروسازی به مدت پنج سال است و پس از آن مدرک کارشناسی دریافت می‌شود. این تطابق سیستم آموزشی باعث شده است که دانشگاه های قبرس جذابیت بیشتری برای دانشجویان ایرانی داشته باشند.

ضمناً، دانشگاه های قبرس به دانشجویان ایرانی بورسیه های مناسبی ارائه می‌دهند. این بورسیه ها می‌توانند به عنوان یک تسهیل‌کننده در تحصیل در دانشگاه های قبرس برای دانشجویان خارجی، از جمله دانشجویان ایرانی، عمل کنند. بورسیه ها می‌توانند به صورت تخفیف در شهریه یا کاهش هزینه های زندگی در قبرس به دانشجویان ارائه شود

 

 

 

 

تحصیل در قبرس دندانپزشکی

 

درست است که تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در حالت کلی هزینه‌برتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد. به دلیل  طولانی بودن دوره تحصیلی و نیاز به تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی پیشرفته، شهریه در این رشته‌ها معمولاً بالاست. اما با دریافت بورسیه تحصیلی قبرس، می‌توانید هزینه‌های خود را به حداقل برسانید. بسیاری از دانشگاه‌های قبرس رشته دندانپزشکی را در لیست رشته‌های خود دارند.

دانشگاه CIU قبرس و دانشگاه  NEU قبرس از جمله گزینه‌های مناسب برای تحصیل در رشته دندان ///   در قبرس هستند. این دو دانشگاه به دلایل منطقی و قانع‌کننده مورد توصیه قرار می‌گیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید به پست مربوط به رشته دندانپزشکی در این دانشگاه‌ها مراجعه کنید. البته، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی بیشتر، می‌توانید با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

 

 

تحصیل در قبرس دندانپزشکی

 

رشته های پزشکی و دندانپزشکی اغلب هزینه های بالایی دارند و این می‌تواند برای دانشجویانی که علاقه‌مند به این رشته ها هستند مشکلات مالی ایجاد کند. اما بورسیه های تحصیلی می‌توانند به دانشجویان کمک کنند تا هزینه های تحصیلی خود را به حداقل برسانند. دانشگاه های قبرس نیز این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کنند و برخی از آنها دارای بورسیه های تحصیلی هستند.

تحصیل در قبرس داروسازی

 

بله، درست است. در دانشگاه‌های قبرس، رشته داروسازی به صورت دوره دکترا ارائه می‌شود و پس از گذراندن برنامه تحصیلی، دانشجویان مدرک دکترا در رشته داروسازی دریافت می‌کنند. این موضوع می‌تواند برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در این رشته، یکی از دلایل جذابیت دانشگاه‌های قبرس باشد. همچنین، دانشگاه‌های قبرس با ارائه امکانات و دوره‌های آموزشی متنوع، برای دانشجویان این رشته، محیطی مناسب برای تحصیل و پیشرفت فراهم کرده‌اند.

تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

 

تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

 

فیزیوتراپی به عنوان یک شغل پردرآمد در جهان شناخته شده است. در حقیقت، فیزیوتراپی یک حوزه حرفه‌ای است که تخصص درمان و بازسازی بدن را در بیماران با مشکلات جسمی و حرکتی فراهم می‌کند. به دلیل رشد جمعیت سالمند و نیاز روزافزون به خدمات فیزیوتراپی، این حرفه به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در دنیا مطرح شده است.

در تحصیل فیزیوتراپی در قبرس، همانند سایر رشته‌ها، شرایط بورسیه‌های بسیار عالی وجود دارد. این بورسیه‌ها می‌توانند تا 75 درصد هزینه تحصیل را پوشش دهند، که برای دانشجویان علاقمند به این رشته بسیار جذاب است. علاوه بر آن، دانشگاه‌های قبرس با ارائه برنامه‌های تحصیلی کیفی و امکانات آموزشی مناسب، برای دانشجویان این رشته بهترین شرایط را فراهم کرده‌اند.

تحصیل در فیزیوتراپی در قبرس می‌تواند برای دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه، فرصتی مناسب برای یادگیری و شروع یک شغل پردرآمد باشد. البته، همچنان دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان مربوطه می‌تواند بهترین راهنمایی را در این زمینه ارائه دهد.

 

درست است که رشته فیزیوتراپی دانشگاه های قبرس در لیست دانشگاه های تایید شده وزارت بهداشت ایران قرار ندارد. اما باید توضیح داد که این موضوع برای دانشگاه های دیگر خارج از ایران نیز صدق میکند و برای ادامه تحصیل در این رشته در ایران، باید مجوز وزارت بهداشت را دریافت کرد. به هر حال، دانشگاه های قبرس با داشتن استانداردهای بالای آموزشی و تجربه کارآمدی در این رشته، به دانشجویانی که تمایل به ادامه تحصیل در این رشته دارند، فرصت خوبی را برای یادگیری و شغلی پر درآمد در آینده می‌دهند.

 

تحصیل در قبرس – آزمون ورودی دانشگاه قبرس 

 

به طور کلی برای ورود به دانشگاه های قبرس بر اساس سوابق تحصیلی از دانشجویان خواسته میشود که حداقل دارای مدرک دبیرستانی باشند و در برخی موارد نیز مدارک تحصیلی بالاتر از این مورد نیاز است. اما به طور کلی هیچ گونه آزمون ورودی برای ورود به دانشگاه های قبرس وجود ندارد و تنها آزمونی که برای دانشجویان برگزار میشود، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی میباشد که به عنوان آزمون پذیرش نیست.

 

تحصیل در قبرس – (مدارک لازم جهت اخذ پذیرش)

دانشگاه‌های قبرس) ارسال کنید تا ما کارهای مربوط به پذیرش شما را به سرعت و رایگان انجام دهیم. شما می‌توانید مدارک خود را از طریق شماره واتس‌اپ یا تلگرامی که در بالای سایت ذکر شده، برای ما ارسال کنید. لطفاً پس از ارسال مدارک، با ما تماس بگیرید زیرا به دلیل حجم بالای پیام‌های دریافتی ممکن است پیام شما دستخوش دسترسی نشده باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل در قبرس عبارتند از :

 

مدارک لازم برای مقطع کارشناسی

 

  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت

مدارک لازم برای مقطع کارشناسی ارشد:

  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری

مدارک لازم برای مقطع دکترا

  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی ارشد
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد
  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری

مدارک لازم برای مقطع پزشکی و پیرا پزشکی:

  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

اگر هدف شما دستیابی به برنامه‌های آموزشی برتر با کیفیت و استاندارد بالا و شناخته شده جهانی است، در این صورت تحصیل در قبرس شمالی برای شما مناسب خواهد بود. البته همه ما دوست داریم که هزینه شهریه و بورس تحصیلی کم داشته باشیم، اما به هیچ وجه قصد نداریم کیفیت آموزش را برای آن تضحی کنیم. در قبرس، بین اساتید و دانشجویان رابطه دوستانه و صمیمی وجود دارد و از مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به طیف گسترده‌ای از امکانات نیز اشاره کرد. همچنین، سیستم آموزشی دانشگاه‌های قبرس با سیستم آموزشی آمریکا سازگاری دارد و بالاترین سطح استانداردها را داراست.

در قبرس، هزینه‌های روزمره بسیار مناسب و اقتصادی هستند زیرا واحد پول آن، یعنی لیر ترکیه، با واحد پول ایران نزدیکی قابل توجهی دارد. علاوه بر این، دانشگاه‌های قبرس شمالی به عنوان یکی از ارزانترین گزینه‌ها برای تحصیل در خارج از کشور شناخته می‌شوند که این یک خبر خوب است. هیچ کس نمی‌خواهد برای آموزش با کیفیت معادل ۶ تا ۱۰ برابر هزینه بپردازد. شهریه دانشگاه‌های قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه است و بنابراین شما می‌توانید بدون دغدغه مالی از تحصیل در خارج از کشور لذت ببرید. علاوه بر این، دانشگاه‌های قبرس بورسیه‌های ۵۰ درصدی را به اکثر دانشجویانی که از ایران برای تحصیل به آنجا می‌روند، ارائه می‌دهند.

در دانشگاه‌های قبرس، فرآیند پذیرش بسیار آسان است و متقاضیان نیازی به گذراندن هیچگونه آزمون ورودی ندارند. قبرس یکی از کشورهای نزدیک به ایران است که از نظر فرهنگ غذایی و آداب و رسوم به ایران شباهت دارد. ایرانیان در این جزیره زیبای مدیترانه‌ای احساس راحتی بسیار خواهند کرد.

 

 

 

 

معایب تحصیل در قبرس

 

 

تحصیل در هر کشوری در واقع دارای مزایا و معایبی است و قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت، این کشور را می‌توان به عنوان یک میانبر برای مهاجرت به کشورهای اروپایی در نظر گرفت.

درست است که قبرس یک کشور کوچک است و دارای سه شهر اصلی است که جمعیت هرکدام حدود صد هزار نفر است. این وضعیت ممکن است برای افرادی که علاقه زیادی به زندگی در شهرهای پرجمعیت و شلوغ دارند، جذابیت کمتری داشته باشد. اما همانطور که گفتید، برخی از افراد دنج و خلوت بودن قبرس را یک مزیت محسوب می‌کنند. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که به دنبال زندگی در محیطی آرام و صمیمی هستند، جذابیت بیشتری داشته باشد. همچنین، روحیه اجتماعی و دوستانه مردم قبرس نیز می‌تواند به ایجاد حس ارتباط و احساس راحتی برای ایرانیان کمک کند. در نهایت، انتخاب یک محل تحصیل باید با توجه به علایق و نیازهای شخصی شما صورت گیرد و ممکن است مفهومی مثل زندگی در یک شهر بزرگ یا کوچک برای هر فردی متفاوت باشد.

 

تحصیل در هر کشوری در واقع دارای مزایا و معایبی است و قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت، این کشور را می‌توان به عنوان یک میانبر برای مهاجرت به کشورهای اروپایی در نظر گرفت.

یک نکته دیگر این است که قبرس یک کشور صنعتی نیست و بیشتر اقتصاد آن به وسیله جهانگردی، گردشگری و خدمات رسانی به مسافران تامین می‌شود. اگر شخصی در این حوزه‌ها فعالیت کند، می‌تواند درآمد قابل توجهی داشته باشد. با این حال، مشاغل صنعتی در قبرس به اندازه کافی پررونق نیستند.

به هر حال، قبل از تصمیم‌گیری درباره تحصیل در قبرس یا هر کشور دیگر، مهم است تمام جنبه‌ها را به دقت بررسی کرده و با شرایط و نیازهای شخصی خود هماهنگ کنید.

 

هزینه تحصیل در قبرس

 

 

با توجه به اطلاعات ارائه شده، بورسیه 50 درصدی که توسط دانشگاه‌های قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود، یک مزیت قابل توجه است. این بورسیه به دانشجویان کمک می‌کند تا بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را تامین کنند. درباره موضوع مبالغ اضافی که برخی نمایندگان ممکن است دریافت کنند، مهم است تا همواره احتیاط و دقت لازم را در انتخاب نمایندگان و مشاوران تحصیلی خود داشته باشید. اطلاعات بیشتری درباره شهریه‌ها و سیاست‌های مالی دانشگاه‌ها می‌توانید از منابع رسمی ما به‌دست آورید. همچنین، برای انتخاب درست، می‌توانید با مراجعه به دفتر سایپرس اکادمی و ارتباط مستقیم با ما، جزئیات مربوط به هزینه‌ها و بورسیه‌های موجود را بدست آورید.

 

 

هزینه خورد و خوراک در قبرس

 

هزینه های خورد و خوراک در قبرس شمالی نسبتاً نزدیک به هزینه های مشابه در ایران است. با این حال، باید توجه داشت که هزینه های مربوط به مسکن، حمل و نقل و سایر خدمات در قبرس شمالی ممکن است بیشتر از هزینه های مشابه در ایران باشد. به همین دلیل، برای تصمیم گیری صحیح در مورد تحصیل در قبرس شمالی، باید تمامی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در این کشور را با دقت بررسی کرد.

 

در دانشگاه های قبرس شمالی امکانات خوراکی و رستوران های متنوعی وجود دارد که به دانشجویان این امکان را می دهند تا با هزینه های مناسب و با صرفه، از غذاهای مختلف بهره مند شوند. همچنین، اشاره شما به هزینه های پخت غذا توسط خود دانشجو نیز نشان می دهد که می توان با تهیه و پخت خود غذاها، هزینه های خوراکی را کاهش داد. این نکات می توانند به دانشجویان کمک کننده باشند تا مدیریت هزینه های خوراکی خود را بهتر انجام دهند .

 

همچنین وجود رستوران های ایرانی و دیگر رستوران ها و کافه ها در دانشگاه ها، می تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه های خورد و خوراک خود را کنترل کنند و از گزینه های مختلف استفاده کنند.

کار در حین تحصیل در قبرس

 

 

، در طول تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی، دانشجوها امکان انجام شغل‌های دانشجویی را دارند. این شغل‌ها می‌توانند در محیط‌های دانشگاهی مانند کتابخانه‌ها، بخش‌های فرهنگی، بخش کامپیوتر دانشگاه و آزمایشگاه‌ها، کافه‌تریاها و رستوران‌های دانشگاه و مراکز اداری و ورزشی انجام شوند. همچنین، دانشجوها می‌توانند در خارج از دانشگاه نیز در کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر مکان‌ها کار کنند. تعداد ساعات کار در هفته و تعطیلات تابستانی و سایر تعطیلات بسته به شرایط و خواستهای دانشجو و فرصت‌های موجود متغیر است .

 

این شغل‌ها بیشتر به صورت پاره‌وقت و با حداکثر 20 ساعت کار در هفته و در زمان‌هایی که تدریس و تحصیلات آن‌ها را مختل نکند، انجام می‌شوند.

کار دانشجویی می‌تواند به دانشجویان در تامین هزینه‌های زندگی در قبرس کمک کند. با توجه به قوانین مربوطه، دانشجوان در مقاطع مختلف می‌توانند تا حدی به صورت پاره‌وقت کار کنند و درآمدی را بدست آورند. همانطور که اشاره کردید، دانشجوان در مقطع کارشناسی می‌توانند هفتگی 10 ساعت و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هفتگی 20 ساعت به صورت پاره‌وقت کار کنند.

با کسب درآمد از کار دانشجویی، دانشجویان می‌توانند به تامین هزینه‌های زندگی خود، شامل هزینه‌های مربوط به مسکن، خوراک، حمل و نقل، کتاب‌ها و سایر هزینه‌های روزمره، کمک کنند. البته برای هزینه‌های دانشگاه و شهریه، ممکن است نیاز به پشتوانه مالی داشته باشید، اما کار دانشجویی می‌تواند بخشی از هزینه‌ها را تامین کند و فشار مالی را کاهش دهد.

به هر حال، در تصمیم‌گیری در مورد کار دانشجویی و تأثیر آن بر زندگی تحصیلی و عملکرد تحصیلی خود، مهم است مواردی مانند زمان و انرژی مورد نیاز برای تحصیلات و تعهدات دانشگاهی را در نظر بگیرید تا بهترین ترکیب بین تحصیل و کار را برای خود ایجاد کنید.

بورسیه تحصیلی در قبرس

 

 

دانشگاه‌های قبرس برای دانشجویان ایرانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه 50 درصد تحصیلی را در ابتدای تحصیل ارائه می‌دهند، و این بورسیه مستقل از معدل و پیشینه تحصیلی متقاضی است. علت ارائه این بورسیه به دانشجویان ایرانی به دلیل جایگاه ایران به عنوان یک کشور در جهان سوم است.

همچنین، به دانشجویان با معدل برتر در برخی رشته‌ها نیز می‌توانند بورسیه 75 درصدی ارائه کنند.

اطلاعات بیشتر درباره بورسیه‌ها و شرایط آنها ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است با ما تماس بگیرید و شرایط دقیق بورسیه‌ها را بررسی کنید.

 

بورسیه 75% در رشته داروسازی قبرس واقعاً فرصتی عالی است. این بورسیه به شما اجازه می‌دهد تا تنها 1000 یورو در هر ترم بجای 4000 یورو پرداخت کنید، که این یک تخفیف قابل توجه است. این بورسیه می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های تحصیلی خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید و در عین حال در یکی از بهترین رشته‌ها در قبرس تحصیل کنید. رشته داروسازی قبرس با توجه به فرصت‌های حرفه‌ای و تحصیلی که به دانشجوها ارائه می‌دهد، بسیار جذاب است.

 

بورسیه 40% در رشته دندانپزشکی قبرس نیز فرصتی مناسب است، اگرچه تعداد آنها محدود است. با دریافت این بورسیه، شما تنها 3480 یورو در هر ترم به جای 5800 یورو پرداخت خواهید کرد. برای ثبت نام در این بورسیه، می‌توانید با شماره واتس‌اپ که در بالای این سایت درج شده است، تماس بگیرید و مدارک خود را ارسال کنید. این بورسیه می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های تحصیلی خود را کاهش دهید و به رشته دندانپزشکی در قبرس بپردازید.

 

بورسیه 40% در رشته پزشکی قبرس نیز به تعداد محدودی ارائه می‌شود. با دریافت این بورسیه، شما تنها 3780 یورو در هر ترم به جای 6700 یورو پرداخت خواهید کرد. برای ثبت نام در این بورسیه، می‌توانید با شماره واتس‌اپ که در بالای این سایت درج شده است، تماس بگیرید و مدارک خود را ارسال کنید. این بورسیه می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های تحصیلی خود را کاهش دهید و به رشته پزشکی در قبرس بپردازید.

 

بورسیه تحصیلی 75% برای رشته‌های مقطع کارشناسی و پیراپزشکی از سوی دانشگاه بین‌المللی قبرس ارائه می‌شود. با دریافت این بورسیه، دانشجویان مقطع کارشناسی تنها 750 یورو به جای 3000 یورو در هر ترم پرداخت خواهند کرد. این بورسیه می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های تحصیلی خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید و به رشته‌ی مورد نظر خود در دانشگاه بین‌المللی قبرس بپردازید.

 

تحصیل در قبرس – خوابگاه های دانشگاه قبرس

 

با توجه به تجربه، اگر شما و همراهتان متاهل هستید یا قصد دارید با همراهی دوست یا رفیق خود تحصیل در قبرس را آغاز کنید، خوابگاه ممکن است گزینه‌ای کمتر مقرون به صرفه باشد. در خوابگاه، هزینه‌ها بر اساس تعداد اعضا به حساب می‌آید و به ازای هر فرد درخواست کننده هزینه اضافی دریافت می‌شود. اما با اجاره یک مسکن مسکونی این مشکل وجود ندارد و تنها هزینه اجاره را پرداخت می‌کنید و تمام اعضای خانواده می‌توانند در آن زندگی کنند.

علاوه بر این، فضای خوابگاه‌ها معمولاً کوچک است و این ممکن است باعث ناراحتی شریک زندگی شما شود. اما اگر تنها هستید، خوابگاه می‌تواند گزینه‌ای مناسب و با صرفه‌تر برای شما باشد.

بنابراین، در نهایت تصمیم بر اساس شرایط شخصی و نیازهای خودتان باید گرفته شود. اگر ممکن است با همراهی دیگران سکونت داشته باشید و فضای بزرگتری را ترجیح می‌دهید، اجاره یک مسکن مسکونی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر تنها هستید و به بودجه خود صرفه‌جویی می‌کنید، خوابگاه می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد.

 

که دانشجویانی که ویزای قبرس شمالی را جهت تحصیل دریافت می‌کنند، می‌توانند در خوابگاه‌های مدرن و پیشرفته، آپارتمان‌ها، خانه‌های ییلاقی و دوبلکس‌های دانشگاه‌های قبرس سکونت کنند. دانشگاه‌های قبرس برخی از مجتمع‌های خوابگاهی متفاوتی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که با توجه به توان مالی دانشجو، اتاق‌های مناسبی را فراهم می‌کنند.

خوابگاه‌های دانشگاه قبرس به طور کلی شیک و مجهز هستند و می‌توان به آن‌ها به عنوان هتل‌های پنج ستاره اشاره کرد. این خوابگاه‌ها معمولاً با امکانات رفاهی و امکانات ضروری مانند رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، ورزشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و فضاهای مشترک دیگر، به دانشجویان خدمات می‌دهند. همچنین اغلب خوابگاه‌ها دارای نظارت امنیتی ۲۴ ساعته هستند تا ایمنی و آرامش دانشجویان را تضمین کنند.

با این حال، مهم است که قبل از تصمیم‌گیری، جزئیات و امکانات خوابگاه مورد نظر خود را بررسی کنید که نیازهای شما برآورده شد و همچنین بودجه‌تان را با هزینه‌های خوابگاه در نظر بگیرید.

 

 

 

 

 

 

خوابگاه بهتر است یا واحد آپارتمان

 

 

 

بدون شک، سکونت در خوابگاه می‌تواند فرصتی برای آشنایی با دانشجویان دیگر از فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف و ایجاد روابط دوستانه با آنان فراهم کند. امکانات فرهنگی، ورزشی و تکنولوژیکی که خوابگاه‌ها ارائه می‌دهند، همچنین به دانشجویان کمک می‌کند تا تجربه کامل و جذابی از زندگی دانشجویی را تجربه کنند.

. خوابگاه‌ها به دانشجویان خدماتی همچون آب، برق و اینترنت رایگان ارائه می‌دهند که می‌تواند هزینه‌های معمول در منزل شخصی را کاهش دهد. همچنین، تعمیرات و نگهداری از تجهیزات خوابگاه به عهده خود خوابگاه است و نیاز به نگرانی و هزینه بیشتر از سوی دانشجو ندارد.

با این حال، هر فردی شرایط و ترجیحات خود را دارد و برای تصمیم‌گیری در مورد سکونت در خوابگاه یا اجاره منزل مسکونی، نیاز است که نیازها و محدودیت‌های خود را در نظر بگیرید. این شامل عوامل مالی، اجتماعی و شخصی می‌شود. بررسی دقیق و بررسی همه جنبه‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید و برای زمان تحصیل در قبرس تجربه مثبتی داشته باشید.

 

 

در قبرس شمالی، پس از اتمام تحصیل، دانشجویان می توانند برای بازیابی ویزای دانشجویی خود و اقامت قانونی در کشور، اقدام به درخواست اقامت دائم یا موقت کنند. درخواست اقامت باید به دفتر مهاجرت و شرکت های مشاوره حقوقی ارائه شود. برای اقامت دائم، باید به دلیل کاری، ازدواج یا سرمایه گذاری در کشور باشد و برای اقامت موقت، باید دلیل مشخصی برای اقامت در کشور داشته باشید.

تحصیل دبیرستان در قبرس

 

قبرس یکی از کشورهای پرطرفدار برای تحصیل دانش آموزان از سراسر جهان است. دبیرستان بین المللی دوگا نیز یکی از مدارس بین المللی معتبر در قبرس شمالی است که از زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قبرس شمالی فعالیت می‌کند. این دبیرستان شامل مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دبیرستان است و در محوطه دانشگاه مدیترانه شرقی واقع شده است. همچنین دارای امکانات آموزشی ورزشی و فرهنگی مناسبی برای دانش آموزان است.

مجتمع آموزشی دوگا برای تحصیل در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان، به عنوان یکی از بهترین مدارس در قبرس شمالی شناخته می‌شود و در بین خانواده‌های ایرانی نیز محبوبیت دارد. این انتخاب می‌تواند به دلیل کیفیت بالای آموزشی، فضای آموزشی مناسب، منابع و امکانات آموزشی و همچنین زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی مناسب باشد.

 

 

تحصیل در قبرس جنوبی

 

 

قبرس شمالی و قبرس جنوبی دو کشور مجزا هستند و هر کدام قوانین و سیستم‌های خود را دارند. قبرس شمالی، همچنین با نام قبرس ترکیه‌ای شناخته می‌شود و به طور رسمی تحت سلطه کشور ترکیه است. قبرس جنوبی نیز با نام قبرس یونانی شناخته می‌شود و تحت سلطه کشور یونان قرار دارد. همانطور که اشاره کردید، هزینه‌های زندگی در قبرس جنوبی بالاتر از قبرس شمالی است و ارزش پول نیز در آن به یورو است.

به عنوان یک نکته مهم، باید توجه داشت که تحصیل در قبرس شمالی و قبرس جنوبی دارای مزایا و محدودیت‌های خود است. قبل از تصمیم‌گیری برای تحصیل در هر یک از این مناطق، بهتر است تحقیقات کافی انجام دهید و با شرایط، قوانین و مسائل مربوطه آشنا شوید تا تصمیم درستی را اتخاذ کنید.

بین‌المللی معمولاً گرانتر از قبرس شمالی است. این شامل هزینه‌های مانند شهریه دانشگاه، اجاره مسکن، هزینه زندگی روزمره و سایر هزینه‌های مربوط به تحصیل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شود. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد تحصیل در قبرس جنوبی، مهم است که به دقت هزینه‌های مربوطه را بررسی کنید و منابع مالی لازم را برای آن فراهم کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
10 ژوئن, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی ؟

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی ؟

قبرس یکی از کشور هایی است که اخیرا به دلیل آب و هوا و موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد مورد توجه توریست ها و مهاجران قرار گرفته است. با این حال معمولا این سوال و تردید در ذهن تمام افرادی که قصد سفر و...

تحصیلات در قبرس شمالی

تحصیلات در قبرس شمالی

تحصیلات در قبرس آیا برای شروع یا ادامه تحصیلات در قبرس شمالی به دنبال جایی مناسب و دانشگاهی خوب می گردید؟ قبرس شمالی ۸ دانشگاه بین المللی و بیش از ۴۰ هزار دانشجو دارد که از نقاط مختلف دنیا به این...

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوامل مهم در زمینه ی تحصیل در قبرس شمالی و دیگر کشورها هزینه مهاجرت تحصیلی و دیگر هزینه های مرتبط به تحصیل است. به طور خلاصه، هزینه تحصیل درقبرس شمالی و مقطع کارشناسی بین...

مشاوره رایگان کلیک کنید