قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی ؟

قبرس یکی از کشور هایی است که اخیرا به دلیل آب و هوا و موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد مورد توجه توریست ها و مهاجران قرار گرفته است. با این حال معمولا این سوال و تردید در ذهن تمام افرادی که قصد سفر و یا زندگی در قبرس را دارند ایجاد می‌شود که در نهایت، قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟

قبل از هر چیز دلیل انتخاب را شفاف کنید

برای داشتن یک انتخاب خوب، بهتر است کاملا برای خودمان مشخص کنیم که دلیل سفر و یا مهاجرت ما چیست. قطعا برای هر زمینه و یا دلیل رفتن به قبرس، یکی از دو بخش آن بهتر است و باید دید که با توجه به ویژگی های مد نظر شما و همچنین اولویت بندی بین آن ها، قبرس شمالی می‌تواند مناسب تر باشد و یا قبرس جنوبی.

قبرس شمالی و دلیل انتخاب آن

قبرس شمالی بخشی از جزیره قبرس است که به آن جمهوری ترک قبرس شمالی نیز گفته می‌شود. این بخش قبرس به دلیل قرارگیری در همسایگی ترکیه و همچنین تسخیر آن به وسیله نیرو های ترک که چندین سال پیش رخ داده است، شباهت های زیادی نسبت به ترکیه دارد. از جمله مهم ترین این شباهت ها می‌توان به زبان، مذهب و دین، واحد پول رایج، فرهنگ و به عنوان مثال غذا هایی که در این کشور سرو می‌شود اشاره کرد. مردم قبرس شمالی به زبان ترکی استانبولی گفت و گو می‌کنند ولی در عین حال اکثرا به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند.

حفظ بافت تاریخی و بکر بودن

بکر و دست نخورده بودن قبرس شمالی یکی از بارز ترین مزایای آن است. این بخش از جزیره قبرس دارای سواحلی خلوت است و با آب و هوا و همچنین موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که دارد، باعث شده است یک مکان بسیار جذاب برای زندگی باشد. قبرس شمالی با گذر زمان بافت تاریخی خود را حفظ کرده است اما در عین حال برج ها و مراکز تفریحی کاملا مدرنی نیز در این بخش شمالی قبرس وجود دارد؛ پس عملا اگر مایل باشید در ساحلی کاملا دست نخورده و خلوت به استراحت بپردازید و یا از طبقات بالای یک برج مدرن چشم انداز دریا را مشاهده کنید، در هر دو صورت انتخاب قبرس شمالی می‌تواند منطقی و به جا باشد.

 

هزینه های پایین تر به نسبت قبرس جنوبی

با توجه به اینکه ارز رایج و مورد استفاده در قبرس شمالی لیر ترکیه است هزینه ها در این کشور به نسبت قبرس جنوبی بسیار پایین تر هستند. استفاده از واحد لیر به جای یورو ( که در قبرس جنوبی مورد استفاده است) باعث شده تا اقلام زیادی که روزانه مصرف می‌شوند، مانند هزینه های خوراک و پوشاک، قیمت های مناسب تری داشته باشند.

لازم به ذکر است که مردم قبرس شمالی در مراودات اقتصادی که مبالغ کلان تری دارند، از پوند انگلیس استفاده می‌کنند. به عنوان مثال اگر شما مد نظر داشته باشید تا خانه ای را خرید و فروش و یا اجاره کنید لازم است که برای این کار پوند تهیه کنید. این تفاوت ارز مورد استفاده، از دیگر مزیت هایی است که در قبرس شمالی وجود دارد و حتی می‌تواند یک گزینه خوب برای کسب درآمد و یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
13 ژانویه, 2022

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

معایب و مزایای تحصیل در قبرس شمالی

معایب و مزایای تحصیل در قبرس شمالی

معایب و مزایای تحصیل در قبرس شمالی   انتخاب مقصد ایده آل برای آموزش عالی یک تصمیم مهم است که می تواند سفر آکادمیک و البته شخصیتی هر فرد را شکل دهد. قبرس شمالی، منطقه ای واقع در شرق مدیترانه، در...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

مشاوره رایگان کلیک کنید