سه نکته درباره قبرس شمالی

سه نکته درباره قبرس شمالی

در این پست میخواهیم به سه نکته درباره قبرس شمالی بپردازیم.

زبان مردم قبرس شمالی

زبان اصلی در قبرس شمالی ترکی است اما اگر با زبان انگلیسی آشنا باشید به مشکلی بر نخواهید خورد. بیشتر مردم این کشور با زبان انگلیسی آشنا هستند. کارکنان و صاحبان مشاغل نیز به زبان انگلیسی تسلط دارند! در مورد علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوها نیز معمولا نوشته ها به دو زبان ترکی و انگلیسی و در گاهی موارد زبان یونانی نیز می‌باشد.

صفحه کمپانی و یا صفحه محتوای سایت را در اینستاگرام دنبال کنید: صفحه کمپانی | صفحه محتوای سایت

دو اسمی بودن مکان ها در قبرس شمالی

قبرس دارای دو قوم تاثیرگذار، یعنی یونانی و ترک است. به همین علت اکثر مکان های این کشور با دو نام شناخته می‌شوند. به عنوان مثال ، شهر توریستی محبوب کرنیا (با اصالت یونانی) نیز به عنوان Girne (ترکی) شناخته می شود، در حالی که پایتخت نیکوزیا نیز با نام Lefkoşa شناخته می شود.

همانطور که پیشتر گفتیم، تابلوهای راهنمایی و رانندگی معمولا هر دو نوع آن ها را نشان میدهند، اما تابلوهای قدیمی تر فقط نوع یونانی آن را دارند. البته اتوبوس های بین شهری عموما نام ترکی مقصد را بیان میکنند.

برای کسب اطلاعات درباره هزینه های روزانه در قبرس شمالی اینجا کلیک کنید.

و آخرین مورد از سه نکته درباره قبرس شمالی:

واحد پول قبرس شمالی

واحد پول رسمی در قبرس شمالی لیر ترکیه است، البته یورو ، دلار آمریکا و استرلینگ پوند انگلیس هم در قبرس شمالی پذیرفته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه ما این است که حتی المقدور از لیر ترکیه استفاده کمید. زیرا ممکن است در صورت خرید با دلار و یا یورو پول شما را با نرخ پایین تری نسبت به صرافی ها تعویض کنند.
در مناطق توریستی تر، قیمت ها فقط برای یورو برای ارائه به کسانی که از قبرس جنوبی عبور می کنند ، نمایش داده می شوند. اگر اینگونه است ، فقط از پرسنل بپرسید که قیمت در لیر ترکیه چیست.
دستگاههای خودپرداز را می توان به راحتی در تمام مناطق یافت و بسیاری از آنها کارت های خارجی را می پذیرند. تقریباً همه آنها گزینه های زبان انگلیسی را ارائه می دهند. بیشتر دستگاههای خودپرداز یورو و پوند استرلینگ انگلیس را نیز توزیع می کنند.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
26 سپتامبر, 2021

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید