کار در قبرس شمالی

کار در قبرس شمالی

اقتصاد کشور قبرس از آغاز مبتنی بر نظام بازار آزاد بوده است. صادرات عمده این کشور شامل: محصولات کشاورزی (گندم، جو، سیب زمینی و مرکبات) میوه‌های مختلف، تنباکو، محصولات صنعتی، انواع پوشاک، کفش و صنایع دستی بوده‌است. واردات عمده نیز شامل: مواد خوراکی، دام زنده، نفت و فراورده‌های شیمیایی می‌باشد. توریسم، منبع درآمد مهمی برای قبرس محسوب می‌شود. میانگین درآمد سرانه ی سالیانه توسط کار در قبرس شمالی هر خانوار در این کشور حدود 30 هزار دلار است.

اگر علاوه بر زبان انگلیسی، کمی زبان ترکی و یونانی هم فرا بگیرید و در رشته هایی همچون مهندسی برق، سرمایه گذاری بین الملل، IT و ارتباطات، تحصیلات عالیه ی دانشگاهی، مهارت و سابقه ی کار داشته باشید میتوانید در این کشور کار پیدا کنید. علاوه بر اینها صنعت توریسم نیز همیشه جای برای کارجویان خارجی دارد.

کارجویان باید قبل از ورود به این کشور و بعد از دریافت نامه ی موافقت استخدام برای ویزای کار اقدام کنند، البته بخش اعظمی از این کار توسط خود شرکت استخدام کننده انجام میشود.

با وجود همه ی اینها این کشور هم در برخی زمینه های علمی و فنی با کمبود نیروی ماهر روبرو است، از این رو به استخدام نیروهای خارجی روی آورده است.

شرایط و نحوه کار در قبرس شمالی

  1. به طور کلي نرخ بيکاري در قبرس بسيار پايين و رتبه سوم بیکاری در اروپا را دارد.
  2. قبرس براي صاحبان مشاغل مالي و مشاغل توريستي بی نظیر است. معامله کنندگان ارز، نفت، طلا و ساير موارد بورسي.
  3. از نظر بانکداري نيز قبرس محل مناسبي براي مشاغل مرتبط است. علت اين امر شايد نظام مالياتي واقعا ساده و قابل هضم قبرس باشد.
  4. مشاغل کشاورزي و دامداري: مزارع سيب زميني و جو مهمترين بخش کشاورزي قبرس هستند. دامداري هم رونق بسیار دارد.
  5. ساخت و ساز مسکن: قيمت زمين در قبرس متفاوت است ولي مي توان با متري ۱۰۰۰ يورو زميني تهيه کرد و هزينه ساخت خانه هم تقريبا ۵۰۰ يورو به ازاي هر متر مربع است.
  6. تجارت: قبرس داراي يک بندر بزرگ ترانزيت کالا به نام ليماسول است که بزرگترين شهر اين کشور نيز محسوب مي شود. اين بندر و موقعيت استثنايي قبرس که بين سه قاره آسيا، اروپا و آفريقا قرار دارد سبب گرديده است که مشاغل مربوط به صادرات و واردات و بازرگاني و تجارت رونق بسيار خوبي داشته باشند. خطوط کشتيراني ايران نيز در اين بندر حضور فعالي دارند.
  7. ساير مشاغل پر رونق در قبرس شامل حسابداري، حقوق، تبليغات و برنامه هاي بازاريابي و بازرگاني، آموزشي و مشاغل در ارتباط با هنر مي باشد.
  8. قبرس کشور مناسبي براي مشاغل توريستي و تجاري است.
  9. قبرس کشور صنعتي نيست و فرصت شغلی متناسب با توليد و صنعت در آن کمتر دیده میشود.
  10. قبرس معدن ندارد، خطوط هواپيمايي محدودي دارد، شرايط شروع به کار جراح و پزشک هاي متخصص کمي سخت و زمانبر است.
  11. قبرس با داشتن ۶ ميليون مسافر توريست در سال که عمدتا از اروپا هستند، بهترين محل براي مشاغل توريستي است.
  12. مشاغلي مانند حسابداري و موسسات حسابداري، حقوق تجارت و موسسات مالي در قبرس پر رونق و درآمد زا میباشد.
  • دو گونه مجوز کار مي توان براي کار در قبرس درنظر گرفت: اول مجوز کسب و کار، دوم مجوز کار استخدامي.

برای فردی که به طور قانوني اجازه اقامت در قبرس را داشته باشد، مجوز کسب و کار به صورت خودکار صادر مي شود. يعني کسي که خانه اي مي خرد و يا با يک قبرسي ازواج مي کند. مجوز کار استخدامی، شما با داشتن يک ملک در قبرس اجازه کار به صورت استخدامي در اين کشور را نخواهيد داشت. وليکن چنانچه شما شرايط لازم به منظور کسب اقامت قبرس را دارا باشيد مي توانبد به کمک قوانين حاکم بر کشور قبرس در خصوص اقامت و اجازه کار، مجوز کار در قبرس را کسب نماييد. ضمن اينکه در اين حالت شما نياز به آشنايي کامل به زبان انگليسي و ارايه و ترجمه مدارک تحصيلي و سوابق کاري موثق خواهيد داشت.

قوانين اقامت و اجازه کار در قبرس

گرفتن اقامت موقت و دائم در اروپا همانند ساير کشورها در سراسر جهان، تابع يک سري مقررات و ضوابط است که با رعايت آنها مي توان اقدام به اخذ اقامت نمود. چنانچه فردي اقامت موقت اروپا را کسب نمايد، به شرط دارا بودن شرايط لازم مي تواند اين اقامت را تمديد نمايد و پس از سه سال موفق به کسب اقامت دائم قبرس گردد. افرادي که اقامت دائم را از اين طريق کسب نمايند، مجاز هستند تا براي دريافت پاسپورت اروپايي خود اقدام نمايند که البته اين امر مستلزم طي شدن زماني حدود پنج سال پس از گرفتن اقامت دائم مي باشد.

کار در قبرس شمالی برای افراد با انواع تخصص مورد دسترس است. مشاغل مالي، مشاغل توريستي، مشاغل کشاورزي و دامداري ، ساخت و ساز مسکن، تجارت از جمله فعالیت ها ی موثر و مفید در کشور قبرس می باشد. قبرس با داشتن 6 میلیون مسافر توریست در سال که عمدتا از اروپا هستند، بهترین محل برای مشاغل توریستی است. هتل داری، رستوران، مراکز تفریحی، اجاره خانه و ماشین و غیره، آژانس مسافرتی، ورزشهای دریایی، فروشگاه های توریستی، صرافی های بین المللی و بسیاری مشاغل دیگر که در ارتباط با توریسم و گردشگری باشند.

قبرس با داشتن بزرگترین بندر ترانزیت کالا در مدیترانه یعنی لیماسول، محل مناسبی برای شرکت های تجارتی و صادرات و واردات است. کشاورزی و دامپروری در زمینه هایی مانند جو، زیتون، سیب زمینی و مرغ و خوک و گوساله در کشور قبرس حمایت می شوند و رونق خوبی دارند. مشاغل خدمات مالی یکی از بهترین و پر کشش ترین کارهادر قبرس می باشد. مشاغلی مانند حسابداری و موسسات حسابداری، حقوق تجارت و موسسات مالی از جمله فعالیت های این کشور به حساب می آیند، ساخت و ساز املاک و پروژه های ساختمانی نیز رونق خوبی در قبرس دارند.

تعدادی از مشاغل مورد نیاز کشور قبرس 

Construction

Electrical Engineering

Mechanical Transport Engineering

Chemical Engineering

Civil Engineering

Health care

Doctors

Accounting and finance

Mining

Agriculture

ICT professionals

Nurses

University and higher education teachers

Administrative secretaries

Business services agents

یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان مهاجرت و سرمایه گذاران بررسی شرایط شغلی و درآمد مشور مقصد می باشد.
در چند سال گذشته قبرس شمالی رشد و توسعه قابل توجهی در بخش های مختلف کرده است. این منطقه در زمینه هایی مانند گردشگری، آموزش، زیر ساخت ها و تنوع اقتصادی پیشرفت های قابل توجهی داشته است.
بر طبق آمارها و بررسی های انجام شده نرخ بیکاری در قبرس شمالی در طی سال های گذشته با توجه به رشد اقتصادی و همچنین رشد صنعت گردشگری این کشور و با توجه به تقاضا و جذب بالای سرمایه گذاران خارجی به کمتر از ۷ درصد رسیده که این عدد در مقایسه با بسیاری از کشورها و البته ایران بسیار پایین و مناسب است.

ورود به بازار کار قبرس شمالی


شرایط ورود به بازار کار برای افرادی که اقامت قبرس شمالی را دریافت کرده اند بسیار آسان است، بدین معنی که پس از طی کردن مراحل دریافت اقامت به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند.
البته سابقه کاری، مهارت انجام کار و دانش زبان از جمله مواردی هستند که می توانند ورود شما را به بازار کار قبرس شمالی راحت تر کنند.
یکی دیگر از راه های ورود به بازار کار در قبرس شمالی ثبت شرکت و را اندازی کسب و کار در این کشور می باشد، این پروسه در قبرس شمالی نسبت به بسیاری از کشورها آسان تر و با هزینه بسیار پایین تری انجام می شود.
شرکت اشرفی استیت با داشتن تیم حقوقی متخصص و مشاوران حرفه ایی آمادگی ارائه خدمات به متقاضیان در زمینه ثبت شرکت در کشور قبرس شمالی را دارد.

مشاغل پر طرفدار در قبرس شمالی

مشاغل مرتبط حوزه گردشگری و توریست

صنعت گردشگری یکی از مزیت های قابل توجه در زمینه فرصت های شغلی است. قبرس شمالی با سواحل زیبا، مکان های تاریخی و آب و هوای مدیترانه ایی گردشگران و توریست های بسیاری را جذب می کند.
بخش گردشگری طیف گسترده ایی از فرصت های شغلی از جمله مدیریت هتل و رستوران، کافه، راهنمای تور، خدمات سرگرمی های آبی، اجاره ماشین، صرافی و … را فراهم می کند.
در طول فصول اوج گردشگری مشاغل مرتبط این صنعت افزایش اشتغال را تجربه می کنند که هم ساکنان محلی و هم کارکنان مشاغل از آنها سود می برند. بخش گردشگری نه تنها باعث افزایش فرصت های شغلی می شود، بلکه با جذب ارز خارجی از طریق هزینه های گردشگری از اقتصاد کلی حمایت می کند.

مشاغل مرتبط حوزه اموزش

یکی از بهترین موقعیت های شغلی در قبرس شمالی رشد بخش آموزش است. حضور دانشگاه ها و موسسات آموزش های عالی متنوع در قبرس شمالی منجر به افزایش تقاضا برای کادر علمی و اداری شده است.
این امر فرصت های شغلی را برای افراد واجد شرایط و تحصیل کرده در زمینه هایی مانند تدریس، تحقیق، مدیریت و خدمات پشتیبانی ایجاد می کند.
همچنین دانشجویان در مقاطع فوق و دکترا میتوانند با دریافت حقوق خوب به عنوان استادیار مشغول به کار شوند.
گسترش بخش آموزش نه تنها به ایجاد مشاغل در این حوزه کمک می کند بلکه به توسعه سرمایه انسانی و صنایع دانش بنیان در منطقه نیز کمک می کند.

مشاغل مرتبط با حوزه ساخت و ساز

بخش ساخت و ساز در بازار کار قبرس شمالی نیز نقش حیاتی دارد. توسعه زیر ساخت ها، پروژه های املاک و مستغلات و نوسازی ، فرصت های شغلی را برای معماران، مهندسان، کارگران ساختمانی و ماهر ایجاد می کند و همچنین برای مشاغل مرتبط به حوزه ساخت و ساز مانند بازاریابی و مارکتینگ، دکوراسیون داخلی، کابینت سازی، بنایی و نجاری و… فرصت های بسیاری ایجاد می کند. رشد صنعت ساختمان نه تنها باعث ایجاد شغل می شود بلکه به توسعه اقتصادی نیز کمک می کند. علاوه بر این بهبود زیر ساخت ها و پروژه های توسعه شهری کیفیت کلی زندگی در قبرس شمالی را افزایش می دهد.

مشاغل مرتبط حوزه اشتغال های خارجی

سیاست های مالی و مشوق های سرمایه گذاری مطلوب قبرس شمالی، مشاغل خارجی را به ویژه در زمینه تولید و خدمات جذب کرده است. این امر فرصت های شغلی را برای متخصصان داخلی و بین المللی در بخش های مختلف از جمله مالی، فناوری اطلاعات، مشاوره و تجارت بین المللی ایجاد کرده است. حضور مشاغل خارجی تنوع فرصت های شغلی را افزایش می دهد و به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

مشاغل مرتبط حوزه تجارت و بازرگانی

علاوه بر این، موقعیت قبرس شمالی در مدیترانه شرقی فرصت هایی را برای همکاری و تجارت منطقه ای فراهم می کند. این منطقه به عنوان نقطه تلاقی بین اروپا، آسیا و آفریقا، پتانسیل را برای کسب و کارها فراهم می کند تا از بازارهای متنوع بهره ببرند و فعالیت های خود را گسترش دهند. این مزیت جغرافیایی درها را برای جویندگان کار علاقه مند به تجارت بین المللی، لجستیک و تجارت فرامرزی باز می کند. افراد با مهارت های زبانی و دانش فرهنگی در مناطق مختلف می توانند فرصت های شغلی در شرکت های فعال در تجارت و همکاری بین المللی پیدا کنند.

همچنین، قبرس شمالی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه زندگی نسبتاً پایینی را ارائه می دهد. این می تواند برای افرادی که به دنبال کار هستند سودمند باشد، زیرا باعث می شود استاندارد زندگی بهتری با هزینه های کمتری داشته باشند. گزینه های مسکن مقرون به صرفه، هزینه های حمل و نقل کمتر، و خدمات بهداشتی و آموزشی در دسترس به کیفیت زندگی مطلوب برای ساکنان کمک می کند.
در نتیجه، موقعیت های شغلی در قبرس شمالی مزیت هایی را ارائه می دهد که آن را به مقصدی جذاب برای جویندگان کار تبدیل می کند. بخش آموزشی رو به رشد، صنعت گردشگری پر رونق، فرصت‌ها در ساخت و ساز و توسعه زیرساخت‌ها، سیاست‌های مالیاتی مطلوب و موقعیت استراتژیک به در دسترس بودن فرصت‌های شغلی متنوع کمک می‌کنند. علاوه بر این، هزینه نسبتاً پایین زندگی در این منطقه کیفیت کلی زندگی ساکنان را افزایش می دهد. تلاش ها برای رسیدگی به شرایط و ارتقای تنوع اقتصادی می تواند به رشد و توسعه بیشتر شغل در قبرس شمالی کمک کند.
در پایان نکته قابل توجه میزان حقوق پایه کارگری در سال ۲۰۲۳ در قبرس شمالی مبلغ ۱۳۵۰۰ لیر است که با توجه به دانش زبان و مهارت انجام کار این مبلغ می توان. بیشتر هم باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
18 اکتبر, 2021

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید