شهر فاماگوستا قبرس شمالی

فاماگوستا در قبرس شمالی

شهر فاماگوستا یا آن‌طور که بومی‌ها و همسایه‌های این منطقه می‌گویند ماگوسا یا ماگوستا در قسمت شمال شرقی قبرس واقع شده است. این شهر اکنون به خاطر تاریخ غنی و طبیعت ساحلی رویایی‌ش مشهور شده است.

قدمت این شهر که در دوره‌های طولانی پایتخت سیاسی و فرهنگی قبرس بوده، به حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.

تاریخ فاماگوستا و سازه‌های تاریخی ارزشمند

فاماگوستا امروز برای آسیایی‌ها، نام چندان آشنایی نیست. اما این شهر کوچک، در سال‌های اوج خود و در دوره امپراتوری‌های گوناگون یکی از معروف‌ترین شهرهای مدیترانه‌ای بود. به همین دلیل هم یکی از تاریخی‌ترین شهرهای قبرس شمالی محسوب می‌شود. در این شهر سازه‌هایی به جای مانده از قرون اولیه میلادی هنوز زنده هستند. در قبرس کلیساهای تاریخی زیبا و ساختمان‌های قدیمی با معماری منحصربه‌فرد زیادی برای بازدید گردشگران وجود دارد. برخی ازاین آثار یادگارهایی از قرن سوم میلادی هستند.

 

درباره پروژه های سرمایه گذاری در فاماگوستا بخوانید: اینجا کلیک کنید

 

شهر فاماگوستا که تاریخی غنی و ارزشمند دارد، مکان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است که از جمله می‌توان از بقایای شهر سالامیس، کلیسای جامع سنت نیکولاس، خانقاه سنت برناپاس، مسجد لالا مصطفی پاشا، و برج اوتلو نام برد.

برخی از این جاذبه‌ها را در ادامه مرور می‌کنیم:

 

۱- دیوار محافظ ساحلی

در ابتدای ورود به بخش قدیمی شهر، یک دیواره بسیار عظیم و بلند درست کنار ساحل خواهید دید. این بنا بر تحلیل باستان‌شناسان احتمالا برای محافظت از شهر در مقابل نیروهای بیگانه ایجاد شده است.

فاماگوستا کجاست؟

۲- مسجد لالا پاشا و میدان نامیک کمال

قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های شهر قدیمی هم خالی از لطف نیست. در این پیاده روی می‌توانید از مسجد لالا پاشا که پیش از تبدیل شدن به مسجد، کلیسا بوده، بازدید کنید. یا با همسفرهایتان عکس‌های به یاد ماندنی در میدان نامیک کمال بگیرید.

۳- بقایای شهر سالامیس

یکی دیگر از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری تور قبرس شمالی که تقریبا در جاده میان کارپاز به سوی فاماگوستا واقع شده است، ویرانه‌های شهر سالامیس و آمفی تئاتر معروف آن است.اگر علاقمند به بازدید از بناهای تاریخی هستید اما همسفرهای شما استراحت در ساحل را انتخاب کرده‌اند، نگران نباشید، چراکه بقایای این شهر تاریخی، اندکی پس از ساحل پرطرفدار لانگ بیچ قرار دارد.

بقایای شهر سالامیس قبرس شمالی

۴- بهشت ساحلی

شن‌های طلایی بی‌نظیر سواحل فاماگوستا، آن را به یک بهشت تمام عیار تبدیل کرده است. کافی است پای‌تان را روی این شن‌های لطیف ساحلی بگذارید تا برای همیشه خاطره قبرس و سواحل زیبایش را به خاطر داشته باشید.

همان‌طور که اشاره کردیم، ساحل معروف و پرطرفدار لانگ بیچ درست در جاده‌ای که به سوی ماگوستا می‌رود، قرار گرفته است. ساحلی ایده‌آل برای استراحت در کنار دریایی که گویی پایانی ندارد. علاوه بر این سواحل شنی شهر فاماگوستا برای شنا مناسب هستند. چراکه دیگر خبری از سنگ‌ریزه‌ها و صخره‌های نگران‌کننده نیست.

بهشت ساحلی قبرس شمالی

۵- منطقه حفاظت شده کارپاز در نزدیکی فاماگوستا

کارپاز که در نزدیکی شهر فاماگوستا در قبرس شمالی واقع شده است، یک منطقه حفاظت شده ارزشمند را در خود جای داده است. پس اگر دوست دارید گونه‌های جانوری و گیاهی بومی قبرس را ببینید، یا کنجکاو هستید که از نزدیک، زندگی الاغ‌های وحشی قبرس را ببیتید، حتما سری به این منطقه بزنید.

کارپاز

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای
7 آوریل, 2021

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی

نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی

نیکوزیا همچنین به عنوان لفکوشا شناخته می شود، پایتخت قبرس شمالی است و دارای اهمیت تاریخی، فرهنگی و سیاسی زیادی است. لفکوشا که در مرکز جزیره واقع شده است به عنوان مرکز اداری، اقتصادی و فرهنگی منطقه...

فرودگاه های قبرس شمالی

فرودگاه های قبرس شمالی

فرودگاه قدیم قبرس شمالی فرودگاه بین المللی ارجان در زبان محلی Ercan Uluslararasi Havalimanı در فاصله ۱۳ کیلومتری از شهر نیکوزیا (لفکوشا) و ۴۰ کیلومتری شهر فاماگوستا ( ماگوسا ) قرار دارد این فرودگاه...

تفاوت سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

تفاوت سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

با توجه به آب و هوای مدیترانه ایی و نزدیک بودن به ایران هر دو کشور ترکیه و قبرس شمالی از مقاصد مورد استقبال سرمایه گذاران ایرانی می باشند و البته افراد زیادی مردد در انتخاب میان این دو کشور هستند در...

مشاوره رایگان کلیک کنید