مدارس قبرس شمالی

ساختار کلی نظام آموزشی کشور قبرس

نظام آموزشی کشور قبرس در سالهای گذشته پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و همین عامل باعث شده است که فارغ التحصیلان کشور قبرس در هر مقطعی در بهترین دانشگاه های جهان پذیرفته شده و یا جذب بهترین موقعیت های شغلی شوند. بطور کلی مدارس کشور قبرس به دو دسته مدارس دولتی و مدارس غیرانتفاعی تقسیم میشوند. هر دو نوع دارای سیستم آموزشی قوی و مدرنی هستند. ترکیب دانش آموزان در کلاسهای آموزشی مدارس و دانشگاه های قبرس ترکیبی از دانش آموزان و دانشجویان قبرسی و انگلیسی زبان هستند. سیستم آموزشی کشور قبرس شمالی به پنج قسمت کلی تقسیم میشود که شامل :

آموزش پیش دبستانی Preschool Education
آموزش دوره دبستان Primary Education
آموزش دبیرستان دوره اول و دوم Secondary Education
آموزش آکادمیک و دانشگاهی Higher Education
آموزش آزاد و غیر رسمی Informal Education

آموزش و تحصیل دوره پیش دبستانی در قبرس

مقطع پیش دبستانی در کشور قبرس توسط مهدکودک ها و برای سنین ۴ الی ۶ سال ارائه می شود. مهدکودک ها و پیش دبستانی های کشور قبرس در دو نوع خصوصی و دولتی موجود بوده و خانواده ها بسته به علاقه خود میتوانند در مهد کودک های خصوصی و یا دولتی ثبت نام کنند. لازم به ذکر است شرکت در دوره پیش دبستانی در کشور قبرس کاملا اختیاری است.

آموزش و تحصیل دوره دبستان  در قبرس

مقطع دبستان در کشور قبرس شامل دوره شش ساله دبستان میشود. شش ساله دبیرستان در کشور قبرس همانند ایران برای سنین ۷ الی ۱۲ سال برگزار میشود.

آموزش و تحصیل دوره دبیرستان در قبرس

مقطع دبیرستان در کشور قبرس شامل دو قسمت دوره اول و دوم دبیرستان بوده که هر کدام سه سال به طول می انجامد. و برای گروه سنی ۱۲ الی ۱۸ سال طراحی شده است. دبیرستان های کشور قبرس به دو بخش دبیرستان های دولتی و دبیرستان های خصوصی و یا همان غیرانتفاعی تقسیم بندی میشوند.

مزیت تحصیل در دبیرستان های خصوصی قبرس نسبت به دبیرستان های دولتی قبرس این است که تحصیل در دبیرستان های غیرانتفاعی قبرس ، باعث پذیرش و جذب بسیار آسان فارغ التحصیلان به بازار کار و همچنین اخذ بسیار آسان پذیرش از رشته های برتر در دانشگاه های قبرس و یا در سطح بین الملل میباشد. باوجود اینکه دبیرستان های غیرانتفاعی کشور قبرس بصورت کاملا مستقل مدیریت میشوند اما سیستم آموزشی آن منطبق با سیستم اموزشی تعیین شده از سمت وزارت آموزش قبرس میباشد.

همانند سیستم آموزشی مدارس ایران در کشور قبرس دانش آموزان در سه ساله دوم دبیرستان با ارائه مشاوره های شفاهی انتخاب رشته میکنند تا بصورت تخصصی تر به تحصیل در زمینه مورد علاقه خود بپردازند. در کشور قبرس رشته های دبیرستان بطور کلی شامل پنج گروه میباشد که دانش آموزان بایستی یکی از آنها را انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است که نطام آموزشی قبرس به گونه ای طراحی شده است که دانش آموز میتواند قبل از انتخاب رشته در محیط های کاری مختلف قرار بگیرند تا بتوانند رشته مورد علاقه خود را از نزدیک لمس کرده و انتخاب درست تری داشته باشند.

رشته های تحصیلی در دبیرستان های قبرس (دانش آموزان دوره دوم دبیرستان)

  • گروه اول كه شامل مطالعات كلاسيك میباشد.
  • گروه دوم که شامل دروس رياضيات، فيزيك و شيمي میباشد.
  • گروه سوم که شامل دوس رياضيات و اقتصاد میباشد.
  • گروه چهارم که شامل آموزش مهارتهاي كارمندي و حسابداري میباشد.
  • گروه پنجم که شامل دروس زبانهاي خارجي و مطالعات اجتماعي میباشد.

سیستم نمره دهی در دبیرستان های قبرس

قبرس شمالی قبرس جنوبی
سیستم نمره دهی ۱-۱۰ ۱-۲۰
بالاترین نمره ۱۰ ۲۰
نمره قبولی ۵ ۱۰
کمترین نمره ۱ ۱

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
2 اکتبر, 2022

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی قبرس

معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی قبرس

KIBHAS سرویس رفت و برگشت فرودگاه خدمات اتوبوس فرودگاهی از فرودگاه ارجان به هر شهر کسانی که به فرودگاه ارجان می‌روند، می‌توانند از طریق اپلیکیشن کیباس به صورت آنلاین بلیط اتوبوس تهیه و با مشخص کردن...

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی یک تصمیم هوشمندانه هم از نگاه سرمایه‌گذاری و هم از امکان داشتن یک زندگی لاکچری می‌باشد. ویلاها در قبرس شمالی با سبک‌های متنوع از ویلاهای دوقلو و مستقل در تنوع فلت، دوبلکس و...

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

قبرس شمالی، منطقه‌ایی غنی از تاریخ و میراث فرهنگی دارای روزهای پر جنب و جوش از مراسم و جشنواره‌هاست که بازتابی از گذشته و حال متنوع آن است. از سنت‌های باستانی تا جشن های معاصر مردم قبرس شمالی به...

مشاوره رایگان کلیک کنید