جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

قبرس شمالی، منطقه‌ایی غنی از تاریخ و میراث فرهنگی دارای روزهای پر جنب و جوش از مراسم و جشنواره‌هاست که بازتابی از گذشته و حال متنوع آن است. از سنت‌های باستانی تا جشن های معاصر مردم قبرس شمالی به هویت فرهنگی خود افتخار می‌کنند.
برگزاری این جشنواره‌های متعدد در طول سال باعث جنب و جوش و شادی در میان مردم منطقه می‌شود و همینطور تنوع فرهنگی و آداب و رسوم این منطقه را به نمایش می‌گذارد.
در این مطلب قصد داریم مروری بر برخی جشنواره‌ها و فستیوال‌های قبرس شمالی داشته باشیم.

جشنواره زیتون

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

جشنواره‌ی زیتون به سنت دیرینه کشت زیتون در قبرس شمالی ادای احترام می‌کند. این جشنواره در روستای زیتینلیک که به معنی (محل درختان زیتون) است برگزار می‌شود و اهمیت فرهنگی و همچنین اقتصادی زیتون را جشن می‌گیرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در چیدن زیتون کمک کنند، نمایش‌های سنتی تولید روغن زیتون را تماشا کنند و از غذاهای لذیذ محلی پخته شده با روغن زیتون در کنار موسیقی زنده ورقص و شادی لذت ببرند. این جشنواره فرصتی عالی برای آشنایی با کشت زیتون و اهمیت آن در فرهنگ قبرس است.

جشنواره خرنوب

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

درخت خرنوب بخش مهمی از فرهنگ و غذاهای قبرس شمالی را در بر می‌گیرد. این جشنواره که در شبه جزیره کارپاز برگزار می‌شود طیف گسترده‌ایی از محصولات با خرنوب از جمله دسرها، نوشیدنی‌ها و غذاهای سنتی را به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از مزه‌ها، نمایش‌های آشپزی و فرهنگی لذت ببرند. این جشنواره فرصتی برای کشف میراث آشپزی قبرس شمالی را ارائه می‌دهد.

جشنواره توت فرنگی

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

جشنواره توت فرنگی در قبرس شمالی جشنی لذت‌بخش از میوه قرمز خوش طعم در کنار فرا رسیدن بهار است. این جشنواره در نزدیکی شهر لفکه برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند در باغ‌های پر از توت‌فرنگی قدم بزنند و برای خودشان بچینند و از طعم شیرین و پرآب این توت‌فرنگی‌های خوش رنگ لذت ببرند.

جشنواره انگور

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

این جشنواره جشنی است از تاکستان‌های فراوان و سنت‌های غنی شراب سازی منطقه. جشنواره‌ی انگور که در روستای لاپتا برگزار می‌شود، علاقه مندان به شراب و بازدیدکنندگان را از دور و نزدیک به خود جذب می‌کند. در این جشنواره بهترین شراب‌های محلی به نمایش گذاشته می‌شود و بازدید‌کنندگان فرصت امتحان کردن طیف گسترده‌ایی از نوشیدنی‌های پایه‌ی انگور را دارند.

جشنواره گیلاس

جشنواره‌ی گیلاس که در روستای لا‌پتا برگزار می‌شود، فرا رسیدن تابستان و درختان گیلاس را جشن می‌گیرد. این جشنواره فرصتی را برای چیدن گیلاس، چشیدن محصولات خوش‌مزه و لذت بردن از موسیقی‌های زنده و پایکوبی را فراهم می‌کند.

جشنواره خرما

جشنواره خرما در قبرس شمالی رویدادی شاد است که در آن درختان خرمای منطقه و میوه های شیرین و مغذی آنها را جشن می گیرند. این جشنواره که در منطقه گوزلیورت معروف به شهر بهار ابدی برگزار می شود، مردم محلی و گردشگران را به خود جذب می کند.
در این جشنواره انواع محصولات خرما از جمله مدل های مختلف خرمای تازه، دسرها و مرباهای خرما به نمایش گذاشته می شود. جشنواره خرما فرصتی برای کشف میراث غنی کشاورزی قبرس شمالی و قدردانی از فراوانی طبیعی این منطقه می باشد.

جشنواره پیله کرم ابریشم

این جشنواره منطقه بلاپایس و در کنار صومعه بلاپایس برگزار می شود که در آن کشاورزان تولیدات و صنایع دستی خود را که از پرورش پیله ابریشم تولیده شده را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارند. بازدیدکنندگان از این جشنواره علاوه بر لذت بردن از موسیقی و رقص های سنتی می توانند از محصولات خریداری کنند.

 

 

جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی این جشنواره در شهر فاماگوستا رویدادی پر اهمیت است که اشکال مختلف هنر، موسیقی و نمایش را ارایه می دهد. هنرمندان در رشته های مختلف گرد هم می آیند تا آثار خود را به نمایش بگذارند و بازدیدکنندگان می توانند از هنرهای آنها لذت ببرند.

جشنواره بین المللی موسیقی بلاپای

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالیجشنواره موسیقی در دهکده بلاپایس برگزار می شود. این رویداد فرهنگی مشهور، نوازندگان و علاقه مندان به موسیقی را از نقاط مختلف دور هم جمع می کند و طیف متنوعی از اجراهای موسیقی از جمله موسیقی کلاسیک، جاز و موسیقی های محلی را ارایه می دهد.

جشنواره سیل (کاتالیسموس)

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالییکی از برجسته ترین جشنواره های قبرس شمالی، جشنواره سالانه کاتالیسموس است که در جشن مسیحیان ارتدکس آنرا برگزار می کنند و داستان نوح و طوفان را جشن می گیرند. مردم در نزدیکی دریا و رودخانه ها جمع می شوند تا یک روز شاد با موسیقی و رقص را جشن بگیرند. نکته برجسته این جشنواره مسابقات قایق سواری معروف آن است که شرکت کنندگان در قایق های رنگارنگ با گل و روبان به رقابت می پردازند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
19 جولای, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

قلعه شهر فاماگوستا

قلعه شهر فاماگوستا

تاریخچه قلعه در فاماگوستا، قبرس شمالی، شگفت انگیز است و چندین قرن را در بر می گیرد. قلعه در فاماگوستا که به عنوان قلعه یا قلعه اتللو نیز شناخته می شود، به دوره لوزینیان در قرن سیزدهم باز می گردد. در...

در مورد قبرس شمالی

در مورد قبرس شمالی

آمیختگی فرهنگی: فرهنگ قبرس شمالی ترکیبی منحصر به فرد از تأثیرات ترکی، قبرسی و عثمانی است. این آمیختگی در جنبه های مختلف زندگی روزمره از جمله زبان، آشپزی و آداب و رسوم مشهود است. فرهنگ مردم قبرس...

قبرس شمالی یا جنوبی؟

قبرس شمالی یا جنوبی؟

بخشی از تاریخچه جدایی قبرس رابطه‌ی بین قبرس شمالی و جنوبی رابطه‌ای پیچیده و چند وجهی است که بر اساس رویدادهای تاریخی و پویایی‌های سیاسی جاری شکل گرفته‌است. برای درک این رابطه، بررسی تاریخچه ایجاد...

مشاوره رایگان کلیک کنید