در مورد قبرس شمالی

آمیختگی فرهنگی: فرهنگ قبرس شمالی ترکیبی منحصر به فرد از تأثیرات ترکی، قبرسی و عثمانی است. این آمیختگی در جنبه های مختلف زندگی روزمره از جمله زبان، آشپزی و آداب و رسوم مشهود است. فرهنگ مردم قبرس عمیقاً تحت تأثیر تاریخ غنی و میراث چند فرهنگی آن است. در طول قرن ها، قبرس توسط تمدن های مختلفی از جمله یونانی ها، رومی ها، بیزانسی ها، ونیزی ها، عثمانی ها و بریتانیایی ها حضور داشته است. این ترکیبی از تأثیرات فرهنگی هویت منحصر به فرد مردم قبرس را شکل داده است.

زبان و ارتباطات

ترکی زبان رسمی قبرس شمالی است و گویش قبرسی به طور گسترده صحبت می شود. ترک‌های قبرسی به سبک ارتباطی گرم و دوستانه‌شان معروف هستند و اغلب از حرکات و زبان بدن برای انتقال احساسات استفاده می‌کنند. در کنار ترکی، زبان انگلیسی و روسی هم به دلیل حضور مستمر گردشگران از این جزیره بسیار رایج است.

مذهب و اعیاد

اسلام دین غالب در قبرس شمالی است و اکثریت قبرسی ها مسلمان سنی هستن و اعیاد مذهبی مانند عید فطر و کربان بایرامی (عید قربان)اهمیت زیادی دارند. این جشن ها شامل دعا، گردهمایی های خانوادگی، اعیاد و اعمال خیریه است.

سنت های آشپزی

غذاهای قبرس شمالی ترکیبی خوشمزه از سنت های آشپزی ترکی و قبرسی است. غذاهای محبوب عبارتند از کلفتیکو (بره آهسته پخته)، لامحجون (نان نازک با لایه ایی از گوشت)، شفتالی کباب، سوولا، هلیم (پنیر حلومی) و مزه (مجموعه ای از غذاهای کوچک). غذا در مجالس اجتماعی و مهمان نوازی نقش بسزایی دارد. قبرسی ها قدردانی عمیقی از غذای خوب دارند و زمان صرف غذا به عنوان مناسبت های اجتماعی مهم در نظر گرفته می شود. غذاهای قبرس منعکس کننده منابع غنی کشاورزی و تأثیرات فرهنگی این جزیره است.

موسیقی و رقص سنتی

موسیقی و رقص سنتی جزء لاینفک فرهنگ قبرسی ها هستند. رقص‌های محلی مانند حلی و زیبک در مراسم عروسی، جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی اجرا می‌شوند. سازهای سنتی موسیقی مانند ساز (یک ساز زهی) و داول (طام) این اجراها را همراهی می کنند. فرهنگ قبرس سرشار از فولکلور، افسانه ها و هنرهای سنتی است. 

آداب و رسوم جشن

عروسی در قبرس شمالی اموری بزرگ با آداب و رسوم فرهنگی غنی است. این مراسم شامل مراسم نامزدی، شب های حنا، مراسم عروسی سنتی و جشن های پر جنب و جوش است که می تواند چندین روز ادامه داشته باشد.

صنایع دستی فرهنگی

قبرس شمالی به صنعتگران ماهر و صنایع دستی سنتی معروف است. منسوجات دستباف، سفال، کارهای چوبی و توری معروف Lefkara (توری کاری پیچیده) نمونه هایی از صنایع دستی هستند که میراث هنری قبرس شمالی را به نمایش می گذارند.

میراث تاریخی و معماری: قبرس شمالی مکان های تاریخی و شگفتی های معماری متعددی را در خود جای داده است. خرابه های باستانی مانند سالامیس و قلعه های قرون وسطایی مانند قلعه سنت هیلاریون منعکس کننده گذشته غنی منطقه است و هم محلی ها و هم گردشگران را به خود جذب می کند.

لباس های سنتی

در حالی که لباس های مدرن به سبک غربی رایج است، لباس های سنتی هنوز در مناسبت های خاص و در مناطق روستایی پوشیده می شوند. زنان ممکن است لباس‌های گشاد بپوشند که با ریور آلات رنگارنگ تزیین شده و مردان در شلوارهای گشاد و جلیقه‌هایی دیده شوند که نشان‌دهنده میراث فرهنگی است.

ارزش های اجتماعی و اجتماعی شدن

فرهنگ قبرس شمالی تاکید زیادی بر ارزش های جامعه، احترام به بزرگان و حفظ روابط نزدیک دارد. معاشرت یک جنبه ارزشمند از زندگی است، با دورهمی هایی برای صرف غذا وگفتگو که حس تعلق را تقویت می کند. و همچنین خانواده در فرهنگ قبرس نقش اساسی دارد. مفهوم خانواده فراتر از خویشاوندان نزدیک است و اعضای دور فامیل را نیز در بر می گیرد و حس اجتماعی قوی وجود دارد.

مهمان نوازی و گرما

قبرسی ها به مهمان نوازی گرم و طبیعت دوستانه خود معروف هستند. مهمان نوازی عمیقاً در فرهنگ ریشه دوانده است و بازدیدکنندگان اغلب با آغوش باز پذیرفته می شوند. قبرسی ها به توانایی خود در ایجاد احساس راحتی در مهمانان افتخار می کنند و اغلب تمام تلاش خود را می کنند تا اطمینان حاصل کنند که از بازدیدکنندگان خود به خوبی مراقبت می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
7 جولای, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

قبرس شمالی، منطقه‌ایی غنی از تاریخ و میراث فرهنگی دارای روزهای پر جنب و جوش از مراسم و جشنواره‌هاست که بازتابی از گذشته و حال متنوع آن است. از سنت‌های باستانی تا جشن های معاصر مردم قبرس شمالی به...

قلعه شهر فاماگوستا

قلعه شهر فاماگوستا

تاریخچه قلعه در فاماگوستا، قبرس شمالی، شگفت انگیز است و چندین قرن را در بر می گیرد. قلعه در فاماگوستا که به عنوان قلعه یا قلعه اتللو نیز شناخته می شود، به دوره لوزینیان در قرن سیزدهم باز می گردد. در...

قبرس شمالی یا جنوبی؟

قبرس شمالی یا جنوبی؟

بخشی از تاریخچه جدایی قبرس رابطه‌ی بین قبرس شمالی و جنوبی رابطه‌ای پیچیده و چند وجهی است که بر اساس رویدادهای تاریخی و پویایی‌های سیاسی جاری شکل گرفته‌است. برای درک این رابطه، بررسی تاریخچه ایجاد...

مشاوره رایگان کلیک کنید