قیمت ماشین در قبرس شمالی

قیمت ماشین در قبرس شمالی

تفاوت ماشین در قبرس شمالی و ایران

از بارزترین تفاوت‌های ماشین در قبرس شمالی با بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران قرار گرفتن فرمان خودرو در سمت راست است که این میراث به جا مانده از دوران سلطه بریتانیا بر قبرس شمالی می‌باشد.

رانندگی با فرمان سمت راست در قبرس شمالی ممکن است در ابتدا برای کسانی که به رانندگی در سمت چپ عادت دارند ناآشنا باشد و البته یک تجربه چالش برانگیز باشد، با این حال با دقت بیشتر به علایم جاده‌ایی و تمرکز به راحتی می توان آن را مدیریت کرد و از آنجاییکه سرعت رانندگی در قبرس شمالی متعادل و کنترل شده است استرس‌های ناشی از این تفاوت به مراتب کمتر خواهد بود و البته شما با رانندگی در زمان کوتاهی به این تفاوت عادت خواهید کرد.

 

گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی

گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی

برای داشتن اجازه رانندگی در قبرس شمالی مانند تمامی کشور‌ها نیاز به داشتن گواهینامه معتبر در این کشور را دارید، برای ایرانیان در ابتدای ورود به قبرس شمالی امکان رانندگی با گواهینامه بین المللی (تبدیل گواهینامه ایران به بین المللی) تا قبل از دریافت کارت اقامت یعنی در حدود سه ماه وجود دارد و پس از آن نیاز به داشتن گواهینامه قبرس شمالی دارند.

در حال حاضر برای ایرانیانی که گواهینامه ایران را دارند قانونی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانند تنها با دادن امتحان آیین نامه و کسب قبولی در آن و ارایه مدارکی همچون گواهینامه ایران، عکس و کپی پاسپورت گواهینامه قبرس شمالی با اعتبار ۵ ساله دریافت کنند، اما اگر گواهینامه ایران ندارید در ابتدا کلاس‌های رانندگی شهری شرکت و سپس امتحان آیین نامه و پس از آن موفق به دریافت گواهینامه می‌شوید.

برای اطلاعات بیشتر از شرایط و قوانین دریافت گواهینامه در قبرس شمالی می‌توانید مطلب قوانین جدید گواهینامه در قبرس را مطالعه نمایید. >> اینجا کلیک کنید

 

نکات مهم در رابطه با خودرو در قبرس شمالی

نکات مهم در رابطه با خودرو در قبرس شمالی

-با خرید ماشین در قبرس شمالی باید سالانه مبلغی را به عنوان مالیات جاده پرداخت کنید

-حجم موتور معیاری برای پرداخت مالیات است پس توجه داشته باشید هر چه حجم موتور بالاتر، پرداختی مالیات جاده بیشتر خواهد بود

-معاینه فنی برای خودروهای بالای ۵ سال ضروری است و پس از دریافت آن ۳ سال اعتبار دارد

-داشتن بیمه برای خودرو بسیار ضروری است و در زمان بیمه خودرو ۲ گزینه دارید که می توانید یک نفر را به عنوان راننده معرفی کنید که در صورت بروز حادثه در صورت رانندگی آن فرد بیمه شما را حمایت می‌کند که این نوع بیمه کنی ارزانتر از نوع دیگر آن که گزینه هر شخصی به عنوان راننده از اتومبیل استفاده کند را انتخاب کنید.

 

نحوه خرید ماشین در قبرس شمالی

برای خرید ماشین در قبرس شمالی ابتدا تحقیق در مورد برندها و مدل های مختلف ماشین برای تعیین مناسب ترین گزینه براساس نیازها و بودجه شما بسیار مهم است. اگر قصد خرید ماشین در قبرس شمالی دارید می‌توانید با مراجعه حضوری به نمایشگاه های مختلف در سطح شهرهای قبرس برند و مدل ماشین مورد علاقه خود را با توجه به بودجه در نظر گرفته پیدا کنید و با درخواست تست درایو برای ارزیابی عملکرد و راحتی وسیله نقلیه از انتخاب خود مطمین شوید و یا با مراجعه به وبسایت های مختلف مانند kktcaraba.com و … با انتخاب برند و مدل ماشین انتخابیتان از گزینه‌های موجود مطلع شوید.

در این وبسایت ها امکان خرید ماشین از اشخاص هم وجود دارد که در این صورت می توانید اتومبیل مدنظر خود را با قیمت مناسبتری نسبت به نمایشگاه ها خریداری کنید.

اما موضوع قابل توجه در پروسه خرید ماشین در قبرس شمالی سهولت انجام این کار در مقایسه با ایران است، در قبرس شمالی اکثر خودروها با پلاک فروخته می شوند و برای خرید ماشین شما تنها نیاز به مراجعه برای وبت اتومبیل به نامتان دارید و دوندگی‌های رایج در زمان خرید ماشین در ایران را نخواهید داشت.

 

برندهای مختلف و قیمت ماشین در قبرس شمالی

برندهای مختلف و قیمت ماشین در قبرس شمالی

در ابتدا باید بگیم که قیمت ماشین در قبرس شمالی با قیمت ماشین‌های مشابه در ایران تفاوت بسیاری دارد و قیمت ها در قبرس شمالی به مراتب ارزان تر از ایران و در برخی موارد کمتر از یک سوم قیمت است.

اگر بخواهیم برندهای ماشین در قبرس شمالی را دسته بندی کنیم یک گروه ماشین های اکونومی (اقتصادی) خواهند بود.

ماشین‌های اقتصادی به ماشین هایی با حجم‌ موتور کمتر و سبک تر گفته می‌شود که میزان مصرف سوخت کمتری هم دارند و عوارض جاده کمتری هم برایشان پرداخت می‌شود که برندهایی مانند نیسان، مزدا، تویوتا، هیوندا، فورد و … در این دسته قرار دارند.

دسته دیگر ماشین‌هایی مانند مرسدس بنز، بی ام و، مازراتی، ایودی، بوگاتی و … نام برد که به مراتب هزینه‌های نگهداری بالاتری نسبت به دسته اول دارند.

بنابراین پیش از خرید ماشین توجه داشته باشید که این ماشین ها لوازم جانبی گرانتر و هزینه تعمیرات بیشتر و هزینه مالیات و مصرف سوخت بیشتری نسبت به دسته اول دارند.

در حالت کلی شروع قیمت ماشین در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۳ از ۷ هزار پوند است البته برخی ماشین‌های مدل پایین در قبرس با لیر هم معامله می شوند.

 

در ادامه به بررسی قیمت برخی مدل‌های ماشین در قبرس شمالی می‌پردازیم

نیسان نوت بکی از پرطرفدارترین ماشین‌ها در قبرس شمالی که در دسته ماشین‌های اکونومی قرار دارد با رنج قیمتی ۹ تا ۱۶ هزار پوند در بازار قبرس می‌باشد.

هوندا فیت یکی دیگر از ماشین‌های اکونومی پرطرفدار با رنج قیمت ۷ تا ۱۸ هزار پوند می‌باشد.

تویوتا یاریس یکی دیگر از ماشین‌های این دسته در رنج قیمت ۹ تا ۲۰ هزار پوند می‌باشد.

مرسدس بنز E220 مدل ۲۰۱۸، قیمت ۳۲ هزار پوند

مرسدس بنز CLA مدل ۲۰۱۶، قیمت ۲۲ هزار پوند

مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۲۰، قیمت ۵۳ هزار پوند

مرسدس بنز سری C مدل ۲۰۱۸،قیمت ۲۷ هزار پوند

مرسدس بنز سری A مدل ۲۰۱۵، قیمت ۱۷ هزار پوند

بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۱۶، قیمت ۲۴ هزار پوند

بی ام و سری ۱ مدل ۲۰۱۶، قیمت ۱۵ هزار پوند

آئودی A3 مدل ۲۰۱۹، قیمت ۲۵ هزار پوند

آئودی A6 مدل ۲۰۱۹، قیمت ۴۳ هزار پوند

آئودی A6 مدل ۲۰۱۵، قیمت ۲۲ هزار پوند

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۳ رای
16 ژوئن, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید