قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

 

 

قبرس شمالی که رسماً به عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی شناخته می‌شود، مجموعه ای از مقررات و رویه‌های خاص خود را برای خرید ملک دارد. خرید ملک در قبرس شمالی تلاشی است که می‌تواند هم فرصت‌ها و هم چالش‌ها را ارائه دهد. این منطقه که در لبه شرقی دریای مدیترانه قرار دارد، دارای زیبایی‌های طبیعی و میراث فرهنگی غنی است که آن را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری در املاک تبدیل کرده است. با این حال، خریداران باید در یک چشم انداز قانونی منحصر به فرد که توسط عوامل پیچیده تاریخی و سیاسی شکل گرفته است، حرکت کنند. داشتن اطلاعات، دانش و بینش لازم را برای تصمیم گیری آگاهانه و اطمینان از یک معامله بی دردسر در حوزه املاک بسیار با اهمیت است. چه شما یک سرمایه گذار خارجی و یا یک فرد محلی باشید، درک چارچوب قانونی در حفظ منافع خود برای تحقق رویای داشتن ملک در این بخش زیبا از جهان بسیار مهم است.
در چند سال گذشته آمار سرمایه‌گذاری در بخش املاک در قبرس شمالی در میان سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان به دلایل زیادی، رشد بالایی داشته است. با توجه به این شرایط سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی بهتر است اطلاعات کامل و کافی از شرایط و قوانین موجود در این کشور داشته باشند. قوانینی همچون محدودیت‌های خرید ملک برای اتباع خارجی، مجوز خرید ملک، مدارک لازم جهت خرید ملک، متراژ و موقعیت مکانی ملک مورد نظر، قوانین وراثت و مالکیت و همچنین قانون‌هایی برای فروش املاک در قبرس شمالی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند به تصمیم‌گیری درست خریداران کمک بسیاری کند.

محدودیت خرید زمین

بر مبنای این قانون برای افراد خارجی محدودیت خرید زمین و ملک وجود ندارد، اما هر فرد خارجی امکان ثبت و دریافت سند یک دونوم زمین معادل 1338 متر و یا یک ملک را به نام خود دارد. در صورت خرید زمین بیشتر از این متراژ و یا بیش از یک واحد، مالکیت به صورت قولنامه‌ایی به نام خریدار خواهد شد. در این حالت فروش آن ملک هم در اداره اسناد تنها توسط خریدار امکانپذیر می‌باشد.

دریافت مجوز خرید

در این قانون خریداران غیر ترک قبرسی پیش از خرید ملک نیاز به دریافت مجوز خرید دارند. برای دریافت این مجوز خرید به انجمن شهرداری قبرس شمالی مراجعه نمایند و
درخواست مجوز خرید PTP بدهند.

عدم سوپیشینه خریدار

یکی از قوانین مهم در رابطه با این موضوع، مانند بسیاری کشورها عدم سوپیشینه کیفری فرد خریدار می‌باشد. این به معنی است که فرد خریدار نباید دارای هیچ سابقه کیفری در هیچ کشوری باشد. ارائه ترجمه شده این گواهی در پروسه دریافت اقامت قبرس شمالی نیز ضروری می‌باشد.

حداقل متراژ خانه برای خرید

در رابطه با توضیح این مورد باید گفت که در قوانین قبرس شمالی، برای هر فرزند یک اتاق خواب باید در نظر گرفته شود. در رابطه با فرزندان بالای 18 سال نیز به جهت دریافت اقامت دو راه تحصیلی ( ثبت نام در دانشگاه) و یا خرید ملک وجود دارد بدین معنی که بخشی از ملک خریداری شده باید به نام فرزند بالای 18 سال شود.

املاک در حوزه مناطق نظامی

یک قانون دیگر در رابطه با خرید ملک توسط افراد خارجی مربوط به مناطق نظامی می‌باشد. بر طبق این قانون افراد خارجی نمی‌توانند املاکی را که در فاصله 300 متری و یا مشرف به مکان‌های نظامی و امنیتی کشور قبرس شمالی هستند خریداری کنند و امکان دریافت سند ملکی برای این افراد وجود ندارد.

قوانین وراثت املاک و اموال

اگر فرد خریدار وصیت‌نامه ایی برای اموال و املاک خود در قبرس شمالی نوشته باشد که برمبنای آن قانون عمل خواهد کرد. در غیر اینصورت و نداشتن وصیت نامه تمام اموال و املاک فرد به صورت مساوی میان خانواده درجه یک او تقسیم خواهد شد.

فروش ملک خریداری شده

یکی دیگر از قوانین که در رابطه با خرید ملک برای خریداران بسیار پراهمیت است قانون فروش آن ملک می‌باشد. اگر ملک به صورت نقدی خریداری شده باشد هیچ مشکلی در رابطه با فروش آن ملک وجود ندارد، اما اگر واحد خریداری شده به صورت اقساط باشد برای فروش با توجه به شرکت سازنده آن پروژه باید حداقل 35 یا 50 درصد از مبلغ ملک پرداخت شده باشد تا اجازه فروش از سمت شرکت سازنده صادر شود.

در نتیجه، قدم گذاشتن در مسیر خرید یا فروش ملک در قبرس شمالی، سفری است که نیاز به اطلاعات کامل از چشم‌انداز قانونی و نگاه دقیق به آن لازم دارد. موقعیت منحصر به فرد منطقه و تاریخ پیچیده سیاسی این منطقه مستلزم بررسی دقیق قوانین و مقررات حاکم بر معاملات املاک است. خریداران باید در تحقیق در مورد چارچوب قانونی فعال باشند تا بتوانند در حفظ حقوق و منافع خودشان در طول فرآیند خرید اطمینان حاصل کنند.
همانطور که قبرس شمالی به رشد و پیشرفت خود ادامه می‌دهد، فرصت‌ها و چالش‌هایی را برای کسانی که درگیر معاملات ملکی هستند، ایجاد می‌کند. در حالی که چارچوب قانونی ممکن است پیچیده به نظر برسد، داشتن مشاور حرفه ای و با تجربه، انجام تحقیقات کامل برای تصمیم گیری آگاهانه در این بازار پررونق املاک ضروری است. با تصمیم گیری صحیح و درک درست از جنبه‌های حقوقی، خریداران می‌توانند با موفقیت در بازار املاک در قبرس شمالی حرکت کنند و به طور بالقوه فرصت سرمایه گذاری یا ملک ایده آل را در این منطقه منحصر به فرد بیابند.
شرکت اشرفی استیت با داشتن وکلای با تجربه در زمینه قوانین قبرس شمالی و تیم مشاوران حرفه‌ایی می‌تواند برای یک انتخاب درست و آگاهانه شما را در مسیر یک سرمایه‌گذاری موفق و سودآور همراهی کند. برای داشتن اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

آیا برای خرید زمین محدودیت وجود دارد؟

هر فرد خارجی می‌تواند تنها برای خرید یک دنوم زمین معادل 1338 متر سند دریافت کند.

برای خرید ملک نیاز به مجوز خرید داریم؟

بله شما به عنوان یک فرد خارجی برای خرید ملک نیاز به دریافت مجوز از اداره مربوطه دارید.
پس از خرید ملک در قبرس احازه فروش داریم ؟ بله فقط برای ملک‌های خریداری شده به صورت اقساط براساس قوانین شرکت سازنده 35 یا 50 درصد از کل مبلغ ملک باید پرداخت شود تا اجازه فروش به خریدار داده شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
28 دسامبر, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی یک تصمیم هوشمندانه هم از نگاه سرمایه‌گذاری و هم از امکان داشتن یک زندگی لاکچری می‌باشد. ویلاها در قبرس شمالی با سبک‌های متنوع از ویلاهای دوقلو و مستقل در تنوع فلت، دوبلکس و...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

خرید خانه در قبرس شمالی

خرید خانه در قبرس شمالی

در سال های اخیر به دلیل تنوع املاک، قیمت های مقرون به صرفه، شرایط پرداخت اقساط، امکان دریافت اقامت، مالکیت عرصه و اعیان، امکانات پروژه ها و البته آب و هوای مدیترانه ایی و هزینه های زندگی مناسب، قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید