مشاغل مورد نیاز در قبرس شمالی

 

قبرس شمالی، واقع در شرق مدیترانه، به عنوان یک مقصد امیدوارکننده برای کسانی که به دنبال فرصت‌های شغلی متنوع هستند، در حال ظهور است. با رشد و توسعه اقتصادی منطقه، بازار کار در بخش‌های مختلف گسترش یافته است. اطلاع از مشاغل مورد نیاز و پیش نیازهای خاص آنها برای افرادی که به دنبال شروع یک زندگی همراه با کسب و کار حرفه ای در قبرس شمالی هستند بسیار مهم است. قبرس شمالی دارای ترکیبی بی نظیر از تاریخ، زیبایی‌های طبیعی و محیطی چندفرهنگی است که آن را به مقصدی جذاب هم برای مهاجران تبدیل می‌کند. اقتصاد این کشور شاهد رشد ثابتی بوده است و توسط بخش ‌هایی مانند گردشگری، فناوری اطلاعات، آموزش و ساخت و ساز تقویت شده است. با این روند رشد  اقتصادی، تقاضا برای مشاغل مختلف تشدید شده و طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی ایجاد شده است.

با توجه به شرایط حال حاضر کشور قبرس شمالی،  مشاغلی مربوط به گردشگری و هتلداری، مشاغل مرتبط با ساخت و ساز و کارهای ساختمانی و مشاغل حوزه فناوری اطلاعات رونق کار خوبی دارند. از سوی دیگر به طور کلی تمامی کارهای خدماتی مانند بخش‌های زیبایی و یا آموزش نیز از بازار کار بسیار خوبی برخوردارند. در دسته بندی مشاغل مورد نیاز با بازار کار خوب کشاورزی نیز جایگاه مورد توجهی دارد.

اگر قصد اشتغال در قبرس شمالی را دارید دارا بودن دانش زبان ترکی و یا انگلیسی یکی از موارد بسیار با اهمیت در این راه می‌باشد. یکی دیگر از موارد با اهمیت مهارت فرد متقاضی در انجام کار است که بیشتر از داشتن مدرک در قبرس شمالی اهمیت دارد.

 

لیست مشاغل با بازار کار  در قبرس شمالی

 

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر کشور قبرس شمالی مورد توجه بسیاری در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری بوده است بخش‌های مختلفی در رابطه با گزینه‌های کاری ایجاد و یا گسترش یافته‌اند. در زیر لیست برخی از مشاغل که نیاز بازار کار حال حاضر این کشور هستند عنوان می‌شود.

* بخش آموزش

* مالی، حسابداری و حسابرسی

* ساختمان سازی و مشاغل زیر شاخه

* متخصص فروش

* پرستاری

* گردشگری و هتلداری

* کامپیوتر و مشاغل زیر شاخه

* کشاورزی

* متخصص فروش

* خدمات زیبایی

 

گردشگری و هتلداری

یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد قبرس شمالی، صنعت گردشگری پر رونق آن است. در نتیجه، نیاز همیشگی به افراد در بخش گردشگری و هتلداری وجود دارد. مدیران هتل، راهنمایان تور، سرآشپزها و متخصصان خدمات مشتری مورد تقاضای بازار کار حال حاضر قبرس شمالی هستند.

فناوری اطلاعات (IT)

در دنیای دیجیتالی شدن، بخش فناوری اطلاعات در قبرس شمالی رشد تصاعدی را تجربه می‌کند. به دنبال توسعه دهندگان نرم افزار ماهر، مدیران شبکه و کارشناسان امنیت سایبری هستند. تسلط به زبان‌های برنامه نویسی، سازگاری با پیشرفت‌های تکنولوژیکی از الزامات کلیدی در این زمینه همیشه در حال رشد است.

ساخت و ساز و املاک

با پروژه‌های زیرساختی در حال انجام و بازار پررونق املاک و مستغلات، قبرس شمالی به افراد حرفه ای در ساخت و ساز و املاک و مشاغل زیر شاخه آن نیاز دارد.

کشاورزی

بخش کشاورزی، سنگ بنای اقتصاد قبرس شمالی، پذیرای متخصصان در زمینه زراعت و علوم زیست محیطی است. شیوه‌های کشاورزی پایدار، حفاظت از محیط زیست، و روش‌های جدید در انرژی‌های تجدیدپذیر فرصت‌های زیادی را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

الزامات پیدا کردن کار در قبرس شمالی

اگر متقاضی یافتن کار در قبرس شمالی هستید می‌توانید با مراجعه به آگهی‌ها و یا ا‌پلیکیشن‌های کاریابی موارد متناسب با مهارت خود را پیدا کنید. برای آسان تر شدن پروسه پیدا کردن شغل بهتر است الزاماتی را داشته باشید. از این موارد می‌توان به داشتن دانش زبان ترکی اشاره کرد و در کنار آن بلد بودن زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها مانند روسی و … شانس بیشتری به شمار می‌رود. داشتن یک مهارت مشخص نیز بسیار کمک کننده می‌باشد و البته در کنار آن داشتن سابقه کاری و رزومه کاری موفق این راه را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

 

دریافت ویزای کار در قبرس شمالی

برای داشتن ویزای کاری  نیاز به درخواست یک کارفرما در قبرس شمالی دارید. پس از این مرحله کارفرما مراحل اولیه درخواست ویزای کار را انجام خواهد داد. در مرحله بعدی فرد متقاضی ( اتباع خارجی) نیاز به خروج از کشور قبرس شمالی را به مدت ۲۵ روز دارد تا در مرحله بعد با ویزای کار مجددا وارد این کشور شود. پس از ورود با تکمیل بقیه مدارک و انجام آزمایشات لازم و ارایه آن‌ها به اداره کار ویزای کاری فرد متقاضی آماده خواهد شد.

اعتبار ویزای کاری بستگی به قرارداد کاری هر فرد دارد و معمولا یکساله هستند که در صورت داشتن شرایط و رعایت قوانین قابل تمدید خواهند بود.

 

قانون کار و حداقل حقوق در قبرس شمالی

در قبرس شمالی نیز مانند بسیاری از کشورها زمان کار ۴۰ ساعت در هفته و در روزهای کاری دوشنبه تا جمعه می‌باشد. البته برخی از مشاغل روزهای شنبه نیز به صورت پاره وقت هستند که این بستگی به توافق میان کارفرما و فرد متقاضی دارد.

حقوق پایه نیز در این کشور مانند بسیاری از کشورها هر ساله با توجه به شرایط افزایش پیدا می‌کند. طبق آخرین اعلام وزارت کار کشور قبرس شمالی در سال ۲۰۲۴ حقوق پایه مبلغ ۲۷۵۰۰ لیر می‌باشد که پس از کسورات مبلغ ۲۴۰۰۰ لیر خالص دریافتی خواهد بود.

 

آیا امکان دریافت اقامت برای همراهان با ویزای کار وجود دارد؟

بله افراد متاهل می‌توانند برای همسر و فرزندان خود دریافت کنند

چه مهارت‌هایی به پیدا کردن شغل در قبرس شمالی کمک می‌کند؟

دانش زبان ترکی و انگلیسی

داشتن مهارت کافی

داشتن رزومه قوی و سابقه کار مفید

حقوق پایه در حال حاضر چقدر است ؟

خالص دریافتی در ابتدای سال ۲۰۲۴، مبلغ ۲۴۰۰۰ لیر می‌باشد.

آیا برای ایرانیان امکان کار در قبرس شمالی وجود دارد؟

بله ایرانیان هم امکان ثبت شرکت و شروع کسب و کار خود را دارند و هم با داشتن مهارت‌هایی که گفته شد می‌توانند کار پیدا کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
20 ژانویه, 2024

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

دانشگاه مورد تایید در ایران

دانشگاه مورد تایید در ایران

دانشگاه مورد تایید در ایران دانشگاه خاور نزدیک (NEU) در قبرس شمالی به لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت، علوم و آموزش پزشکی ایران اضافه شد. بر طبق قانون جدید در این رابطه، دانشجویان برای...

قانون جدید شروع تحصیل در مدارس دولتی قبرس شمالی

پیش نیاز ثبت نام مدارس دولتی، دانش زبان ترکی قانون جدید شروع تحصیل در مدارس دولتی قبرس شمالی یکی از مزایای دریافت اقامت قبرس شمالی امکان تحصیل رایگان تا مقطع دانشگاه در مدارس دولتی این کشور می‌باشد....

۵ منطقه مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری و خرید ملک در سال ۲۰۲۴ از نگاه مجله فوربز

به نقل از مجله فوربز در حال حاضر کشور آمریکا در پرچالش ترین زمان خود در ۱۳ سال گذشته از نظر رکود بازار املاک، به دلیل افزایش قیمت روزافزون آن می‌باشد. بنابراین در این مقاله مجله فوربز مقایسه ایی...

مشاوره رایگان کلیک کنید