شهر ارواح در قبرس شمالی

واروشا یا ماراش در شهر فاماگوستا، منطقه‌ایی تفریحی و بسیار معروف است و دارای بیش از 100 هتل و اولین هتل 7 ستاره می‌باشد. این منطقه از سال 1974 در پی مسائل سیاسی توسط اهالی یونانی ساکن قبرس شمالی رها شده و به صورت تعطیل درآمده، به شهر ارواح در قبرس شمالی معروف است.

منطقه زیبای واروشا که امروزه به اسامی شهر ارواح و یا شهر سوخته هم شهرت دارد، یکی از زیباترین استراحتگاه‌ها و صاحب یکی از بهترین ساحل‌های مدیترانه تا قبل از سال 1974 بوده‌ است.

تاریخچه‌ی شهر ارواح در قبرس شمالی

شهر سوخته در سال 1974 توسط نیروهای مسلح ترکیه مورد حمله و بمباران قرار گرفت. در پی این واقعه ساکنین آن که بیشتر یونانیان قبرسی بودند، به سمت قبرس جنوبی نقل مکان کردند.

ساکنین شهر ارواح در قبرس شمالی  تنها با برداشتن لوازم ضروری خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجبور به ترک خانه‌ها و مغازه‌های خود شدند.

با قدم زدن در خیابان‌های این منطقه هنوز هم آثار اتفاق‌های آن روزها کاملا قابل مشاهده است. خانه‌هایی با درهای قفل شده و مغازه‌هایی که تنها تابلوهای رنگ و رو رفته‌ایی از آن‌ها باقی مانده است. همه‌ی این‌ها نشانگر گذر زمان در شهر ارواح در قبرس شمالی می‌باشد.

منطقه واروشا پس از به کنترل درآمدن توسط ارتش ترکیه، به عنوان منطقه‌ی نظامی درجه‌ی یک اعلام شد و هرگونه تردد و سکونت در آن ممنوع اعلام شد.

در گذر سال‌ها اداره‌ی این منطقه با نیروهای مسلح ترکیه بوده و در سال 1990 کنترل منطقه به فرماندهی نیروهای امنیتی TRNC واگذارشد.

با نگاهی به نقشه‌های هوایی از این منطقه، می‌توانیم به عظمت این شهر در گذشته پی‌ببریم.

شهر واروشا در گذشته و در دوران قبل از جنگ شهرت جهانی داشته‌. این شهر در حوزه گردشگری، منطقه ایی با اهمیت فراوان به حساب می‌آمد. همین امر باعث جذب گردشگران بسیاری از سراسر اروپا، آسیا و دیگر کشورها بود.

افراد مشهور و ثروتمند بسیاری مانند الیزابت تیلور، ریچارد برتون و بریژیت باردو به دلیل زیبایی بسیار این منطقه از آن دیدین کردند.

در حال حاضر و از سال 2020، بخشی از این منطقه برای بازدیدکنندگان و توریست ها باز شده و امکان بازدید از آن فراهم شده. البته همراه با آن استفده از ساحل شنی این شهر در فصل تابستان خاطره‌ایی بی‌نظیر به یادگارخواهد گذاشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
4 آوریل, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

هتل های قبرس شمالی

هتل های قبرس شمالی

هتل های قبرس شمالی قبرس شمالی سرزمین رویایی و خوش آب و هوا مملو از زیبایی های بی پایان است. این حزیره زیبا یکی از مقاصد گردشگری توریست های جهان می باشد. و سالانه گردشگران بسیاری را از تقاط مختلف...

راه های سفر به قبرس شمالی

راه های سفر به قبرس شمالی

قبرس شمالی یا kuzey kıbrıs türk cumhurıyetı (KKTC) سومین جزیره دریای مدیترانه است که به عنوان مروارید مدیترانه شناخته می شود این کشور به دلیل آب و هوای معتدل و مدیترانه ایی و سواحل متعدد و بی نظیر...

شهرهای دیدنی قبرس شمالی

شهرهای دیدنی قبرس شمالی

نیکوزیا (لفکوشا) یکی از شهرهای دیدنی قبرس شمالی نیکوزیا نام دارد. تنها شهری که با نواری سبز رنگ در قسمت شمالی و جنوبی جدا شده. این شهر به عنوان پایتخت هر دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی می باشد. این...

مشاوره رایگان کلیک کنید