شهرهای دیدنی قبرس شمالی

شهرهای دیدنی قبرس شمالی

نیکوزیا (لفکوشا)

یکی از شهرهای دیدنی قبرس شمالی نیکوزیا نام دارد. تنها شهری که با نواری سبز رنگ در قسمت شمالی و جنوبی جدا شده. این شهر به عنوان پایتخت هر دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی می باشد.

این شهر به عنوان یکی از 20 شهر برتر در اروپا شناخته شده و در جایگاه پایتخت کشور قبرس شمالی شهری پر جمعیت تر از بقیه شهرهاست. البته به دلیل نزدیکی به دانشگاه ها مقصد مناسبی برای مهاجرین تحصیلی هم خواهد بود.

نیکوزیا به دانشجویی بودن شهرت دارد و حدود 34000 دانشجو در این شهر سکونت دارند.

شهر نیکوزیا مانند سایر شهرهای قبرس شمالی دارای مناطق ساحلی نیست. اما بافت کهن و مکان های تاریخی زیبای آن همواره باعث جذب توریست های بسیاری بوده.

مکان هایی همچون کاروانسرای بویوک‌هان، مسجد سلیمیه، موزه قوم شناسی، کلیسای ارمنی، ستون ونیزی و غیره از جادبه های تاریخی این شهر هستند.

از سوی دیگر شهر نیکوزیا محل قرارگیری وزارت خانه ها سفارت ها و کنسولگری های سایر کشورها سازمان های دولتی و اداره جات نیز می باشد.

 فاماگوستا (ماگوسا)

فاماگوستا شهری بندری و آرام در سواحل شرقی جزیره قرار دارد.

این شهر به دلیل تاریخی و ساحلی بودن دارای جاذبه های گردشگری زیادی است.

شهر فاماگوستا به عنوان یک قطب اقتصادی در قبرس شمالی به حساب می آید که دارای عمیق ترین بندرهای ماهیگیری قبرس است. که این بندرها مکان مناسبی برای پهلوگیری کشتی های بزرگ نیز هستند.

قرار داشتن یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه ها که در بین 600 دانشگاه برتر جهان می باشد ( دانشگاه مدیترانه شرقی ). در این شهر بستر مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های مختلف را فراهم نموده است.

از جاذبه های این شهر می توان به سواحل منحصر به فردش، مسجد لالا مصطفی پاشا (کلیسای جامع سنت نیکولاس)، سیاه چال نامیک، کمال شهر باستانی سالامیس، شهر واروشا و غیره اشاره کرد.

شهرهای دیدنی قبرس شمالی گیرنه (کیرنیا)

شهری در شمال جزیره که با مناظر بی نظیر کوه و دریا منظره به یاد ماندنی را برای بازدیدکنندگانش ارایه می دهد.

شهر گیرنه به دلیل آب و هوای عالی و قرار گرفتن در میان کوهستان و دریا، یکی از شهرهای دیدنی قبرس شمالی به شمار می رود.

البته تعدد هتل ها و کازینوهای پنج ستاره و همچنین رستوران های متنوع از یک سو و مکان های تاریخی هم از سوی دیگر، از دلایل توریستی بودن این شهر به شمار می روند.

از جاذبه های تاریخی این شهر میتوان به صومعه بلاپایس، قلعه گیرنه، بندرگاه گیرنه و قلعه سنت هیلاریون اشاره کرد.

شهرهای دیدنی قبرس شمالی گوزل یورت

گوزل یورت به معنی مکان زیبا، قطب کشاورزی قبرس شمالی می باشد. این شهر در شمال غرب این جزیره قرار گرفته که به شهر میوه های قبرس هم شهرت دارد.

این منطقه به دلیل حاصلخیز بودن و کشاورزی، همیشه مورد توجه حاکمان وقت بوده. در طول هر ماه در فصل های مختلف سال محصولات متنوعی همچون پرتغال، نارنگی، لیمو، گوجه فرنگی، لوبیا، بادمجان و غیره و در فصل پاییز نخل های بلند با محصول خرمای شیرین در این شهر پیدا می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
20 آوریل, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

هتل های قبرس شمالی

هتل های قبرس شمالی

هتل های قبرس شمالی قبرس شمالی سرزمین رویایی و خوش آب و هوا مملو از زیبایی های بی پایان است. این حزیره زیبا یکی از مقاصد گردشگری توریست های جهان می باشد. و سالانه گردشگران بسیاری را از تقاط مختلف...

راه های سفر به قبرس شمالی

راه های سفر به قبرس شمالی

قبرس شمالی یا kuzey kıbrıs türk cumhurıyetı (KKTC) سومین جزیره دریای مدیترانه است که به عنوان مروارید مدیترانه شناخته می شود این کشور به دلیل آب و هوای معتدل و مدیترانه ایی و سواحل متعدد و بی نظیر...

شهر ارواح در قبرس شمالی

واروشا یا ماراش در شهر فاماگوستا، منطقه‌ایی تفریحی و بسیار معروف است و دارای بیش از 100 هتل و اولین هتل 7 ستاره می‌باشد. این منطقه از سال 1974 در پی مسائل سیاسی توسط اهالی یونانی ساکن قبرس شمالی رها...

مشاوره رایگان کلیک کنید