روش‌های دریافت پاسپورت کشور قبرس

 

مسئله مهاجرت و پس از آن دریافت شهروندی کشور مقصد موضوع پراهمیتی برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند. در سال‌های اخیر کشور قبرس شمالی به مقصدی جذاب برای ایرانیان و البته بسیاری از دیگر کشورها شده است. همانطور که در مقاله‌های قبل گفته شد روش‌های دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و دانشجویی امکان‌پذیر است. متاسفانه بسیاری از افراد نا‌آگاه اطلاعات نادرستی در رابطه با دریافت پاسپورت این کشور صرفا جهت سواستفا‌ه از افراد بیان می‌کنند. اما قصد داریم روش‌های دریافت پاسپورت قبرس شمالی را که از طریق ازدواج، اقامت کاری و سرمایه گذاری است را برایتان به طور کامل شرح دهیم.

 

دریافت پاسپورت قبرس از طریق ازدواج

در قانون دریافت پاسپورت از طریق ازدواج دو حالت وجود دارد. ازدواج با فرد قبرسی اصل و ازدواج با فرد قبرسی ترک که تفاوت‌هایی میان آن وجود دارد. قبرسی ترک به شخصی گفته می‌شود که پس از اتفاق‌های سال ۱۹۷۴ به قبرس مهاجرت کرده و شهروندی این کشور را دریافت کرده. با ازدواج با این فرد بعد از یکسال می‌توان پروسه دریافت شهروندی را آغاز کرده و پس از حدودا ۶ ماه پاسپورت کشور قبرس شمالی را دریافت کرد. با داشتن این پاسپورت می‌توان با دریافت آسان‌تر ویزای کشورهای اروپایی به آن‌ها سفر کرد. پس از دریافت پاسپورت قبرس شمالی از مزایای شهروندی مانند خرید زمین بدون محدودیت، افتتاح شرکت شخصی و ۱۰۰ درصدی در هر زمینه‌ایی، حق رای، بیمه، مزایای فرزندی و … بهره‌مند شد.

قبرسی اصل به شخصی گفته می‌شود که پدر و مادر قبرسی بوده و فرزندان هم قبرسی هستند. با ازدواج با این فرد پس از ۶ ماه کارت شهروندی اتحادیه اروپا و پس از یکسال هم پاسپورت کشور قبرس را دریافت کرد. با داشتن این پاسپورت می‌توان به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی انگلستان ( کشور انگلستان داخل اتحادیه اروپا نیست اما به دلیل اینکه با قبرس مشترک المنافع هستند و قبرس زمانی مستعمره انگلستان بوده) و استرالیا بدون نیاز به ویزا سفر کرد. در این روش مواردی مانند اجاره نامه خانه، برگه اقاتگاه، قبض (برق، آب یا تلفن) به نام شخص مورد نیاز است.

یک مورد مهم در این روش ازدواج واقعی بودن این موضوع است و ازدواج صوری صرفا جهت دریافت پاسپورت امکان‌پذیر نیست. اداره مهاجرت بررسی‌های دقیقی مانند خضور در خانه، استعلام از همسایگان و مواردی از این قبیل انجام خواهد داد.

 

دریافت پاسپورت قبرس شمالی از طریق اقامت کاری

یکی دیگر از روش‌های دریافت پاسپورت قبرس شمالی از طریق اقامت کاری می‌باشد. اما برای این روش هم قوانینی وجود دارد. یکی از این قوانین داشتن اقامت کاری به مدت ۱۱ سال بدون وقفه می‌باشد. مورد بعدی در رابطه با حضور شخص متقاضی پاسپورت در طی این ۱۱ سال در قبرس شمالی است. براساس این قانون در طی این ۱۱ سال فرد متقاضی سالانه حداکثر ۴۰ روز مجاز به خروج از کشور قبرس شمالی می‌باشد. با داشتن این شرایط شخص می‌تواند تقاضای دریافت پاسپورت از اداره مهاجرت داشته باشد.

 

دریافت پاسپورت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش‌های دریافت پاسپورت قبرس از طریق سرمایه گذاری در این کشور می‌باشد. منظور از سرمایه گذاری در این قانون خرید ملک، ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار با استخدام افراد قبرسی است. در حال حاضر عدد اعلام شده به این منظور ۳ میلیون یورو می‌باشد. با این روش امکان دریافت پاسپورت در طی دوسال وجود دارد.

 

لازم به ذکر است اعتبار پاسپورت دریافتی در تمام روش‌ها ۱۰ سال است که پس از آن نیاز به تمدید مجدد دارد. بنابراین همانطور که گفته شد با خرید ملک در قبرس شمالی امکان دریافت پاسپورت این کشور وجود نخواهد داشت. هدف شرکت اشرفی استیت دادن اطلاعات کامل و صادقانه به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات ناشی از اطلاعات غلط افراد سودجو برای شما هموطنان محترم می‌باشد.

 

روش‌های دریافت اقامت قبرس شمالی

اگر قصد مهاجرت و دریافت اقامت کشور دیگری را دارید، قبرس شمالی ‌می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. همانطور که در مقاله مزایای دریافت اقامت قبرس شمالی گفته شد داشتن اقامت این کشور ویژگی‌هایی را به همراه خواهد داشت.

روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت قبرس شمالی وجود دارد. این روش‌ها خرید ملک، اقامت کاری، ازدواج، ثبت شرکت و دانشجویی می‌باشد که هر کدام قوانین مربوط به خود را دارد.

 

اقامت با خرید ملک

در روش دریافت اقامت با خرید ملک، میتوان با خرید ملک‌های پیش فروش یا آماده تحویل با خرید به صورت نقد یا اقساط اقامت خانوادگی قبرس شمالی را دریافت کرد.

اقامت کاری

این پروسه از طریق کارفرما شروع خواهد شد و در طی این مرحله فرد متقاضی باید خارج از قبرس شمالی باشد. این پروسه ۳۰ تا ۴۰ روز زمان نیاز دارد که پس از آن شخص متقاضی با ویزای کاری خود وارد قبرس شمالی خواهد شد. پس از ورود مرحله آزمایش خون می‌باشد و پس از آن ارسال نتیجه و  مدارک به اداره کار است. برای این اقامت مبلغی در بانک از سوی کارفرما بلوکه می‌شود که برای پرسنل ایرانی ۵۰۰ یورو است و این مبلغ برای ملیت‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

 

اقامت بیزینس ( ثبت شرکت)

برای داشتن اقامت از طریق ثبت شرکت نیز قوانینی وجود دارد. در این مورد نیاز به داشتن نام تجاری، معرفی مکانی به جهت بازگشایی بیزینس، مبلغی برای بلوکه در بانک و همچنین معرفی حداقل دو نفر به عنوان مدیرعامل و کارمند و پرداخت بیمه ماهانه برای آنها دارید.

 

اقامت دانشجویی

در این روش نیاز به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی وجود دارد. اگر مدرک زبان نداشته باشید پس از این مرحله یک امتحان تعیین سطح زبان وجود دارد که در بخش گرامر، خواندن (reading)، صحبت کردن (speaking)و گوش دادن(listening) می باشد. در این امتحان برای رشته‌های پزشکی نیاز به ۶۵٪ و برای رسته‌های مهندسی به ۵۵٪ نمره نیاز خواهید داشت. در صورت عدم قبولی در این امتحان برای نمرات ۲۰-. دو ترم، ۴۰-۲۰ یک ترم و برای ۵۰-۴۰ هم یک ترم زبان و هم دو درس از دپارتمان مربوطه رشته مورد نظر را خواهید داشت.

 

اقامت با ازدواج

در این روش نیاز به مراجعه به دفاتر ازدواج وجود دارد که پس از آن برای آزمایش خون فرستاده شده و پس از آن و با پرداخت هزینه سند ازدواج صادر خواهد شد. پس از دریافت سند ازدواج کارهای مربوط به دریافت اقامت آغاز خواهد شد. البته برای این روش به برگه گواهی تجرد از کشور مبدا یعنی ایران نیاز خواهد بود.

 

شرکت اشرفی استیت با سال‌ها تجربه و داشتن وکلای مجرب و کارشناسان آموزش دیده آماده ارايه خدمات و مشاوره رایگان به شما می‌باشد. ما در شرکت اشرفی استیت در تمامی روش‌های دریافت اقامت در کنار شما خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
10 ژانویه, 2024

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

شبه جزیره کارپاز

شبه جزیره کارپاس (به یونانی: Καρπασία؛ به ترکی: Karpaz)، همچنین به نام های کارپاس، کارپاز یا کارپاسیا نیز شناخته می شود، شبه جزیره ای طولانی و انگشت مانند با مساحت ۸۹۸ کیلومتر مربع است که یکی از...

مشاوره رایگان کلیک کنید