گرفتن گواهینامه قبرس شمالی

گواهینامه قبرس شمالی برای دانشجویان

دریافت گواهینامه قبرس شمالی، برای دانشجویان ایرانی بسیار آسوده می باشد بدین صورت که دانشجویان می توانند اصل گواهینامه رانندگی که از ایران دریافت کرده اند را به اداره بین الملل دانشگاه تحویل دهند تا ترجمه شود و پس از آن با ارائه برگه ترجمه به اداره امور مالیاتی قبرس، گواهینامه رانندگی قبرس را دریافت کنند. البته قوانین گاهی اوقات تغییر میکند و دانشجویان را ملزم به گذراندن جلسات عملی و آیین نامه میکنند تا با سیستم رانندگی و قوانین کشور قبرس آشنایی پیدا کرده و سپس گواهینامه قبرس دریافت کنند.

سیستم رانندگی در قبرس

خیابان-های-قبرس

لازم به ذکر است که کشور قبرس زمانی مستعمره کشور انگلیس بوده است به همین جهت از آن زمان به بعد سیستم رانندگی در این کشور همانند کشور انگلیس از چپ می باشد و در واقع جهت خیابان ها برعکس خیابان های کشور ایران می باشد و اتومبیل ها راست فرمان می باشند. که در این خصوص و برای کسب مهارت بیشتر در رانندگی دانشجویان می توانند بعد از اخذ گواهینامه رانندگی قبرس به یکی از آموزشگاه های رانندگی مراجعه کنند و رانندگی با خودروهای راست فرمان را آموزش ببینند.

گواهینامه بین المللی رانندگی

گواهینامه بین المللی، مجوزیست که شما با کسب آن میتوانید به عنوان یک توریست در کشور های عضو سازمان (شامل ایران، قبرس شمالی و ۱۹۵ کشور دیگر)، بدون مشکل قانونی رانندگی کنید.

مدت زمان اعتبار این گواهینامه بسته به انتخاب خودتان از یک سال تا سه سال متغییر می باشد.

 

دریافت گواهینامه بین المللی برای رانندگی در کشور قبرس شمالی

برای دریافت گواهینامه بین المللی می‌توانید در کشور ایران به یکی از شعب اداره جهانگردی مراجعه کرده و گواهی بین‌المللی دریافت کنید. هزینه برای دریافت یک گواهینامه بین المللی در ایران برای دوره یکساله ۱۶۰ هزار تومان و برای دوره ۳ ساله ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

گواهینامه بین المللی در کشور قبرس شمالی تا زمانی کاربرد دارد که اقامت شخص صادر نشده باشد و زمانی که اقامت صادر شد، باید اقدام به دریافت گواهینامه کشور قبرس شمالی کند.

 

دریافت گواهینامه بین المللی برای رانندگی در کشور قبرس شمالی

دریافت گواهینامه قبرس شمالی

بعد از صدور اقامت، زمانی که برای دریافت گواهینامه قبرس شمالی مراجعه می کنید، کتابچه آیین نامه (به زبان استانبولی یا به زبان انگلیسی) در اختیارتان قرار می گیرد و امتحانی به صورت شفاهی( و نه کتبی) از شما گرفته خواهد شد.

بعد از قبول شدن در آزمون ، ۱۰ جلسه به‌عنوان کلاس شهری خواهید داشت و بعد از گذراندن کلاس های شهری و قبولی در آزمون شهری، گواهینامه شما صادر خواهد شد .این پروسه هزینه ای بالغ بر ۳۰۰۰ لیر برایتان خواهد داشت.

توجه داشته باشید که اگر شما بدون داشتن گواهینامه در این کشور رانندگی کنید و توسط پلیس متوقف شوید، ۳۸۰۰ لیر به عنوان جریمه برایتان در نظر گرفته خواهد شد و جابجایی خودروتان توسط شخصی که دارای گواهینامه این کشور است، ممکن خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
18 نوامبر, 2022

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

قبرس شمالی، منطقه‌ایی غنی از تاریخ و میراث فرهنگی دارای روزهای پر جنب و جوش از مراسم و جشنواره‌هاست که بازتابی از گذشته و حال متنوع آن است. از سنت‌های باستانی تا جشن های معاصر مردم قبرس شمالی به...

قلعه شهر فاماگوستا

قلعه شهر فاماگوستا

تاریخچه قلعه در فاماگوستا، قبرس شمالی، شگفت انگیز است و چندین قرن را در بر می گیرد. قلعه در فاماگوستا که به عنوان قلعه یا قلعه اتللو نیز شناخته می شود، به دوره لوزینیان در قرن سیزدهم باز می گردد. در...

در مورد قبرس شمالی

در مورد قبرس شمالی

آمیختگی فرهنگی: فرهنگ قبرس شمالی ترکیبی منحصر به فرد از تأثیرات ترکی، قبرسی و عثمانی است. این آمیختگی در جنبه های مختلف زندگی روزمره از جمله زبان، آشپزی و آداب و رسوم مشهود است. فرهنگ مردم قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید