مقایسه خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی

مقایسه خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی

مقایسه خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی

تشابه زیاد فرهنگی و نزدیکی دو کشور ترکیه و قبرس شمالی به ایران، این دو کشور را به مقصد مهم مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده است. از آن جا که راحت‌ترین راه مهاجرت به این دو کشور از طریق سرمایه‌گذاری بر املاک است، ما در این مقاله سعی داریم تا با مقایسه خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی شما را در یک تصمیم‌گیری بهتر یاری کنیم.

در ابتدا باید بدانید که ایده کلی شما از زندگی در یک کشور خارجی، تاثیر زیادی در انتخاب کشور مقصدتان دارد. اگر به زندگی در شهر‌های شلوغ علاقه دارید ترکیه می تواند گزینه خوبی برایتان باشد اما اگر داشتن یک زندگی آرام با امنیت بالا برایتان مهم است، به شما پیشنهاد می کنیم که مهاجرت به قبرس شمالی را جدی‌تر دنبال کنید.

اطلاعات کلی درباره ترکیه و قبرس شمالی

ترکیه کشوری بزرگ بین آسیا و اروپا است و توریست های بین‌المللی منبع اصلی درآمد این کشور هستند. واحد پول ترکیه لیر است اما در بعضی مواقع سرمایه‌گذاری در بخش املاک با دلار صورت می‌گیرد. اخیرا دولت ترکیه با اخذ سیاست‌های سختگیرانه، مهاجرت به این کشور را مشکل کرده است.

قبرس شمالی جزیره ای با آب‌و‌هوای گرم و مدیترانه ای ست. این کشور توریستی با وجود دولتی مستقل، همچنان با قوانین ترکیه اداره شده و زبان مردم ترکی و انگلیسی است. واحد پولی قبرس شمالی لیر است اما معاملات ملکی با پوند انگلستان صورت می‌گیرد.

سیاست‌های دولت قبرس شمالی مبتنی بر جذب سرمایه‌گذار و نیروی متخصص، مهاجرت به این کشور را آسان‌تر از ترکیه کرده است.

مقایسه سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی

 

  ترکیه قبرس شمالی
مالکیت ملک افراد خارجی مالک زمین ملک نیستند و در صورت تخریب، دولت می‌تواند زمین را به فروش برساند که این موضوع در زلزله اخیر باعث از بین رفتن سرمایه گذاری افراد زیادی شد. خریدار ملک، مالک زمین نیز هست و می‌تواند در‌صورت فوت آن را به ارث بگذارد.
فروش ملک باید خریدار توسط دولت ترکیه تایید شود. مالک می‌تواند ملک را به هرکسی بفروشد.
اجاره ملک به دلیل قیمت بالای زندگی و هزینه خرید خانه، تقاضا برای اجاره زیاد است. با توجه به امکان اخذ اقامت دائم با خرید خانه، تقاضا برای اجاره کم است.
خرید اقساطی اقساط 24 ماهه اقساط 84 ماهه

 

سرمایه گذاری با خرید خانه در ترکیه و یا  قبرس شمالی

سال گذشته سرمایه گذاران حوزه ی املاک در قبرس شمالی سود 85 درصدی را تجربه کردند که همین نرخ سود سبب افزایش سرمایه‌گذاری افراد بر املاک در قبرس شمالی شد.این آمار در ترکیه حدود 16 درصد اعلام شد که می‌توان آن را ناشی از سیاست های دولت برای کاهش مهاجرت دانست.

حتی اگر میزان رشد املاک در هر دو کشور یکسان بود، باز هم چون سود املاک در قبرس شمالی به پوند انگلستان محاسبه می‌شود، نتیجه نهایی تفاوت چشمگیری داشت.

مقایسه قیمت خرید ملک در  قبرس شمالی و ترکیه

قیمت املاک در ترکیه و قبرس شمالی تفاوت چندانی با هم ندارد. در هر دو کشور خانه ها بر اساس متراژ قیمت‌گذاری نمی‌شوند بلکه شرایط ملک، موقعیت و امکانات خانه بر قیمت تاثیر‌گذار هستند.

اخذ اقامت در قبرس شمالی و ترکیه با خرید ملک

شما می‌توانید با خرید خانه در هر دو کشور ترکیه و قبرس شمالی، اقامت دائم این دو کشور را دریافت کنید. در این بین تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

یکی از تفاوت‌های مهم اخذ اقامت ترکیه و قبرس شمالی در پروسه انجام کار است، در واقع باید گفت که پروسه اخذ اقامت دائم و موقت قبرس شمالی بسیار کوتاه‌تر از ترکیه می‌باشد.

پیش از خرید خانه در ترکیه و قبرس شمالی

از آن‌جا که هر‌کسی برای بهبود شرایط زندگی و کاری خود و خانواده اش برای مهاجرت اقدام می کند، دانستن چند نکته قبل از سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و یا ترکیه می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر موثر باشد.

پاسپورت ترکیه و یا قبرس شمالی

با خرید خانه در قبرس شمالی و ترکیه و اخذ اقامت دائم، می‌توانید برای پاسپورت ترکیه و قبرس شمالی درخواست کنید. با این که مراحل اخذ اقامت در ترکیه طولانی و مشکل است اما پاسپورت این کشور با رتبه 50 امکان سفر به 90 کشور را بدون ویزا بدون شما می دهد اما پاسپورت قبرس شمالی در حال حاضر فقط در ترکیه،امریکا، استرالیا و ۹ کشور دنیا معتبر است.

مقایسه ی امکان تحصیل در ترکیه و قبرس شمالی

در هر دو کشور دانشگاه های بین‌المللی و امکان تحصیل به ترکی و انگلیسی وجود دارد اما واحد پولی پرداختی دانشگاه های ترکیه معمولا دلار و در قبرس شمالی به پوند است. دانشجویان بین‌المللی در هر دو کشور با تسلط به انگلیسی و ترکی می‌توانند کار کنند و از این طریق مخارج خود را تامین کنند.

مقایسه نرخ بیکاری در ترکیه و قبرس شمالی

شما می‌توانید با زبان ترکی و یا انگلیسی در هر دو کشور کاری مناسب پیدا کنید. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نرخ بیکاری در ترکیه بیشتر از قبرس شمالی است که البته با توجه به جمعیت زیاد این کشور نسبت به قبرس شمالی، همچنان عدد معقولی است.

 

  ترکیه قبرس شمالی
نرخ بیکاری 12% 7%
حداقل حقوق دریافتی 2826 لیر 3323 لیر
امکان اخذ اقامت کاری دارد دارد
تعداد پیشنهاد شغلی نسبتا زیاد نسبتا کم

 

امنیت در قبرس شمالی و ترکیه

با توجه به تعداد بالای توریست و شهر‌های شلوغ ترکیه، این کشور از امنیت و آرامش زیادی برخوردار نیست، در آن‌سو اما قبرس شمالی جزو 5 کشور برتر دنیا در امنیت معرفی شده و سواحل آرام این کشور، مکانی مناسب برای کسب آرامش است.

مقایسه کشور ترکیه و قبرس شمالی از نظر فرهنگ

مسلما برای کسی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارد، مسئله تشابه فرهنگی یک موضوع بسیار مهم است.

خوشبختانه با توجه به نزدیکی  ترکیه و قبرس شمالی به ایران، ابن تشابه فرهنگی در هر دو کشور وجود دارد. زبان رسمی هر دو کشور ترکی است اما تعداد زیادی از مردم به زبان انگلیسی و یونانی نیز مسلط هستند.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه یا قبرس

 

  ترکیه قبرس شمالی
تنوع آب‌و‌هوایی دارد ندارد
امنیت نسبتا کم بسیار زیاد
تنوع دینی زیاد زیاد
جمعیت زیاد کم

 

نکات کیلیدی برای مقایسه خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی

فرض کنید شما تصمیم گرفتید یک ملک در ترکیه یا قبرس شمالی خریداری کنید. باید این موضوع را درنظر بگیرید که علاوه بر مالکیت ساختمان، مالکیت زمین هم به شما واگذار گردد. بنابراین بیایید گزینه‌های زیر را در مقایسه خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی مطالعه کنیم:

  • در کشور ترکیه مالکیت زمین را به اتباع خارجی نمیدهند.

یعنی اگر آپارتمانی خریداری کنید تا زمانی که از آن استفاده می‌شود مالک آن هستید به محض خرابی یا تخریب از مالکیت شما خارج شده و به دولت ترکیه واگذارمی‌شود.
اما در کشور قبرس شمالی چنین قانونی وجود ندارد.
در قبرس اگر ملکی خریداری شود، ساختمان و زمین متعلق به خریداراست، اگر ساختمان تخریب شود، مالک حق فروش آن را هم دارد. این مهمترین مزیت برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند که همزمان از نظر سرمایه‌گذاری هم سودآور است.

  • مورد دوم بحث آینده سرمایه گذاری است.

فرض کنید شما سال آینده می‌خواهید این زمین را بفروشید یا به فرد دیگری واگذار کنید. این مسئله بسیار مهم است که سرمایه شما بعد از یکسال سود چشم‌گیری داشته باشد.
رونق بازار املاک در قبرس شمالی باعث شده قیمت ملک روز به روز افزایش یابد و در عرض یک تا دوسال شما 5 برابر سود کنید.
در صورتی که در ترکیه چنین شرایطی وجود ندارد. حجم بالای مسافران و سرمایه گذاران، شرایط را سخت‌تر و محدودتر کرده است.
در قبرس برای جلب اعتماد اتباع خارجی شرایط به گونه‌ایی است که اتباع خارجی با آسودگی خاطر سرمایه‌گذاری و اقدام به خرید ملک کنند.
به علاوه اینکه با خرید ملک در قبرس عرصه و عیان به شما تعلق می‌گیرد، اما درترکیه فقط عرصه به شما تعلق می‌گیرد.

  • مورد سوم قوانین کشور در حوزه خریدملک است.

در ترکیه اگر ملکی خریداری کنید سال بعد شما نمی‌توانید ملک را به اتباع خارجی بفروشید شما تنها مجاز هستید به شخصی که از طرف دولت مورد تایید است ملک را بفروشید.
اما در قبرس شمالی شما حق فروش ملک خود را دارید، کافیست که از طرف دولت فرد سابقه سوء پیشینه نداشته باشد و تایید کند شما حق فروش دارید.

  • مسئله چهارم مسئله امنیت کشور است

مهم‌ترین مزیت قبرس شمالی میزان بالای امنیت این کشور است که جزو ۵ کشور امن جهان شناخته شده .
همچنین وجودآب و هوای مدیترانه‌ایی و سکوت و آرامش این جزیره مسافران و توریست‌های زیادی را به خودش جلب کرده.
در صورتی که در کشور ترکیه امنیت درجه پایینی دارد و اکثر مسافران خارجی از این موضوع اطلاعات ویژه‌ایی دارند.
در ترکیه شلوغی شهر و تردد زیاد و وجود سالانه تعدادزیادی توریست و مسافر برای افرادی که به دنبال مکانی دنج و آرام هستند مناسب نیست.

  • وضعیت اشتغال

کسانی که قصد خرید ملک در قبرس و ترکیه را دارند افرادی هستند که می‌خواهند برای همیشه در این کشور زندگی کنند
در نتیجه وضعیت اشتغال برای آنها مهم است.
طبق آماری که بدست آمده نرخ بیکاری در قبرس شمالی ۷ درصد و در ترکیه دوبرابر نزدیک ۱۲ درصداست.
در قبرس شمالی کسانی که در زمینه حسابداری ، نقاشی ساختمان، آرایشگری و کارهای فنی و تعمیرات مهارت داشته باشند آینده شغلی خوبی در انتظارشان خواهدبود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای
18 دسامبر, 2022

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

    قبرس شمالی که رسماً به عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی شناخته می‌شود، مجموعه ای از مقررات و رویه‌های خاص خود را برای خرید ملک دارد. خرید ملک در قبرس شمالی تلاشی است که می‌تواند هم فرصت‌ها...

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی یک تصمیم هوشمندانه هم از نگاه سرمایه‌گذاری و هم از امکان داشتن یک زندگی لاکچری می‌باشد. ویلاها در قبرس شمالی با سبک‌های متنوع از ویلاهای دوقلو و مستقل در تنوع فلت، دوبلکس و...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

مشاوره رایگان کلیک کنید