مزایای اقامت قبرس شمالی

مزایای اقامت قبرس شمالی

در این پست از کمپانی اشرفی استیت، می‌خواهیم مزایای اقامت قبرس شمالی را برای شما عزیزان مطرح کنیم. با ما همراه باشید:

تاریخچه قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از دو بخش قبرس است که در شمال جزیره است. این منطقه دارای تاریخچه غنی و پر افتخار است. قبرس به دلیل جایگاه جغرافیایی خود همواره مورد توجه و تحت تاثیر قدرت های بزرگ قرار گرفته است.

در طول تاریخ قبرس شمالی تحت حکومت های مختلفی بوده که از جمله این حکومت ها میتوان به اسکندریه ، عثمانی و بریتانیایی و … اشاره کرد که همه این حکومت ها تاثیرات خود را بر فرهنگ ، زبان ، معماری و سایر جنبه های فرهنگی و اجتماعی قبرس تاثیر گذاشته است.

قبرس تا سال ۱۹۶۰ مستعمره انگلیس بوده و پس از آن تاریخ جمهوری قبرس رفته رفته به شکل امروزی آن به وجود آمده است.

و پس از آن در سالهای ۱۹۶۳ حملات و مشکلات قبرسی های یونانی و قبرسی های ترک شروع شد. در سال ۱۹۶۴ نیروهای صلح سازمان ملل متحد مامور برقراری امنیت و صلح در این جزیره را به عهده گرفتند.

سپس در سال ۱۹۷۴ پس از حمله ترکیه به جزیره در جهت حقوق اقلیت ترک ساکن در جزیره اقداماتی صورت گرفت. با تلاش‌های سازمان ملل برای جایگزینی ترک‌ها و یونانی‌های ساکن در جزیره در سمت‌های شمال و جنوب به دلیل جلوگیری از کودتا و درگیری میان آن‌ها.

در حال حاضر نظام سیاسی حاکم در قبرس شمالی دموکراتیک است و انتخاب رییس جمهور در این کشور هر ۵ سال به صورت انتخابات سراسری انجام می‌شود.

 

مزایای اقامت قبرس شمالی

اگر قصد مهاجرت و زندگی برای مدت طولانی دارید و قبرس شمالی را به عنوان مقصدتان انتخاب کرده‌اید. این مطلب اطلاعات مورد نیاز شما در رابطه با مزایای اقامت قبرس شمالی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آب و هوا در قبرس شمالی

یکی از دلایل محبوبیت قبرس شمالی آب و هوای پاکیزه و شرایط جوی سالم آن است.

این کشور زیبا دارای آب و هوای مدیترانه ایی است و بیش از ۳۰۰ روز از سال خورشید در آسمان نمایان و بر زمین می تابد و امکان استفاده از سواحل بی نظیر این جزیره زیبا وجود دارد.

با زندگی در قبرس شمالی در تابستان آب و هوای گرم و در زمستان باران های مدیترانه را تجربه خواهید کرد.

قبرس شمالی به دلیل محاصره شدن با دریای مدیترانه و نداشتن کارخانجات  و بخش های صنعتی بزرگ از لحاظ پاکی هوا و سطح پایین شاخص آلودگی دارای جایگاه بسیار خوبی برای زندگی کودکان و سالمندان و خانواده ها می باشد.

 

امنیت در قبرس شمالی

امنیت یکی از مهم ترین شاخص ها برای انتخاب مکان زندگی هر فرد یا خانواده ای می باشد.  قبرس شمالی با داشتن تدابیر و قوانین سختگیرانه در حوزه امنیت، توانسته این شاخصه مهم را در این کشور برای ساکنین فراهم کند.

قبرس شمالی رتبه اول امن ترین مکان برای زندگی در میان کشورهای با جمعیت کمتر از ۵ میلیون نفر را کسب کرده است.  در تحقیقات صورت گرفته در میان ۱۰۶ کشور جهان به لحاظ امنیت زندگی، قبرس رتبه پنجم را دارد.

 

بهداشت و درمان در قبرس شمالی

مراکز درمانی در قبرس شمالی بسیار منظم و البته مجهز هستند و کادر درمان تمام تلاش خود را برای ارایه بهترین خدمات به مراجعین می کنند..

یکی از مزایای بسیار پر اهمیت قبرس شمالی امکان استفاده از تمامی خدمات درمان دولتی به صورت کاملا رایگان برای شهروندان و افرادی است که اقامت این کشور را دارند.

این بدان معناست که شما پس از دریافت اقامت قبرس شمالی امکان استفاده رایگان از تمامی خدمات درمان دولتی را برای خود و خانواده تان خواهید داشت.  این باعث کاهش هزینه های زندگی شما در این کشور خواهد بود.

 

تحصیل و آموزش در قبرس شمالی

یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب مقصد مهاجرت برای خانواده های دارای فرزند شرایط تحصیل و سیستم آموزشی آن کشور می باشد. قبرس شمالی با داشتن سیستم آموزشی مهارت محور برای دانش آموزان و آماده کردن و آموزش دادن آنها برای ساخت یک زندگی موفق در آینده مکانی جذاب برای فرزندانتان است.

یکی دیگر از مزایای پراهمیت در قبرس شمالی امکان استفاده رایگان از سیستم آموزشی تا مقطع دانشگاه برای فرزندان خانواده های دارای اقامت قبرس شمالی است. این امر باعث آرامش خیال و احساس امنیت شما برای تحصیل فرزندانتان می شود.

 

تحصیل در دانشگاه در قبرس شمالی

قبرس همیشه یکی از مقاصد دانشجویان و علاقه مندان به ادامه تحصیل می باشد.  دلیل این موضوع هزینه های پایین دانشگاه ها به نسبت دانشگاه‌های همتراز و سطح علمی بالای دانشگاه‌ها و اعتبار مدارک آن‌ها می‌باشد.

البته به حز موارد گفته شده یکی از دلایل جذب دانشجویان عدم نیاز به مدرک زبان برای شروع به تحصیل در دانشگاه ها است. این خود دلیل جلوگیری از اتلاف وقت علاقمندان به تحصیل است.

 

حساب بانکی در قبرس شمالی

یکی دیگر از مزایای اخذ اقامت قبرس شمالی، توانایی افتتاح حساب‌های بانکی بین‌المللی می‌باشد. داشتن حساب بانکی بین المللی در قبرس شمالی به خصوص برای افراد و شرکت هایی که با فعالیت های بین المللی سر و کار دارند مزایای بسیار دارد.

تمامی افرادی که به قبرس شمالی مهاجرت می کنند و اقامت قبرس شمالی را دارند امکان افتتاح حساب در شعب مختلف بانک های این کشور را دارند و با افتتاح حساب امکان دریافت کردیت کارت و … را خواهند داشت.

افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی به شما امکان ذخیره لیر ، دلار ، پوند و یورو را در خساب های شما برایتان ایجاد می کند.  این امر به شما امکان استفاده از کارت های بانکیتان در دستگاه های خودپرداز دیگر کشورها را می دهد.

 

هزینه های زندگی در قبرس شمالی

هزینه های زندگی در قبرس شمالی به لیر ترکیه می باشد و با توجه به کیفیت زندگی هزینه های زندگی نسبت به دیگر کشورها پایین تر است و البته هزینه های زندگی و درآمد افراد در این کشور همخوانی دارد.

اگر بخواهیم هزینه های زندگی در ترکیه و قبرس را مقایسه کنیم میتوان گفت در بعضی موارد هزینه ها برابر و یا در قبرس بعضی موارد ارزان تر از ترکیه است. نکته مهم این است که میزان حقوق و دستمزد در قبرس شمالی بالاتر از ترکیه است.  این می تواند شرایط زندگی راحت تری را برایتان فراهم کند.

 

شرکت اشرفی‌استیت به شما عزیزانی که قصد مهاجرت و خرید ملک در قبرس شمالی را دارید، انواع خدمات را ارائه می‌دهد.

برای اطلاعات از این خدمات و مشاوره رایگان می توانید با ما در ارتباط باشید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
4 ژوئن, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی جزیره قبرس شمالی با نام رسمی جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) کشوری است که در شمال شرق جزیره قرار دارد و دارای دولت، اقتصاد و موسسات اداری‌های خود است. این منطقه با خط ساحلی زیبا، با...

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک جزیره قبرس شمالی سومین جزیره‌ی  بزرگ پس از ساردنی و سیسیل می‌باشد. قبرس با داشتن آب و هوای مدیترانه‌ایی و فرهنگ غنی مقصد مناسبی برای زندگی و مهاجرت می باشد. جمهوری...

مشاوره رایگان کلیک کنید