غذاهای قبرس شمالی

غذاهای قبرس شمالی

اکثر غذاهای قبرس شمالی ترکیبی از غذاهای ترکی و یونانی هست که بسیار نزدیک به مزاج ما ایرانیان بوده که عموما غذاهای گوشتی را بسیار میپسندند. از جمله این غذاها میتوان به شفتالی کباب، پیرزولا (کباب شیشلیک)، تاووک کباب( جوجه کباب)، کوفته کباب(کباب تابه ای)، کوفته قبرسی و… میتوان نام برد.

گذراندن تعطیلات در قبرس بدون امتحان بعضی از غذاهای سنتی و مخصوص آن کامل نمی شود. در قبرس همه جور غذاهای بومی و همینطور غذاهای بین المللی را پیدا می کنید. اما پیشنهاد می کنیم تا زمانی که در قبرس هستید دقیقا در همان جایی غذا بخورید که محلی ها آنجا هستند. چون غذاهای آن رستوران هم تازه هست و هم خوشمزه. غذاهای قبرس شمالی از غذای یونانی و ترکی تاثیر زیادی گرفته و با امتحان تعدادی از غذاها این تاثیر را به خوبی احساس می کنید. می خواهیم تعدادی از غذاهای قبرس را معرفی کنیم چون تجربه ی طعم ها و مزه های متنوع غذاهای قبرس سفر لذت بخش تری را برایتان می سازد.

هالومی | Halloumi

هالومی پنیر سفید و نمکی قبرس است که در گذشته با ترکیب شیر بز و گوسفند درست می شد. اما این روزها برای درست کردن آن از گوشت گاو هم استفاده می شود. هالومی از خوشمزه ترین پیش غذاهای قبرس است که حتی در میان اروپایی ها هم طرفداران زیادی دارد. پایه و اساس این غذا را پنیر هالومی تشکیل می دهد، پنیری که باید حسابی سرخ و برشته و به همراه سبزیجات و انواع سس ها سرو شود. هالومی معمولا در ماه های گرم سال به همراه هندوانه خورده می شود چون خاصیت انرژی بخشی و خنک کنندگی دارد.

سوولاکی | Souvlaki

اگر عاشق کباب هستید سوولاکی بهترین انتخاب است! در قسمتی از جزیره ی قبرس رنگ و بوی فرهنگ و تمدن یونانی موج می زند. این پیوند خودش را در غذاها هم نشان داده است. این غذا در واقع کباب یونانی است که با ایجاد تغییر و تحولات کمی به شکل قبرسی پخته می شود! سوولاکی یک جور فست فود یونانی است که با تکه های کوچک گوشت درست می شود. گاهی سبزیجات هم در کنار گوشت بر روی سیخ کباب می شوند. خوردن این غذا به همراه نان پیتا، سیب زمینی سرخ کرده و لیمو خیلی می چسبد.

غذاهای قبرس شمالی

پستیتسیو | Pastitsio

با دیدن این غذا در نگاه اول به یاد لازانیا می افتید. پس مطمئنا طعم و مزه اش با ذائقه ی شما کاملا سازگار است. این غذا هم از یونان به جزیره ی قبرس آمده و تبدیل به یکی از غذاهای سنتی این جزیره شده است. این غذا در قبرس در جشن ها و مراسم خاص پخته می شود. طرز پخت های متنوعی دارد اما معمولا بیا دارچین، جعفری و نعناع طعم دار می شود و مواد لازم برای درست کردن آن گوشت، پاستا، پنیر و … است.

کوپپیا | Koupepia

همان دلمه ی خودمان! اگر در قبرس دلتان لک زده تا یک غذا مثل غذاهای ایرانی میل کنید به سراغ کوپپیا بروید. این دلمه ی خاص با گوجه فرنگی، انواع سبزی، گوشت چرخ کرده، برنج، روغن زیتون، فلفل سیاه، نمک، آبلیمو و پیاز درست می شود. اول برگ های درخت انگور کمی نرم می شود.  بعد مایه ی این غذا در بین برگ درخت انگور پیچیده می شود. این غذا در یونان هم به اسم دلمه شناخته می شود و از غذاهای سنتی قبرس است که هم در جشن ها و هم به عنوان غذای روزانه استفاده می شود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای
3 مارس, 2021

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید