شهر سالامیس قبرس شمالی

شهر سالامیس قبرس شمالی

شهر باستانی سالامیس با قدمتی حدود 31 قرن امروز به خرابه های سالامیس شهرت دارد. این شهر در هشت کیلومتری شهر فاماگوستا قرار گرفته‌است. به گفته‌ی باستان شناسان این شهر یکی از قدیمی‌ترین نقاط در قبرس شمالی است. که البته با جذب گردشگران بسیار، بخشی از تاریخ پرفراز و نشیب کشور قبرس شمالی را به نمایش می‌گذارد.

تاریخچه‌ی شهر سالامیس قبرس شمالی

به روایت داستان‌ها و افسانه‌ها، یکی از قهرمانان جنگ تروا این شهر را بنا کرده. اولین ساکنان این شهر باستانی، در سال 1705 پیش از میلاد در این شهر سکونت داشته‌اند.

با توجه به پیشرفت و رونق روز افزون، این شهر به یک منطقه‌ی تجاری تبدیل می‌شود که وجود گورستان با تابوت‌های خاندان سلطنتی شاهد این حقیقت هستند.

در صده‌ی ششم پیش از میلاد، شهر باستانی سالامیس زیر فرمان سوریه آناتولی و هامنشیان بوده.

این شهر در زمان امپراطور بنزانتین در صده‌های یکم و چهارم پیش از میلاد، دچار زمین لرزه‌های زیادی می‌شود که باعث ویرانی‌های زیادی در این شهر شده‌اند.

در آن زمان کنستانتین که علاقه زیادی به این شهر زیبا داشته تصمیم به بازسازی این شهر می گیرد.  بنابراین اسم این شهر به کنستانتینا تغییر می کند.

پس از این تغییر در صده‌ی هشتم پیش از میلاد شهر سالامیس به دلیل زمین لرزه های بسیار و یورش تازیان به طور کامل نابود می شود. به صورتی که ساکنان آن  به شهر فاماگوستای امروزی و یا شهر آرسینو در آن زمان نقل مکان می کنند.

خرابه های باقیمانده از آن شهر باشکوه شامل یک زمین ورزش است که با ستون هایی که زمانی نماد این شهر بودند احاطه شده. دو استخر در انتهای این زمین ورزش قرار گرفته که با تندیس های مرمرین بدون سر تزیین شدند که این اتفاق به دستور مسیحیان تندرو برای این تندیس ها افتاده  گرمابه ها و معبد زيوس سالن تماشاخانه هم از دیگر جاذبه ها به جا مانده از این شهر باستانی هستند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
31 مارس, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

هتل های قبرس شمالی

هتل های قبرس شمالی

هتل های قبرس شمالی قبرس شمالی سرزمین رویایی و خوش آب و هوا مملو از زیبایی های بی پایان است. این حزیره زیبا یکی از مقاصد گردشگری توریست های جهان می باشد. و سالانه گردشگران بسیاری را از تقاط مختلف...

راه های سفر به قبرس شمالی

راه های سفر به قبرس شمالی

قبرس شمالی یا kuzey kıbrıs türk cumhurıyetı (KKTC) سومین جزیره دریای مدیترانه است که به عنوان مروارید مدیترانه شناخته می شود این کشور به دلیل آب و هوای معتدل و مدیترانه ایی و سواحل متعدد و بی نظیر...

شهرهای دیدنی قبرس شمالی

شهرهای دیدنی قبرس شمالی

نیکوزیا (لفکوشا) یکی از شهرهای دیدنی قبرس شمالی نیکوزیا نام دارد. تنها شهری که با نواری سبز رنگ در قسمت شمالی و جنوبی جدا شده. این شهر به عنوان پایتخت هر دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی می باشد. این...

مشاوره رایگان کلیک کنید