سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

قبل از اینکه به موضوع سرمایه گذاری و یا خرید ملک در قبرس بپردازیم، بهتر است ابتدا در مورد کشور قبرس شمالی توضیحات اولیه را بدهیم که این کشور جزیره ای در کجای این نقطه کره زمین واقع شده است و چه مزایایی دارد؟
قبرس شمالی کشوری هست که در قلب دریای مدیترانه واقع شده و با کشورهایی مثل ترکیه ازشمال، واز شرق با لبنان و اسرائیل و از غرب با کشور یونان همسایگی یا مرز آبی دارد .
کشوری که جمعیت آن حدود ۶۰۰ هزار نفر است و از جمله شهرهای مهم این جزیره میتوان به شهر فاماگوستا، گیرنه و لفکشا و شهر گیرنه اشاره کرد.
این کشورجزیره ای دارای آب و هوای مدیترانه ای است ، که ۳۰۰ روز آن در سال دارای آفتاب روشن ،و تابستانی مدیترانه ای دارد.
وجود دانشگاه های بین المللی انگلیسی زبان در شهرهای مختلف این جزیره و هتل های ۵ ستاره در نقطه صفر دریا با کازینو های مجلل که پذیرای هزاران دانشجو و توریست در این جزیره زیبا بخود جا داده است.
ساحلهای شنی و طلایی این جزیره و آفتاب سوزان آن و ورزشهای آبی ، جاذبه های توریستی این جزیره شده که سالیان طولانی ست که باعث جاذبه های توریستی شده است و در کنار این تاریخ بسیار کهن و باستانی این جزیره از زمان دوره امپراطوری روم تا پادشاهی دولت عثمانی باعث شده که این جزیره از نظر آداب ورسوم تنوع غذایی اش بسیار شبیه کشور عزیزمان ایران باشد.
کشوری که آمار ارتکاب جرم و جنایت به حداقل رسیده و جزو پنجمین جزیره امن دنیا و از لحاظ جرم وجنایت سومین جزیره بزرگ و امن دنیا شناخته شده است.

علاوه بر مزایای این کشور میتوان بر مسئله ضعف حمل و نقل اشاره کرد به طوریکه وجود مترو و ریل راه آهن در این کشور بی معنی است.
همچنین وجود مراکز خرید بسیار بزرگ که در تهران، استانبول و دبی با آنها رو به رو هستیم متاسفانه در قبرس شمالی به تعداد انگشت شمار وجود دارد.

حال باید به موضوع سرمایه گذاری یا خرید ملک پرداخت؟

سوالی که این روزها ذهن بسیاری از هموطنان عزیز در نقاط مختلف دنیا به خودش در گیر کرده است .
به علت مساحت کم جزیره و وجود منابع کم خاکی و زمین در این جزیره و ساخت و سازهای مجموعه های بسیار بزرگ ، یکی از دلایلی میتواند باشد که نظر سرمایه گذاران را به این جزیره زیبا جلب کرده است.
همچنین ساخت هتل های بسیار لوکس ۵ و ۷ ستاره در این جزیره ، مخصوصا کارینوهای بسیار مجلل با هزینه های بسیار پایین نسبت به کشورهای اروپایی و آسیایی همجوار ،باعث جذب توریست و سرمایه گذاران خارجی و ورود ارزهای مختلف به این جزیره شده است.

گسترش دانشگاههای بین المللی جهانی و ورود هزاران دانشجو از نقاط مختلف جهان هر ساله باعث ساخت مجموعه های آپارتمانی و خوابگاههای خصوصی بسیار مجلل میشود که خود این مطلب با توجه به تقاضای بالا و عرضه کم ، باعث رشد و افزایش قیمت زمین ، و به تبعه آن باعث افزایش قیمت ملک و آپارتمان میشود.
به طوری که مبلغ اجاره های خوابگاه خصوصی که به صورت ۱۰ ماه یا یکسال پرداخت میشود حتی بیشتر از اجاره آپارتمان های لوکس شهری و یا ساحلی شده است.
به طور مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه ۵۵ متر مربع در سال به طور میانگین ۵۰۰۰ دلار و یا ۴۰۰۰ پوند میباشد.
که در مقایسه، اجاره ۱۰ ماهه سوئیت در خوابگاه معادل ۶۰۰۰ دلار به صورت میانگین است.

یکی ار نکات بسیار مهم این است

بعد از خرید ملک در قبرس شمالی ، اجاره ملک شما به صورت پرداخت یکسال یکجا و به پوند انگلیس و یا دلار آمریکا بوده و هر ساله حداقل ۱۰ الی ۱۵ درصد اجاره ملک افزایش پیدا میکند، که این مبلغ با اجاره های ماهانه در کشور ایران و آن هم به صورت پرداخت تومان قابل مقایسه نمیباشد.

بطور مثال یک واحد آپارتمان به مبلغ ۵ میلیارد تومان در شهرهای بزرگ ایران حدودا ۸ الی ۱۰ میلیون تومان میباشد ، و به صورت ماهانه و همچنین به تومان ایران ، ولی با همین مبلغ در قبرس شمالی میتوان یک آپارتمان آماده خریداری کرد که ماهانه ۵۰۰ پوند یا معادل آن حدود ۲۰ میلیون تومان اجاره در ماه دریافت کرد ، آن هم به صورت یکجا و به پوند انگلیس ، که همین دلیل یکی از اصلی ترین علل سرمایه گذاری در قبرس شمالی میتواند باشد.

همچنین اجاره های پوند ودلار بسیار بالا و به صورت هر سال پرداخت یکجا و افزایش مبلغ اجاره هر ساله باعث شده که بسیاری از کسانی که بچه های خود را برای تحصیل در دانشگاههای معتبر در قبرس شمالی ثبت نام میکنند ترجیح میدهند که در همان ابتدا برای خرید ملک اقدام‌کنند.
به عنوان مثال پرداخت اجاره هرسال حداقل ۵۰۰۰ دلار است که هرساله هم افزایش پیدا میکند و حداقل ۴ سال دوره دانشجویی یک شخص معادل ۲۰/۰۰۰ دلار بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت اجاره ، مبلغ پیش پرداخت خرید یک واحد آپارتمان میباشد.

ملکی که در کشور قبرس شمالی خریداری میشود به پوند انگلیس میباشد، هم خریدو هم فروش آن همیشه با پوند انگیس است و همچنین افزایش رشد ارزش ملک سالیانه به صورت حداقل ۱۰ الی ۱۵ درصد ، و افزایش نرخ پوند به نسبت واحد پول کشورمان ایران (تومان) دو مزیت اصلی و مهم در زمینه سرمایه گذاری میباشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای
13 ژانویه, 2023

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

    قبرس شمالی که رسماً به عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی شناخته می‌شود، مجموعه ای از مقررات و رویه‌های خاص خود را برای خرید ملک دارد. خرید ملک در قبرس شمالی تلاشی است که می‌تواند هم فرصت‌ها...

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی یک تصمیم هوشمندانه هم از نگاه سرمایه‌گذاری و هم از امکان داشتن یک زندگی لاکچری می‌باشد. ویلاها در قبرس شمالی با سبک‌های متنوع از ویلاهای دوقلو و مستقل در تنوع فلت، دوبلکس و...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

مشاوره رایگان کلیک کنید