زندگی در قبرس شمالی

در این مقاله قصد داریم درباره زندگی در قبرس شمالی اطلاعات جامعی ارائه کنیم. قبرس شمالی، معروف به مروارید کوچک مدیترانه، جزیره‌ای با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و جاذبه‌های طبیعی است. این کشور دارای شش شهر نیکوزیا، گیرنه، فاماگوستا، مورفو، اسکله و لفکه است. جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) در سال ۱۹۹۷ به رسمیت شناخته شد و هم‌اکنون، نمادی از قبرس معاصر و یکی از فرهنگی‌ترین و تاریخی‌ترین کشورها در دریای مدیترانه است.

قبرس شمالی، در طول هزاران سال در گذرگاه تمدن‌های باستانی قرار گرفته است. جمهوری ترک قبرس شمالی دارای آب‌وهوای زیبای مدیترانه‌ای در طول سال است و همچنین به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود. قبرس شمالی یکی از مقاصد ایده آل برای آموزش و تحصیل عالی است. دانشجویان با بیش از ۱۱۰ ملیت مختلف، در دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی تحصیل می‌کنند و همین امر باعث شده تا تحصیل در قبرس شمالی به یکی از انتخاب‌های اصلی دانشجویان ایرانی، تبدیل شود.

زندگی و شرایط کاری در قبرس شمالی

نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی است و در مرکز این جزیره واقع شده است. زندگی در قبرس شمالی درصورتی‌که شغلی در امور گردشگری یا امور مالی داشته باشید، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. درکل، افرادی که در این کشور به معامله ارز می‌پردازند، به رشد بالایی در زندگی و کار دست می‌یابند.

قبرس شمالی یکی از پربازده‌ترین کشورهای جهان است و کسانی که درزمینهٔ تجارت فعالیت می‌کنند، می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند. این کشور یک بندر بزرگ دارد و همین باعث شده تا رشدی عالی در تجارت به دست آورد. یکی دیگر از شغل‌های پررونق در قبرس شمالی، حسابداری است. همچنین، افرادی که درزمینهٔ بازاریابی کار می‌کنند، می‌توانند به درآمد شایان توجهی برسند.

نکته جالب در مورد کار در قبرس شمالی این است که صنعت تبلیغات در این کشور بسیار پردرآمد است. بنابراین اگر هنرهای گرافیکی خوانده‌اید یا تجربه بازاریابی دیجیتال و تبلیغات را دارید، به‌سرعت وارد بازار کار قبرس شمالی خواهید شد. اگر شما یک دانشجو در قبرس شمالی هستید، حق کار به‌صورت تمام‌وقت ندارید اما در عوض می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت و ۲۰ ساعت در هفته کار کنید.

حقوق دانشجویانی که در قبرس شمالی زندگی می‌کنند و کار پاره‌وقت دارند، بسته به زمان کارشان بین ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ لیر متغیر است.

به‌غیراز مشاغلی که در بالا اشاره شد، قبرس شمالی در سال‌های اخیر با کمبود مشاورین املاک و معلم مواجه بوده است. اگر در این زمینه‌ها تجربه کاری دارید بهتر است شانس خود را امتحان کنید و به‌عنوان یک معلم یا مشاور املاک در قبرس شمالی کار و زندگی کنید.

آب و هوا و جهانگردی در قبرس شمالی

بر خلاف تقسیم بندی قبرس، این منطقه مکانی امن برای گردشگران محسوب می‌شود. میزان خشونت در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. سبک زندگی در این کشور به شکل معمول مدیترانه‌ای است. شما در هر فصلی از سال که به این کشور سفر کنید، می‌توانید از بازار رنگارنگ میوه‌ها و سبزیجات ارزا‌ن‌قیمت دیدن کنید و در تمام طول سال غذاهای دریایی تازه و لذیذ مصرف کنید.

قبرس به دلیل شرایط فوق‌العاده‌ای که دارد، یک منطقه عالی برای زندگی و گذران دوران بازنشستگی محسوب می‌شود. این کشور با هوای آفتابی، سواحل بی‌نظیر، کوه‌های خیره‌کننده، دره‌های کوچک پر از باغ‌های انگور، باغ‌های زیتون و نارنج توانسته توجه مردم از کل دنیا را به خود جذب کند.

آب و هوای این کشور بیش از 300 روز در سال آفتابی است، این شرایط باعث ایجاد یک سبک زندگی فعال در این کشور شده است. در ژانویه و فوریه هوا بارانی و کاملا سرد است. اما در ژوئیه و آگوست هوا به شکل غیرقابل تحملی گرم است، بنابراین تهویه هوا لازم است. باقی فصول سال هوای خوبی را شاهد هستیم. زمستان این کشور خصوصا در دسامبر و فوریه بارانی و خنک است و البته تابستان آن مثل سایر نقاط دنیا گرم و خشک است.

جهانگردی به عنوان بخش اصلی و محرک اقتصاد قبرس ترکی محسوب می‌شود. با نگاهی به آمار متوجه می‌شویم که تنها در سال 2012، یعنی حدود 10 سال قبل این بخش از قبرس پذیرای 1.1 میلیون گردشگر از سراسر دنیا بود که باعث ارزآوری 328 میلیون دلاری برای هتل‌ها و رستوران‌های این کشور شد. آمار خیره‌کننده‌ای که در ایجاد 10000 شغل جدید در این کشور در همان سال نقش اصلی را داشت. تعطیلات ساحلی، آب و هوای معتدل، تاریخ غنی و طبیعت بکر، قبرس شمالی را به یک جاذبه گردشگری بی‌نظیر در منطقه اروپا تبدیل کرده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
18 اکتبر, 2021

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید