خرید خودرو در قبرس شمالی

خرید خودرو در قبرس شمالی

در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد خرید خودرو در قبرس شمالی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه به موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

انواع اتوموبیل در قبرس شمالی

در قبرس شمالی تنوع خودرو بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید خودرو در نظر گرفته‌اید، اتوموبیل خود را انتخاب کنید. برای خرید ماشین در قبرس شمالی در میان این طیف گسترده، خودروهای ساخت آلمان مانند مرسدس بنز، بی ام دابلیو، آئودی و فولکس واگن و همچنین خودروهای ساخت کمپانی‌های ژاپنی نظیر تویوتا، مزدا، نیسان و هوندا برای فروشندگان و خریداران در جایگاه ویژه ای قرار داشته و می توان گفت بیش از 70 درصد از اتوموبیل‌های موجود در قبرس شمالی ساخت کمپانی‌های فوق الذکر می‌باشند. البته این بدان معنا نیست که محصولات دیگر سازندگان در اینجا وجود ندارد، شما می‌توانید در صورت تمایل اتوموبیل‌های فرانسوی مانند پژو و رنو، محصولات انگلیسی مانند رنج رور، مینی کوپر و جگوار و همچنین خودرو‌های آمریکایی نظیر فورد ،شورلت و تسلا را خریداری و استفاده کنید.

شما می توانید بر اساس سلیقه و نیاز، خودرو سواری با مصرف سوخت بنزین، دیزل، یا حتی خودرو‌های برقی را خریداری کنید. طی یک سال گذشته و با توجه به گران شدن سوخت، بازار خودرو‌های برقی مانند تسلا و سایر اتوموبیل‌های فول الکتریک در قبرس شمالی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین روز به روز به تعداد جایگاه‌های شارژ اتوموبیل در قبرس شمالی افزوده می‌شود.

پلاک دار یا بدون پلاک؟

جالب است بدانید که بر خلاف ایران، پلاک هر وسیله نقلیه در قبرس شمالی متعلق به اتوموبیل می‌باشد و متعلق به شخص نیست. بدان معنا که هر اتوموبیل فقط دارای یک شماره پلاک می‌باشد و این شماره پلاک در نقل و انتقالات بعدی تعویض نخواهد شد.

به صورت کلی اتوموبیل‌ها در قبرس شمالی به 2 دسته‌ی پلاک دار و بدون پلاک تقسیم بندی می‌شوند. اتوموبیل‌های پلاک دار همان خودرو‌هایی هستند که از نمایشگاه‌های اتوموبیل خریداری شده‌اند و پس از انجام مراحل قانونی، که در زیر به آن خواهیم پرداخت، از اداره پلیس پلاک خود را دریافت کرده‌اند. دسته دیگر اما خودرو‌هایی هستند که به واسطه نمایندگی ها یا شرکت‌های مجزا از طریق کشتی وارد قبرس شمالی شده اند و هنوز سند قبرس شمالی دریافت نکرده‌اند. این خودرو ها تا زمانی که به فروش نرسیده باشند، در گالری یا در نمایندگی دپو می شود و پس از فروش به مشتری دارای سند خواهند شد. رانندگی با خودرو بدون پلاک در سطح جاده ها ی قبرس شمالی ممنوع و در صورت توقف به وسیله پلیس جریمه‌های سنگینی را در بر می گیرد.

قیمت اتوموبیل در قبرس شمالی

قیمت خودرو در بازار قبرس شمالی بر اساس ارزش جهانی خودرو و همچنین عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. خودرو‌های بدون پلاک در قبرس شمالی نسبت به اتوموبیل‌های پلاک دار قیمت بالاتری دارند و این قیمت بالاتر به دلیل خدمات پس از فروش و گارانتی‌هایی است که شرکت‌ها و گالری‌های خودرو به مشتریان خود ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که بر خلاف یک سال گذشته، بازار خودرو در قبرس شمالی دارای کمترین نوسانات بوده و بر خلاف ایران، خودرو به عنوان یک دارایی امن محسوب نمی‌شد، اما با توجه به بحران جهانی تولید قطعه و کند شدن تولید ساخت اتوموبیل در جهان، قیمت جهانی خودرو روز به روز در حال افزایش است و این روند افزایشی در قبرس شمالی هم به چشم می خورد.

در زیر، لیست قیمت تعدادی از خودرو‌های محبوب را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید قیمت خودرو را در قبرس شمالی با ایران مقایسه کنید.

خودرو مدل قیمت(پوند انگلستان)
مرسدس بنز s350 AMG 2019 65.000
مرسدس بنز s350 AMG 2021 75.000
مرسدس بنز e220 AMG 2019 45.000
بی ام و 5 series 2018 45.000
بی ام و 3 series 2020 25.000
Mazda 3 2019 18.000
Mazda 3 2014 11.000
Nissan juke 2020 18.000
Nissan juke 2012 12.000
Mazda 2 2020 11.000
Mazda 2 2012 8.000
Toyota rav 4 2018 19.000

 

نحوه خرید اتوموبیل

اگر قصد خرید خودرو دسته 2 و دارای پلاک را داشته باشید، می توانید از طریق وبسایت‌های خرید و فروش، گروه‌های فیس بوک و اینستاگرامی که در این زمینه فعالیت دارند، خودرو خود را انتخاب کنید و پس از بررسی خودرو و اطمینان از سلامت خودرو اقدام به خرید کنید. بر خلاف ایران، در قبرس شمالی هنگام معامله خودرو طرفین قرارداد و قولنامه رد و بدل نمی کنند و فروش و انتقال سند، در حضور خریدار و فروشنده و در دفتر ثبت طی کمتر از 20 دقیقه انجام میشود.

در صورت تمایل به خرید اتوموبیل بدون پلاک، شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی یا گالری‌های موجود، پس از انتخاب خودرو و پرداخت وجه و امضا قرارداد خرید خود را انجام دهید. اصولا پس از امضا قرارداد و تحویل وجه به فروشنده، طی مدت زمان 3 روز کاری، فروشنده تمامی امور مربوط به پلاک گذاری و صدور سند جدید به نام خریدار و پرداختی‌های گمرک را انجام خواهد داد و خودروی شما آماده استفاده خواهد بود.

گفتنی است که خرید و فروش خودرو در قبرس شمالی عمدتا به صورت نقد و با پوند انگلستان انجام می‌شود، در صورتی که شما شرکت داشته باشید یا مشغول به فعالیت اقتصادی باشید، می‌توانید از بانک خود درخواست وام کنید.

مخارج و هزینه‌های جاری

بیمه: یکی از مهمترین مدارکی که باید همیشه به همراه داشته باشید بیمه خودرو می باشد. بیمه نامه صادر شده 2 نوع است

  1. ترافیک سیگورتا یا بیمه شخص ثالث: داشتن این بیمه اجباری بوده و بدون داشتن این بیمه نامه شما حق استفاده از اتوموبیل خود را ندارید. هزینه سالیانه این بیمه نامه تقریبا 35 دلار می باشد.
  2. فول کاسکو یا بیمه بدنه: این بیمه به صورت اختیاری صادر می شود و در صورت بروز تصادف و مقصر بودن راننده، بیمه تمامی هزینه مربوط به اتوموبیل شخص مقصر را پرداخت خواهد کرد. همچنین این بیمه شامل آتش سوزی و دزدیده شدن اتوموبیل بیمه شده نیز می گردد. هزینه این بیمه تقریبا 6 درصد از ارزش خودرو بوده که به صورت سالیانه به شرکت بیمه پرداخت می گردد.

هزینه سیر و سفر یا مالیات سالانه خودرو

این هزینه بر اساس وزن خودرو، تعداد سرنشین و حجم موتور و همچنین سن اتوموبیل محاسبه می گردد. تقریبا معادل 100 دلار برای خودروهای سبک و معمولی و حدود 350 دلار برای خودرو‌های سنگینتر و لوکس می‌باشد که باید هر ساله به اداره مالیات پرداخت گردد.

هزینه سوخت

در تاریخ نگارش این متن، قیمت بنزین معمولی 20 لیر، قیمت بنزین اکتان 98 یا بنزین سوپر 21 لیر و قیمت گازوییل 22 لیر می باشد.

سایر هزینه‌های جاری و روغن

بسته به نوع خودرو شما، هزینه ها کاملا متفاوت می باشد اما این موضوع را در نظر داشته باشید که هزینه تعویض روغن و لاستیک تقریبا 2 برابر ایران می باشد.

اجاره اتوموبیل در قبرس شمالی

شما به راحتی میتوانید در هر کجای قبرس و تنها با یک تماس، خودرو مورد دلخواه خود را پیدا و اجاره کنید. مدارک لازم برای اجاره خودرو، پاسپورت راننده+ گواهی نامه رانندگی مورد تایید در قبرس شمالی می باشد. لازم به ذکر است که در هنگام تحویل گرفتن خودرو از کمپانی به دقت بدنه و هر نوع مشکل ظاهری خودرو را بررسی و به مسئول تحویل گزارش دهید تا در موقع برگرداندن اتوموبیل به شرکت دچار مشکل نشوید. همچنین در صورتی که بیش از یک نفر راننده داشته باشید، حتما به شرکت اطلاع بدهید تا در قرارداد اجاره نامه اسامی تمام رانندگان ثبت شود.

در آخر صمیمانه از شما بابت صرف زمان و مطالعه این مقاله سپاسگذارم. تیم اشرفی استیت در کنار شماست تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید خودرو در قبرس شمالی داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
15 دسامبر, 2022

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید