ایرانیان قبرس شمالی

ایرانیان قبرس شمالی

ابتدا باید گفت که کشور قبرس شمالی در قسمت شرقی دریای مدیترانه قرار گرفته است و همچنین جزو جزیره های پر جمعیت محسوب می شود. در کل کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم بندی می شود که قبرس شمالی ترک نشین هستند و تحت حاکمیت کشور ترکیه است. کشور قبرس شمالی یکی از کشور های بسیار محبوب دربین ایرانیان برای مهاجرت است به همین علت سالانه تعداد بسیار زیادی از ایرانیان برای ادامه تحصیل و زندگی به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور برای افرادی که از نظر مالی توانایی بالایی ندارند تا بتوانند در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی تحصیل کنند نیز بسیار مناسب می باشد.

شرایط ایرانیان در قبرس شمالی
شرایط ایرانیان در قبرس شمالی

شرایط ایرانیان در قبرس شمالی

در نظر داشته باشید برای اینکه بتوانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید باید مراحل بسیار زیادی را به پایان برسانید. ایرانیان قبرس شمالی می توانند پس از تمام شدن دوره دانشگاهی، ویزای پس از فارغ التحصیلی را دریافت کنند که این ویزا تا یک ماه اعتبار دارد و شما باید طی این یک ماه، یک کار مناسب پیدا کنید تا درنهایت مجوز شغلی قبرس شمالی را دریافت نمایید. زمانی که شما یک کار مناسب پیدا کردید باید از کارفرما بخواهید که به شما جاب آفر بدهد تا با استفاده از آن بتوانید مجوز کاری لازم قبرس شمالی را بگیرید.
در نظر داشته باشید که این مجوز، یک ساله است و شما باید سالانه آن را تمدید کنید. پس از گذشت ده سال کار در قبرس شمالی می توانید اقامت دائم بگیرید. البته برخی از ایرانیان از راه دیگری برای گرفتن اقامت دائم استفاده می کنند: شما می توانید با خرید ملک در این کشور بسیار راحت تر و سریع تر اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنید. با خرید ملک در قبرس شمالی نیز می توانید ویزای یک ساله بگیرید که پس از ده سال قابل تبدیل به ویزای دائم است. از دیگر روش های دریافت اقامت دائم قبرس شمالی، این است که با یک فرد از تبعه قبرس ازدواج کنید.
این ازدواج باید کاملا واقعی باشد و با مستندات ثابت شود.
در ادامه این مطلب، روش های دریافت اقامت دائم قبرس شمالی، به تفصیل توضیح داده خواهند شد.

ایرانیان مقیم قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از کشور های نزدیک به ایران است و افراد زیادی برای این که بتوانند در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل و یا انجام کاری مشغول شوند به آن مهاجرت می کنند. برخی از ایرانیان پس از مهاجرت به قبرس شمالی به دیگر کشور های اروپایی مهاجرت می کنند.
در این کشور هزینه¬ های زندگی و تحصیل نسبت به آمریکا و کشور های اروپایی بسیار کم تر است. مردم قبرس شمالی بسیار مهربان هستند و همانطور که می ¬دانید ایرانی ها هم بسیار خونگرم¬ هستند که در نتیجه، ایرانیان قبرس شمالی می¬ توانند به راحتی با مردم قبرس شمالی ارتباط برقرار کنند.

ایرانیان قبرس شمالی
ایرانیان قبرس شمالی

ایرانیان قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از کشور هایی است که ایرانیان به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن می توانند به آن جا مهاجرت کنند. به همین علت سالانه تعداد بسیار زیادی از ایرانیان به این کشور می روند. قبرس شمالی جذابیت و زیبایی خارق العاده ای دارد و افرادی که در آن جا زندگی می کنند می توانند از مناظر طبیعی بهره مند شوند.
این کشور امنیت بالایی دارد و در حال حاضر با هیچ کشوری از نظر سیاسی و … مشکلی ندارد. مردم این کشور با توریست ها و مهاجرین خارجی بسیار مهربانانه رفتار می کنند. جالب است بدانید که در این کشور مدارس رایگان بسیار زیادی وجود دارد که ایرانیان قبرس شمالی می توانند فرزندان خود را به آن جا بفرستند.
رانندگی در قبرس شمالی بسیار لذت بخش است چراکه افراد از بوق زدن و ایجاد سر وصدا خودداری می کنند. برای این که بتوانید جزو شهروندان قبرس شمالی شوید، باید اقامت این کشور را دریافت کنید.

راه های گرفتن اقامت کشور قبرس شمالی عبارتند از:

• اقامت از طریق خرید ملک
• اقامت دانشجویی
• اقامت از طریق ثبت شرکت
• اقامت از طریق ازدواج
• اقامت از طریق ویزای کار
• اقامت توریستی
خرید ملک برای ایرانیان قبرس شمالی: ایرانیان قبرس شمالی برای این که بتوانند شهروند قبرس شمالی محسوب شوند، می توانند از طریق خرید ملک اقدام کنند. خرید ملک یکی از روش های رایج برای گرفتن اقامت است. البته در نظر داشته باشید که خرید املاک در این کشور، به جز دریافت اقامت، مزایای زیاد دیگری هم دارد که این مزایا عبارتند از:
• سرمایه گذاری (خرید و فروش) به پوند انگلستان
• رشد سرمایه گذاری سالیانه بین ۱۰ تا ۴۰ درصد
• امکان اجاره ملک به پوند انگلستان
• تسریع در اخذ ویزای کشورهای اروپایی و آمریکایی
درباره نرخ و هزینه خرید ملک در قبرس شمالی باید گفت که می توانید با پرداخت ۴۰ هزار پوند ملک مناسبی را در این کشور خریداری نمایید.
مهاجرت به قبرس شمالی از طریق گرفتن ویزای دانشجویی: ایرانیان قبرس شمالی می توانند از طریق ویزای دانشجویی و ادامه تحصیل به گرفتن اقامت اقدام نمایند. در طی دوران دانشجویی می توانید زبان ترکی را نیز فرا بگیرید و به این سبب، راه را برای کار پیدا کردن نیز هموار کنید. خوب است بدانید که احتمال ریجکت شدن از طریق ویزای دانشجویی بسیار پایین بوده و حتی می توان آن را صفر در نظر گرفت.
_ثبت شرکت: کارآفرینی یکی از راه های گرفتن اقامت کشور قبرس شمالی است. اگر شما بتوانید در این کشور کسب وکاری را راه اندازی کنید می توانید بسیار سریع تر از حد معمول اقامت کشور را دریافت کنید. البته برای ثبت شرکت قوانین خاصی وجود دارد. برای مثال باید ۱۵۰ هزار دلار تا زمان ثبت شرکت در حساب شرکت بلوکه شود (پس از ثبت شرکت حدود ۱۰ هزار دلار در حساب باقی می ماند و بقیه پول به صاحب شرکت بازگردانده می شود). همچنین باید اشاره کرد که با گذشت شش ماه فقط ۵۰ هزار لیر در حساب باقی می ماند و تمامی پول به صاحب شرکت پرداخت می شود. بنابراین بسیاری از ایرانیان با راه اندازی یک شرکت و کسب وکار کوچک می توانند جزو شهروند قانونی قبرس شمالی شوند.
_مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج: یکی دیگر از راه های گرفتن اقامت برای ایرانیان قبرس شمالی و دیگر افراد، ازدواج با یک فرد تبعه کشور قبرس شمالی است. شما می توانید بعد از گذشت یک سال برای گرفتن اقامت و شهروندی قبرس شمالی اقدام نمایید. لازم به ذکر است که شما باید به ادارات و نهاد های این کشور ثابت کنید که واقعا قصد ازدواج دارید و حداقل پنج سال با همسر خود زندگی کنید. قبل از ازدواج حتما تمامی قوانین ازدواج و طلاق این کشور را با دقت مطالعه کنید تا دچار اشتباه و مشکل نشوید.
_مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای کار: افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کار، شهروندی قبرس شمالی را دریافت کنند، باید حدود ۱ الی ۳ ماه برای کارفرما کار کنند. البته دستمزد این کار به فرد پرداخته می شود. بعد از گذشت سه ماه کارفرما و کارگر می توانند درباره همکاری طولانی مدت تصمیم بگیرند. لازم به ذکر است که این راه تا حدودی سخت است چراکه باید به شرکت و کارفرما ثابت کنید که واقعا قصد کار در این کشور را دارید. بنابراین ثابت کردن این موضوع از راه دور کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.
_اقامت توریستی: برای اینکه بتوانید به عنوان توریست وارد کشور قبرس شمالی شوید ویزاهای فرودگاهی به شما داده می شود. شما باید تمامی موارد زیر را به همراه داشته باشی تا بتوانید ویزای توریستی را دریافت کنید.
• بلیط رفت و برگشت داشته باشید.
• همچنین باید در فاصله بین دو بلیط مکانی را به عنوان اقامتگاه معرفی کنید. برگه رزرو هتل یا محل اقامت را در فرودگاه به آفیسر نشان دهید.
• همچنین باید اثبات کنید که تمکن مالی لازم را برای اقامت در بازه زمانی تعیین شده را دارید.
این اقامت بین ۳۰ تا ۹۰ روز است و شما می توانید این مدت در کشور قبرس شمالی زندگی کنید.

شهروندان ایرانی قبرس شمالی، ایرانیان در قبرس شمالی

جالب است بدانید که بسیاری از ایرانیان قبرس شمالی، کسب و کار های زیادی را به راه انداخته اند و توانسته اند در کار های خود بسیار موفق عمل کنند. برای مثال برخی از ایرانیان مقیم قبرس شمالی به راه اندازی چندین رستوران ایرانی اقدام کرده اند و غذا های ایرانی را با کیفیت بالا به دست مشتری خود می رسانند. مثلا آقای مجید یزدانی در محوطه دانشگاه مدیترانه شرقی که برترین دانشگاه قبرس شمالی است، رستورانی را تأسیس کرده است و غذا های متنوع ایرانی، ترکیه ای و آفریقایی را در این رستوران سرو می کند. این رستوران در بین مردم بسیار محبوب و معروف است و توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند.
غذا های این رستوران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به همین علت دانشجویان این دانشگاه بین کلاس های خود به آن جا می روند. باید اشاره کرد که قیمت غذا های این رستوران نسبت به رستوران های داخل شهر بسیار مناسب تر بوده و شاید یکی از دلایل محبوبیت این رستوران هم همین قیمت مناسب با وجود کیفیت بالا باشد.
از دیگر ایرانیان قبرس شمالی که توانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند، به خانم رویا الوندی، صاحب و موسس رستوران روف می توان اشاره کرد. در این رستوران غذا های متنوع و خوشمزه ایرانی مانند زرشک پلو با مرغ، کباب برگ، کباب کوبیده، خورشت قیمه و قرمه سبزی سرو می شود. این رستوران در زیر خوابگاه سابانجی قرار دارد. غذا های این رستوران بسیار خوشمزه و لذیذ است به همین علت بسیاری از دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی برای صرف شام و نهار به آن جا می روند.
ایرانیان مقیم قبرس شمالی علاوه بر احداث رستوران در زمینه راه اندازی کارواش نیز بسیار موفق عمل کرده اند. کارواش پلاتینیوم کارواش تنها کارواش ایرانی در قبرس شمالی است. این کارواش در شهر فاماگوستا – خیابان سالامیس – پارکینگ فروشگاه لمار قرار گرفته است. این کارواش، برای ایرانیان مقیم قبرس شمالی تخفیفات بسیار زیادی را تعیین کرده است و خدمات زیادی ازجمله تمیز کردن منزل و شستشوی فرش را نیز انجام می دهد.

بهترین شهر ها برای ایرانیان قبرس شمالی
بهترین شهر ها برای ایرانیان قبرس شمالی

بهترین شهر ها برای ایرانیان قبرس شمالی

تا این جای مطلب، درباره شرایط ایرانیان قبرس شمالی صحبت کردیم، در این بخش از مقاله درباره بهترین شهرها برای ایرانیان قبرس شمالی توضیحاتی خواهیم داد تا راحت تر بتوانید مقصد خود را انتخاب کنید.
کشور قبرس شمالی تعداد زیادی شهر دارد که تمامی آنها مرفه و مدرن هستند و امکانات بسیار زیادی برای آسایش مردم وجود دارد. _گیرنه: یکی از شهر های این کشور، گیرنه است که می توان گفت بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی می باشد. این شهر از نظر فرهنگی و اقتصادی بسیار غنی است و گردشگران و دانشجویان زیادی در آن زندگی می کنند. شهر گیرنه یا کارینیا دارای هتل های مجلل و فضای سبز برای پیک نیک است. در این شهر یک قلعه تاریخی نیز وجود دارد.
_شهر نیکوزیا: پایتخت کشور قبرس شمالی است. در نظر داشته باشید که در این شهر ساحلی وجود ندارد به همین علت تعداد گردشگران در این شهر کم تر از دیگر شهرهاست. با این وجود شما می توانید از خدمات و امکانات بسیار زیادی بهره مند شوید.
_از دیگر شهرهای قبرس شمالی می توان به فاماگوستا، لفکه، اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
28 اکتبر, 2022

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

جشن ها و فستیوال های قبرس شمالی

قبرس شمالی، منطقه‌ایی غنی از تاریخ و میراث فرهنگی دارای روزهای پر جنب و جوش از مراسم و جشنواره‌هاست که بازتابی از گذشته و حال متنوع آن است. از سنت‌های باستانی تا جشن های معاصر مردم قبرس شمالی به...

قلعه شهر فاماگوستا

قلعه شهر فاماگوستا

تاریخچه قلعه در فاماگوستا، قبرس شمالی، شگفت انگیز است و چندین قرن را در بر می گیرد. قلعه در فاماگوستا که به عنوان قلعه یا قلعه اتللو نیز شناخته می شود، به دوره لوزینیان در قرن سیزدهم باز می گردد. در...

در مورد قبرس شمالی

در مورد قبرس شمالی

آمیختگی فرهنگی: فرهنگ قبرس شمالی ترکیبی منحصر به فرد از تأثیرات ترکی، قبرسی و عثمانی است. این آمیختگی در جنبه های مختلف زندگی روزمره از جمله زبان، آشپزی و آداب و رسوم مشهود است. فرهنگ مردم قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید