اطلاعات جامع درمان در قبرس شمالی

اطلاعات جامع درمان در قبرس شمالی

در این مقاله به ارائه اطلاعات جامع درمان در قبرس شمالی میپردازیم:

سیستم درمانی و امکان استفاده از آن و همچنین سهولت استفاده از امکانات درمانی از موضوعات بسیار پراهمیت در مسیر مهاجرت می‌باشد. زیرا رفاه و سلامت افرادی را که به آن کشور مهاجرت کرده اند تضمین می‌کند.

مراقبت‌های پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا نقش مهمی در ارتقا و حفظ سلامت و رفاه کلی افراد ایفا می‌کند. در حالت کلی مراقبت‌های پزشکی به طول عمر و شادی افراد کمک می‌کند و اهمیت بالایی در ارتقای جامعه‌ایی سالم تر و مرفه تر دارد‌.

سیستم مراقبت های پزشکی در قبرس شمالی ترکیبی از بخش های دولتی و خصوصی است. وزارت بهداشت بر سیستم مراقبت های بهداشتی و عمومی نظارت دارد که خدمات قابل دسترس و مورد قبولی را ارایه دهند. مراکز مراقبت های پزشکی و سلامت خصوصی نیز نقش مهمی در ارایه مراقبت های پزشکی ایفا می‌کنند و طیف وسیعی از خدمات تخصصی را ارایه می‌دهند.

قبرس شمالی دارای مراکز پرشکی تخصصی است که نیازهای خاص مراجعین را رفع می‌کند این مراکز در زمینه هایی مانند انکولوژی، قلب و عروق، ارتوپدی و درمان ناباروری است و بیمارانی که به دنبال مراقبت های تخصصی هستند می‌توانند از مراکز و متخصصان استفاده کنند.

 

بیمارستان های دولتی قبرس شمالی

بیمارستان‌های دولتی قبرس شمالی بخشی از سیستم مراقبت‌های عمومی هستند و توسط وزارت بهداشت تامین مالی و مدیریت می‌شوند.

درمان در این بیمارستان‌ها برای شهروندان قبرس شمالی و افراد خارجی که اقامت قبرس شمالی را دریافت کرده‌اند به صورت رایگان انجام می‌شود.

این بیمارستان‌ها بخش بزرگی از درمان‌ها و خدمات پزشکی از جمله پزشکی عمومی، مراقبت‌های بخش اورژانس، جراحی‌ها و بخش‌های تخصصی مانند اطفال، زنان و همچنین آزمایشگاه های تخصصی را ارائه می‌دهند.

این بیمارستان‌ها ممکن است زمان انتظار طولانی‌تری را برای اقدامات غیر اورژانسی داشته باشند اما آنها ارایه خدمات پزشکی ضروری را برای همه مراجعین در الویت قرار می‌دهند.

خدمات ارائه شده در بیمارستان‌های دولتی عموما توسط دولت پرداخت می‌شود.

خدمات دندانپزشکی مانند اکثر کشورها خدمات رایگان وجود ندارد و تنها در دانشگاه با نظارت اساتید دانشگاه توسط دانشجویان دندانپزشکی می‌توانید بدون هزینه از خدمات دندانپزشکی استفاده کنید.

برای مراجعه به بیمارستان‌های دولتی و استفاده از خدمات آنها نیاز به دریافت نوبت و تعیین روز و ساعت مراجعه دارید.

برخی از بیمارستان‌های دولتی در قبرس شمالی عبارتند از بیمارستان دولتی دکتر برهان، بیمارستان دولتی دانشگاه خاور نزدیک، بیمارستان دولتی شهر فاماگوستا.

 

بیمارستان های خصوصی قبرس شمالی

بیمارستان‌های خصوصی در قبرس شمالی به صورت مستقل عمل می‌کنند و دارای مالکیت خصوصی هستند.

این بیمارستان‌ها بخش وسیع‌تری از خدمات و درمان‌های پزشکی از جمله مراقبت‌های تخصصی، تشخیص‌های پیشرفته را ارائه می‌دهند.

بیمارستان‌های خصوصی اغلب بیشتر از بیمارستان‌های دولتی برای تجهیزات  فناوری‌های پزشکی مدرن برای به جهت ارائه خدمات بهتر و پیشرفته تر سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها معمولا در مقایسه با بیمارستان‌های دولتی زمان انتظار کوتاه‌تری دارند و این امکان را به بیماران می‌دهند تا دسترسی سریع‌تری به مراقبت‌های پزشکی داشته باشند.

با این حال خدمات در بیمارستان‌های خصوصی هزینه دارد و بیماران مسئول پوشش هزینه‌های پزشکی خود هستند.

هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های خصوصی بسته به روش، تخصص پزشکی و سطح مراقبت مورد نیاز متفاوت خواهد بود.

برخی از بیمارستان‌های خصوصی در قبرس شمالی بیمارستان دانشگاه امریکایی گیرنه، بیمارستان دانشگاه بین المللی قبرس، بیمارستان یاشام و … هستند.

 

کارت درمان در قبرس شمالی

کشور قبرس در راستای ارائه بهترین خدمات در زمینه بهداشت و سلامت، کارت درمانی را برای مردم در نظر گرفته‌است. این کارت‌ها از گروه A,B,C تشکیل شده‌اند که هر کدام زیر گروه خاص خود را دارند.

 

داروخانه های قبرس شمالی

داروخانه‌ها در قبرس شمالی نقش مهمی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم دارند. آنها به راحتی در شهرها، شهرک‌ها و روستاهای کوچک هم قابل دسترسی هستند.

هزینه‌ی خرید دارو در قبرس شمالی به نسبت کشورهای دیگری مانند آلمان، انگلیس و … ارزان‌تر است.

داروخانه‌ها در قبرس شمالی داروهای نسخه‌ایی را ارائه می‌دهند که نیاز به نسخه معتبر از یک پزشک و یا متخصص مرتبط و مجاز است.

علاوه بر داروهای نسخه ایی طیف گسترده‌ایی از محصولات بدون نسخه هم ارائه می‌دهند که شامل داروهای رایج برای بیماری‌های جزئی و مواردی چون مسکن‌ها، ویتامین‌ها و مکمل‌ها هستند.

در قبرس شمالی داروخانه‌ها با شیفت‌های متغیر به صورت شبانه روزی تا ساعت ۱۲ شب کار می‌کنند و در حالت نرمال ساعت کاری داروخانه‌ها تا ساعت ۱۷ هر روز می‌باشد. برای اطلاع از داروخانه‌های شیفت در شهرهای مختلف ا‌پایکیشنی وجود دارد که به راحتی در این امر کمک خواهد کرد.

خالی از لطف نیست که بدانید در حال حاضر بسیاری از دانشجویان داروسازی ایرانی به صورت پاره وقت در داروخانه‌ها مشغول به کار هستند. برای اطلاع از هزینه‌های تحصیل در قبرس، مقاله‌ی هزینه تحصیل در قبرس شمالی را بخوانید.

 

درمان در قبرس

مرکزهای درمان و بهداشتی در قبرس شمالی به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود:
مراکز دولتی خدمات درمانی، رایگان و یا گاهاً با هزینه اندک انجام می‌شود.
خدمات درمانی در مراکز خصوصی ( غیر دولتی) خدمات شامل هزینه است که با داشتن بیمه تکمیلی درصدهاي متفاوتی با توجه به نوع بیمه از بیمار دریافت میشود .
در شهرهای لفکوشا، گیرنه و فاماگوستا بیمارستان و مراکز درمانی بیشتری در حال ارائه خدمات درمانی می‌باشند.

در فاماگوستا، داخل محوطه دانشگاه، یک کلینیک با ارائه خدمات پزشکی و دندان پزشکی کاملا مجهز در حال خدمات رسانی به دانشجویان، اساتید، کارکنان و کادر دانشگاه به صورت رایگان میباشد، و در صورت نیاز بیمار به بیمارستان دولتی انتقال داده می‌شود.
هکدر گیرنه و لفکوشا مراکز فوق تخصصی و کلینیک‌های مجهزی مشغول به کار هستند.
با توجه به افزایش جمعیت قبرس و ورود مهاجرین از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک و اقامت تحصیلی، طی 2سال اخیر دولت،برنامه های جدید برای ارائه خدمات درمانی بهتر برای عموم در نظر گرفته است.

>> جهت اطلاع از هزینه‌های روزمره در قبرس شمالی اینجا کلیک کنید

بیمه در قبرس

با استفاده از انواع بیمه های تکمیلی و یا استفاده از بیمه های ضمن کار افراد می توانند باپرداخت هزینه کمتری و یا به صورت رایگان از مراحل درمان بهره مند شوند.
استاندارهای مراقبت پزشکی در قبرس شمالی در مقایسه با خیلی از کشورها بالاست.
در مواقع اضطراری شما می‌بایست به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید که با توجه به مشکل و نیاز شما درمان های اولیه شروع و پس از چکاپ های بیشتر ادامه درمان انجام می‌شود.
در مواقعی که شما به فوریت های پزشکی و آمبولانس نیاز دارید که می توانید با شماره 112 تماس بگیرید، آمبولانس اعزام و بعد از اقدامات اولیه در صورت لزوم مصدوم به بیمارستان منتقل و ادامه روند درمانی انجام شود.
اگر شما برای چکاپ در هر زمینه ای نیاز به ویزیت یک پزشک دارید می‌بایست از قبل به صورت تلفنی، حضوری و یا اینترنتی نوبت بگیرین و طبق زمان تعیین شده در بیمارستان مورد نظر حضور داشته باشین.
برای ویزیت شدن توسط پزشک مربوطه در بیمارستان های دولتی و خصوصی می‌بایست از قبل نوبت گرفته شود البته در مواقعی که پزشک حضور دارد و بیمار در صف انتظار نیست می توان در همان لحظه نوبت خود را ثبت و به پزشک مراجعه کنید که این، امریست کاملا اتفاقی.
هزینه های بیمارستان خصوصی به مراتب بیشتر و گران‌تر میباشد و به همین دلیل از مراجعین کمتری نسبت به بیمارستان دولتی برخوردار است.
در صورت نداشتن بیمه، برگه اقامت، ویزا کاری و یا تحصیلی شما برای دریافت خدمات درمانی نسبت به انتخاب بیمارستان مشمول هزینه خواهید بود که در بیمارستانهای خصوصی هزینه ها بیشتر میباشد.
با توجه به دوران اپیدمی کووید 19 واکسیناسیون در سنین مختلف در تمامی مراکز بهداشت، سلامت و درمانی بدون تعیین وقت قبلی انجام می‌گردد.

داروخانه در قبرس شمالی

ساعت کاری داروخانه ها در فصول مختلف، متفاوت است.
در حال حاضر ساعت کاری داروخانه ها از 8 صبح تا ساعت 5:30 بعداز ظهر میباشد.
البته دو داروخانه به صورت شیفتی تا 12 شب که از طریق وب سایت اطلاع رسانی میشود آماده سرویس دهی می‌باشند.
به مانند تمامی دارو خانه ها داروهای خطرناک بدون نسخه پزشک فروخته نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
28 اکتبر, 2021

مشاوره رایگان
۴۲۷۹ ۷۹۸ ۰۹۹۳

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر و بازدید رایگان از پروژه با ما تماس بگیرید 

شرکت اشرفی استیت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و دریافت اقامت قبرس، به شماره ثبتی MŞ20645 آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

مطالب مرتبط

اجاره خانه در قبرس شمالی

اجاره خانه در قبرس شمالی

  قبرس شمالی که در لبه شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است، از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است که سال هاست مسافران و مهاجران را به خود جذب می کند. مناظر زیبا، مکان های تاریخی، و فضای آرام...

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

برای اینکه بتوانید قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران را به درستی درک و مقایسه کنید، شروع قیمت ملک را در مناطق مختلف قبرس ذکر خواهیم کرد. شروع قیمت واحد یک‌خواب در شهر فاماگوستا از ۶۰ هزار پوند...

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی با توجه به محبوبیت روزافزون قبرس شمالی و افزایش مهاجران بین‌المللی به این جزیره زیبا مدیترانه‌‌ای بر آن شدیم که با بررسی شرایط موجود و ارائه تصویری روشن از واقعیت از معایب قبرس...

مشاوره رایگان کلیک کنید